Unele mail-uri fac ocolul lumii intr-o ora, iar altele nu

In fiecare zi trimitem si primim mail-uri, poate ca este chiar primul lucru pe care-l faci dupa ce deschizi PC-ul. Cate dintre mesajele pe care le trimiti sau tocmai le-ai primit sunt glume, poze amuzante, jocuri sau teste pe care trebuie sa le trimiti altor 8/10/50 de persoane, asta ca sa nu te trasneasca in urmatoarele 5 secunde?

Te-ai gandit ca in spatele glumelor sta o campanie de advertising in toata regula?

Poate ca pe langa cunoscutii care se gandesc la buna ta dispozitie si iti trimit toate bancurile vechi si noi, descoperi in Inbox si mesaje (nu spam) trimise de cei care declanseaza adevarate campanii virale de advertising. Totusi, succesul acestei metode depinde de mai multe criterii, dar care toate au acelasi scop: sa-l determine pe destinatar sa trimita mail-ul mai departe, asta pentru ca a considerat mesajul interesant.

Cam care sunt aceste criterii?

1. Mesajul trebuie sa fie amuzant.
Iar umorul de cea mai fina calitate nu da intotdeauna rezultate, pe cand bancurile "porcoase" sau de cartier au mai mereu succes. Subiectele preferate sunt sexul si sportul, dar si cele care amintesc de locul de munca au un succes aparte, poate pentru ca multi isi verifica mailul de la serviciu.

2. Daca mail-ul nu este amuzant, atunci trebuie macar sa se integreze intr-o categorie dintre: socant, ciudatenie, genial sau incredibil. Cam astea sunt cuvintele-cheie la care reactionam printr-o curiozitate deosebita.

3. Email-urile trebuie sa riste putin pentru a obtine reactia de soc sau o portie sanatoasa de ras. Unii agenti de publicitate se axeaza strict pe ideea ca mesajul pe care il concep trebuie sa fie forward-at de cat mai multe ori, campania lor extinzandu-se astfel de "n" ori, unde "n" reprezinta gradul de interes asociat. Totusi, de multe ori, cu cat te chinui mai mult cu atat rezultatul e mai slab, iar gluma care ti se pare geniala e,de fapt, rasuflata rau, asa ca nimeni nu o va trimite mai departe.


4. Nu exagera pentru ca nu toata lumea e pe aceeasi frecventa a umorului, asa ca s-ar putea sa jignesti destinatarul mesajului tau. Pe de alta parte, daca tot stii ca prietenul tau isi verifica email-ul de la serviciu, nu-i mai trimite toate XXX-urile posibile, uneori sefii sau departamentul IT mai filtreaza Inbox-urile si nu stiu cat de incantati vor fi de rezultatele cautarilor.

5. Trimite mesajele in formatul cei mai potrivit. Daca la inceput toate mesajele erau doar text, incet au inceput sa apara si pozele care sa decoreze mail-urile, iar in ultimul an, in special, filmuletele atrag cel mai mult atentia internautilor. Acest lucru este explicabil prin cresterea numarului de conexiuni broadband, utilizatorii putand sa transfere mai repede si mai usor cantitati mari de date.

6. Mesajul trebuie sa te reprezinte intr-o oarecare masura. Din moment ce trimiti un banc, o poza sau ceva asemanator, trebuie sa-ti lasi si tu amprenta si sa te identifici cu "poanta"...
Un email reusit transmite si un mesaj personal prietenilor tai, nu doar o gluma care poate a fost primita de la zeci de mii de kilometri distanta.

7. Daca este un email cu tenta comerciala, numai unele marci sau tipuri de produse pot fi "laudate" prin email. Iar o reclama agresiva trebuie sustinuta pana la sfarsit, in cazul in care producatorul isi da seama ca a cam intins coarda si se distanteaza de mesajul transmis initial nu face decat sa piarda din credibilitate. Spre exemplu, Ford a lansat o campanie in care prezenta o pisica decapitata de trapa unei masini...pentru ca la scurt timp dupa ce organizatiile pentru protectia animalelor sa inceapa tam-tamul de rigoare, Ford sa "arunce pisica moarta" in curtea agentiei de publicitate. Poate ca abtinerea de la orice fel de comentariu ar fi fost o alegere mai buna pentru producatorul auto.

8. Subtilul functioneaza si el, mai ales daca mesajul este conceput de o agentie de publicitate.
Oamenii, totusi, nu sunt chiar asa prosti, iar nimeni nu vrea sa fie trecut pe lista neagra a filtrelor de email, doar pentru ca trimite mai departe fiecare gluma/poza/filmuletz care ii poposeste in Inbox.

9. Nu fi foarte politicos, daca e sa faci un banc dur, nu te mai ascunde pe dupa perdea ca se duce tot farmecul.

10. Fii original! La urma urmelor bancuri am auzit si o sa tot auzim, ciudatenii deja am vazut prea multe, iar pisicile decapitate au (sau nu) haz pana la un punct. Gaseste tu reteta ideala pentru un email care va fi trimis in jurul lumii de o mie de ori.

Articol furnizat de www.bumerang.ro
 

Posteaza comentariu

Greu de citit? Regenerare cod