Alimente care reduc anxietatea: sunt recomandate de un nutriționist

18 Mai 2020
Subestimăm adesea puterea unei diete corecte, nu doar atunci când vrem să avem grijă de noi, ci și în tratarea anxietății.
Lasand la o parte rutina de ingrijire zilnica pe care o practicam, cu unele modificari impuse de carantina, in aceasta perioada ne-ar putea fi de ajutor sa urmarim cativa bloggeri pentru a ne hrani cu motivatia lor si a descoperi idei noi. Iar nutritionista Catia Ruthner nu dezamageste pe nimeni – viziunea sa in privinta combaterii anxietatii se bazeaza pe puterea alimentelor. In fond, cui nu-i place sa afle ce e bine sa manance pentru a duce o viata sanatoasa?

E firesc ca in perioadele in care esti mai stresata, cum e carantina impusa de COVID-19, sa consumi mai mult alimente care iti dau senzatia de confort, sau sa iei mai multe gustari decat de obicei pentru ca stai mai mult in casa, scrie L’Officiel.
Ruthner ne impartaseste trucurile sale pentru a alege alimentele cele mai hranitoare si cele mai indicate pentru anxietate.

Ce alimente ar trebui sa consumi


Cele bogate in vitamina C scad nivelul de cortizol.
Produs de glanda suprarenala, acest hormon este declansat de reactia organismului la un factor de stres. Consumand alimente bogate in vitamina C, ajuti buna functionare a sistemului nervos, ceea ce duce la instalarea unei stari de bine.
Asadar, mananca portocale, acerola, lamai si kiwi.

Alimentele bogate in triptofan reduc simptomele anxietatii asupra creierului. Unul dintre cei opt aminoacizi esentiali, triptofanul mareste productia de serotonina, supranumita hormonul fericirii, si contribuie la generarea senzatiei de relaxare si a starii de bine. Catia Ruthner recomanda doua portii pe zi de alimente bogate in triptofan.
Mai exact: carne de pasare de curte, oua, branza, seminte de floarea soarelui, peste, mazare, banane.

Alimentele bogate in omega-3 ajuta la reducerea simptomelor anxietatii pentru ca sunt bogate in EPA si DHA, acizi grasi care imbunatatesc functionarea creierului. Adauga in dieta: ton, somon, sardine, seminte de in si chia. Citeste continuarea pe andreearaicu.ro
 

Posteaza comentariu

Greu de citit? Regenerare cod