Îți place să dormi pe burtă? 3 soluții pentru un somn odihnitor


Numai 16% din populație preferă să doarmă pe burtă, dar dacă te-ai obișnuit cu această poziție precis îți va fi greu să adormi folosind o altă variantă. Pune în aplicare soluțiile care te ajută să ai un somn profund în timp ce te relaxezi până dimineața.
În cazul în care obișnuiești să adormi pe burtă în fiecare noapte trebuie neapărat să iei măsuri pentru a preveni efectele negative asupra articulațiilor și pentru a favoriza somnul liniștitor de care are nevoie organismul pentru a se reface. Poate că este relaxant să îmbrățișezi perna sau chiar toată salteaua înainte de a începe să visezi, dar dacă alegi să dormi pe burtă este cazul să știi avantajele și dezavantajele la care te expui.

 
Beneficiile și inconvenientele dormitului pe burtă

În momentul în care alegi această poziție pentru a te odihni coloana vertebrală va fi supusă presiunii, ceea ce poate afecta negativ gâtul și spatele. Opt ore petrecute în fiecare noapte în această poziție pot avea consecințe pe termen lung asupra încheieturilor. Este posibil să fii foarte mulțimit adormind într-un mod care te face să te simți protejat, dar efectele negative nu vor deveni evidente decât după câteva decenii. În plus, contactul cu salteaua va crește mai rapid temperatura corpului și dacă se combină cu dureri de spate vei avea o rețetă pentru trezitul des în timpul nopții, care te va face să te simți obosit a doua zi. 
Este posibil să nu conștientizezi cât de des te scoli noaptea, ci să te fi obișnuit să fii tot timpul lipsit de energie, dar să știi că dormitul pe burtă contribuie substanțial la starea generală de oboseală. În afară de modul în care afectează încheieturile și durata somnului, această poziție îți poate pune în pericol și aspectul pielii. Strivirea feței în pernă în fiecare noapte poate cauza formarea și adâncirea ridurilor. Acest lucru va însemna apariția liniilor de expresie și a ridurilor în jurul ochilor și gurii, precum și la nivelul obrajilor, frunții și gâtului.
Avantajele dormitului pe burtă nu sunt foarte numeroase, dar există. Astfel, este o poziție alternativă foarte utilă pentru persoanele care sforăie sau care au apnee de somn. De asemenea, este mai benefică pentru indigestie și refluxul gastroesofagian decât dormitul pe spate.

 
Ce fel de pernă să folosești?

Iată o întrebare foarte des întâlnită. Oare ce pernă se potrivește cu dormitul pe burtă sau ar trebui să renunți complet la ea? Poziția în sine îți supune gâtul unei presiuni crescute pentru că întorci capul într-o parte pentru a putea să respiri.
Dacă mai adaugi și o pernă înaltă vei crește unghiul problematic de îndoire și vei favoriza apariția durerilor. Potrivit specialiștilor, este mai bine să renunți complet la pernă pentru a menține gâtul aliniat cu restul corpului.
În general persoanele care dorm pe burtă și aleg o pernă foarte subțire adaugă grosimea brațelor sub ea, iar altele fac un gol în mijlocul pernelor prea substanțiale pentru a crea un spațiu pentru cap și a evita supraîncălzirea la nivelul feței. Ambele strategii pot funcționa, dar rezultatele sunt mai puțin previzibile în al doilea acaz. Nu te baza exclusiv pe brațe pentru a menține gâtul aliniat cu restul corpului pentru că le poți mișca în timp ce visezi noaptea. Nu vei avea cum să menții aceeași poziție tot timpul.

 
Saltelele pentru dormitul pe burtă

Pentru persoanele care dorm pe burtă fără pernă saltelele vor deveni suprafața principală pe care își vor odihni capul. O saltea de calitate va ajusta corect punctele de presiune și va dispersa căldura corporală.
Alege o saltea care este mai moale în zona capului și a stomacului, dar destul de tare pentru a-ți susține gâtul și pelvisul. Dacă nu este materialul potrivit va cauza dureri și te va face să te scoli des noaptea, iar a doua zi vei avea gâtul amorțit sau te va durea spatele.
Pentru că au tendința de a îmbrățisa salteaua persoanele care dorm pe burtă preiau mai multă căldură, ceea ce le periclitează somnul profund. Caută o saltea care asigură o ventilație optimă și dispersează uniform căldura.

 
Exerciții de stretching dimineața pentru confortul din timpul nopții

Imediat ce te scoli este indicat să faci exerciții ușoare de stretching pentru a-ți relaxa mușchii încordați sau amorțiți din timpul nopții. Ai grijă să te miști lent pentru că nu ai efectuat exerciții de încălzire. Dacă vei respecta această rutină te vei simți mai bine în fiecare zi și nu vei avea probleme când îți planifici să dormi până târziu în weekend.

Recomandă acest articol:

Facebook Twitter gplus

Dacă ţi-a plăcut acest articol, te așteptăm și pe pagina noastră de Facebook!

 

Posteaza comentariu

Greu de citit? Regenerare cod
;