De ce e mai bine să dormi la o temperatură scăzută


Cele mai multe persoane nu se gândesc atât de mult la temperatura din dormitor. De obicei, decid dacă vor să deschidă sau nu geamul, căldura sau aerul condiționat înainte să se bage în pat.
Iar dacă mâinile și picioarele tale sunt mereu reci, s-ar putea să îți facă plăcere să dormi la o temperatură mai ridicată. Dar acest lucru nu va face decât să te trezească transpirat în timpul nopții. Potrivit studiilor, ar trebui să dormi la o temperatură scăzută. Iată de ce!

Studiile recomandă să dormi la o temperatură scăzută


Conform oamenilor de știință, temperatura medie pentru dormitor ar trebui să fie între 15 și 21 de grade Celsius. Această temperatură permite cel mai bun somn posibil. Orice temperatură peste 22-23 de grade și sub 14 grade tinde să ne tulbure somnul. De ce? 

În decursul unei perioade de 24 de ore, temperatura corpului uman crește și scade în mod natural. Cea mai ridicată temperatură internă este după-amiaza, iar cea mai scăzută în jurul orei 5 AM. Corpul uman se răcește în mod natural atunci când adormim. Atunci când îți ajuți organismul să atingă acea temperatură scăzută mai repede, vei avea un somn mai bun și mai profund. Iată câteva beneficii pe care le poți avea atunci când dormi la o temperatură scăzută!

Avantajele somnului la o temperatură scăzută


1. Adormi mai repede


Atunci când îi oferi corpului tău atmosfera potrivită pentru a adormi, o va face mult mai ușor. Când te culci într-o cameră în care este prea cald sau prea frig, vei pierde multă energie și mult timp pentru a încerca să reglezi temperatura corpului.

2. Dormi mai bine


În momentul în care corpul tău se simte confortabil și nu trebuie să regleze temperatura, somnul tău va deveni mai liniștit și mai profund. Atmosfera mai răcoroasă te poate ajuta să scapi de câteva tipuri de insomnie potrivit unei cercetări australiene. 

3.
Vei arăta mai bine


Când dormi la o temperatură de 19-20 de grade, îți ajuți corpul să producă mai multă melatonină. Iar melatonina îți face pielea fină. Vei arăta mai bine și pentru că te odihnești mai mult.

4. Scazi riscul apariției unor boli metabolice


Un studiu de patru luni a fost realizat pentru a studia somnul și afecțiunile metabolice. Atunci când dormi la 19-20 de grade, poți arde mai multe calorii a doua zi când te trezești. În acest fel, grăsimea sănătoasă din organism crește. Aceasta este grăsimea care determină corpul uman să ardă calorii. Acest lucru poate ajuta la scăderea riscului de apariție a bolilor metabolice, cum ar fi diabetul zaharat.

Cum să menții o temperatură scăzută noaptea?


Nu este recomandat să ții aerul condiționat pornit tot anul.
O modalitate inteligentă este de a pune un termostat, care să îți permită să programezi temperatura în casă să fluctueze pentru a se potrivi cu orele în care te afli acasă și când nu. În acest mod, îți vei putea răcori dormitorul pentru o anumită perioadă.
 

Poți apela și la următoarele sfaturi:


1. Pune un ventilator lângă pat și pornește-l înainte de a te culca.

2. Dormi cu mai puține haine pe tine. În acest fel, nu vei avea o izolație prea mare care să îți ridice temperatura corpului.

3. Ia un animal de pluș și lasă-l la frigider. Pune-l între genunchi înainte de a te culca.

4. Scoate un picior din pătură în timp ce adormi, pentru a simți aerul mai rece din cameră.

Recomandă acest articol:

Facebook Twitter gplus

Dacă ţi-a plăcut acest articol, te așteptăm și pe pagina noastră de Facebook!

 

Posteaza comentariu

Greu de citit? Regenerare cod
;