4 remedii naturale pentru refluxul gastroesofagian

de Amalia Skelton, 19 Noiembrie 2018

Această afecțiune poate fi tratată eficient prin modificarea alimentației, a stilului de viață și alegerea suplimentelor potrivite. Află ce poți face pentru a ameliora refluxul gastroesofagian.
Un plan adecvat de tratament pentru refluxul gastroesofagian se poate baza și pe remedii naturale, fără efecte secundare. În acest mod nu vei reuși doar să reduci simptomele pe moment, ci și să te simți mult mai bine pe termen lung.

 
Iată ce remedii poți utiliza pentru refluxul gastroesofagian:

 
1. Alege suplimentele potrivite

Atunci când te confrunți cu simptomele caracteristice ale acestei afeciuni contează foarte mult să utilizezi suplimentele care pot maximiza efectele dietei:
 
- enzimele digestive: poți lua 1-2 capsule înainte de fiecare masă. Asigură o digestie optimă a alimentelor consumate și preluarea nutrienților din componența acestora;
- probioticele: contribuie la menținerea sănătății tractului digetsiv, prevenind indigestia, diareea și malabsorbția vitaminelor și mineralelor;
- ceaiul de mușețel: bea o cană de ceai de mușețel îndulcit cu miere înainte de culcare pentru a reduce inflamațiile de la nivelul tractului digestiv și a avea un somn liniștit și odihnitor;
- ceaiul de ghimbir: fierbe rădăcină de ghimbir în apă timp de 10 minute, apoi bea lichidul îndulcit cu miere. Poți utiliza și capsulele cu rădăcină de ghimbir pentru a reduce intensitatea simptomelor problematice;
- magneziul: ia 400mg de magneziu de două pe zi, sub formă de supliment. Este un mineral foarte eficient în eliminarea manifestărilor specifice refluxului gastroesofagian, în special a senzației de arsură;
- melatonina: studiile de specialitate au relevat faptul că 6mg de melatonină luate zilnic asigură reducerea sau chiar dispariția simptomelor.

 
2. Uleiuri esențiale

Lămâia și uleiul esențial de lămâie au fost utilizate cu succes de numeroși pacienți pentru a elimina simptomele refluxului gastroesofagian. Poți încerca să consumi suc de lămâie cu o felie de ghimbir, într-un pahar cu apă, în fiecare dimineață, înainte de a lua micul dejun. De asemenea, poți adăuga 1-2 picături de ulei esențial de lămâie sau lime în apă. Îți poți clăti gura cu acest lichid sau îl poți bea.

 
3. Schimbă felul în care mănânci și mesteci

Nu mânca prea mult la o masă.
Este util să alegi mesele mai mici pentru a permite să aibă loc digestia alimentelor consumate. Mâncatul în exces și porțiile foarte mari creează o senzație de presiune asupra esofagului, ceea ce poate provoca regurgitarea acidului și probleme digestive.
Nu mânca nimic cu 3 ore înainte de culcare. În acest fel digestia va avea loc înainte să adormi. Poți bea un ceai din plante dacă simți că ți se face foame.
Mestecă încet toate alimentele și nu uita că digestia începe chiar din cavitatea bucală. Poartă haine confortabile și, mai ales, evită-le pe cele mulate exact după ce ai luat masa. Pot înrăutăți simptomele.

 
4. Modificări ale stilului de viață

Vindecarea refluxului gastroesofagian necesită schimbarea stiulului de viață pe termen lung. Trebuie să ai un meniu sănătos și să iei următoarele măsuri:
 
- dormi pe o parte, cu capul mai sus decât restul corpului: în acest mod acidul va rămâne la nivelul stomacului și nu vei avea probleme noaptea, când încerci să adormi;
- nu te apleca: nu încerca să te apleci de la talie în jos pentru că simptomele se vor înrăutăți ca urmare a presiunii de la nivelul stomacului;
- gestionează stresul eficient: stresul agravează simptomele refluxului gastroesofagian, așa că este foarte important să te relaxezi  și să-ți îmbunătățești reacțiile în momentele dificile.
Încearcă yoga, meditația, excursiile, plimbările în aer liber sau terapia prin artă.
- nu te baza exclusiv pe medicamente: medicamentele nu au decât un efect temporar asupra simptomelor, dar dacă vrei o îmbunătățire de durată trebuie să faci schimbări esențiale în ritmul tău zilnic. Dacă iei analgezice, cel mai bine este să faci acest lucru înainte de culcare pentru a te putea odihni așa cum trebuie.
- fă mișcare: nu exagera pentru că antrenamentele prea intense vor accentua regurgitarea, ci alege plimbările lungi în ritm alert;
- renunță la fumat: fumatul cauzează acidul și regurgitarea, precum și senzația de arsură. Renunță la țigări cât mai curând și evită și fumatul pasiv pentru că va agrava simptomele.

Recomandă acest articol:

Facebook Twitter gplus

Dacă ţi-a plăcut acest articol, te așteptăm și pe pagina noastră de Facebook!

 

Posteaza comentariu

Greu de citit? Regenerare cod
;