A inceput vaccinarea fetitelor. Tu ce parere ai?

Campania de vaccinare a fetitelor de clasa a IV-a impotriva cancerului de col uterin a inceput luni, 24 noiembrie si este privita cu suspiciune de multi dintre parinti care refuza vaccinarea pentru ca nu sunt suficient de bine informati.
Ministrul Sanatatii a declarat ca vaccinarea include administrarea a trei doze de vaccin (Silgard sau Gardasil cum este cunoscut in SUA si Cervarix) in decurs de 6 luni: prima doza in perioada 24 - inceputul lunii decembrie 2008; a doua doza in cursul lunii ianuarie 2009, in functie de data la care a fost vaccinat copilul si a treia doza la interval de 6 luni de la prima vaccinare (in luna mai 2009).

De asemenea, Eugen Nicolaescu a subliniat faptul ca parintii trebuie informati despre acest program, fiind elaborat si un pliant informativ. Apoi, parintii care sunt de acord cu vaccinul vor semna un proces-verbal, iar cei care nu accepta vaccinul trebuie sa completeze un formular de refuz, fara alte consecinte decat acelea ca parintele este singurul raspunzator de ce se va intampla in viitor din perspectiva HPV cu copilul sau.


Pliantul elaborat de MSP "Protejeaza-ti fiica!"

Pliantul este elaborat de Ministerul Sanatatii Publice si fiecare parinte il primeste la sedinta scolara. Pe langa informatiile despre cauzele si modalitatea de transmitere a virusului, lipsesc cifrele statistice si datele rezultate din cercetarile stiintifice efectuate pana in prezent cu privire la siguranta acestui vaccin.
Doua dintre subiectele prezentate in pliant se refera la eficienta si siguranta vaccinarii, iar raspunsurile informative oferite de Ministerul Sanatatii sunt: "este cea mai eficienta" si respectiv "(...) vaccinul impotriva cancerului de col uterin are un profil de siguranta foarte bun".

Conform datelor furnizate de Grupul Judicial Watch din SUA, vaccinul Gardasil este inca in faza de testare pana la 30 septembrie 2009, insa el este deja administrat pe mii de fetite si femei.

Vaccinul Gardasil este autorizat de 2 ani de catre FDA. Prin urmare "nu exista o proba a timpului", dupa cum atrage atentia si Prof. dr. Pavel Chirila, medic primar boli interne in cadrul conferintei organizate de A.S.C.O.R. la Iasi pe 17 noiembrie a.c. "Este incorecta modalitatea prin care se lanseaza acest vaccin. Nu poti sa spui in gura mare ca acest Gardasil previne cancerul de col uterin, dar poti sa spui ca previne infectia cu HPV tipul 16 si 18 pentru care este facut vaccinul. Insa nu poti sa spui ca previne cancerul, pentru ca daca ne uitam la statistica referitoare la cancerul de col uterin, toate tratatele de oncologie spun ca varsta predilecta a cancerului de col este intre 35 si 55 de ani.
Ori nu ai cum sa afirmi ca ai vaccinat ieri o fetita de 9 ani si ai prevenit cancerul pe care ea probabil ca-l va face peste 40 de ani
", mai adauga specialistul.


Despre efectele adverse ale vaccinului

Doua rapoarte din luna iunie 2008 ne arata statisticile pana in acel moment cu privire la efectele adverse ale vaccinului Gardasil.

Raport al VAERS din 10 iunie 2008 (Vaccine Adverse Event Reporting System - sistemul de raportare a efectelor negative ale vaccinurilor de pe langa FDA, SUA):

  • 25 de decese;
  • 8864 de reactii adverse, dintre care 7925 usoare si 914 grave non-fatale.

Statisticile oferite de Judicial Watch SUA pe 30 iunie 2008:

  • 21 de decese;
  • 9.749 de reactii adverse, dintre care 78 cazuri de negi genitali si 10 avorturi spontane.


Cum comenteaza specialistii nostri?

Prof. dr. Radu Vladareanu, seful Clinicii de Obstetrica-Ginecologie din cadrul Spitalului Universitar de Urgenta „Elias” din Bucuresti: "Nu exista riscuri. Ca si in cazul altor injectii, poate aparea roseata sau durere la locul injectiei, care dispar in 24 de ore".


Dr. Mircea Dediu, medic primar oncologie, seful sectiei de oncologie de la Institutul Oncologic Fundeni din Bucuresti. "Este un vaccin bun pe care il recomand. Nu exista nicio evidenta care sa arate ca ar exista riscuri".

Conf. dr. Cornel-Petre Bratila, medic primar chirurgie generala si obstetrica-ginecologie este de parere ca singurele riscuri existente sunt cele prezentate in prospectul vaccinului. Cat despre cazurile de deces inregistrate in SUA, acesta declara ca "sunt cazuri izolate si nu exista dovezi ca vaccinarea reprezinta motivul principal de deces. Pacientele respective au prezentat si alte probleme de sanatate."

Medicii de familie sustin campania de vaccinare a fetitelor

Asociatia Medicilor de Familie din Capitala a anuntat ca vaccinul de prevenire a cancerului de col uterin nu prezinta niciun pericol pentru fetitele care vor fi vaccinate si informeaza parintii despre importanta vaccinarii. De asemenea, se atrage atentia ca vaccinurile se folosesc deja in Romania si ca peste 10.000 de fetite si femei au efectuat acest vaccin pe care l-au achizitionat contra cost.
Ca urmare, specialistii sustin ca pana in prezent nu a fost raportat niciun incident, in afara unor semne locale minore.


Articole utile:
Vaccinul anticancer: bun sau rau pentru fetita ta?
Vaccinul nu are niciun efect secundar? Sigur?
Medicii de familie sustin campania de vaccinare a fetitelor
Vaccinul anti-HPV, Gardasil, poate fi de folos si barbatilor
Vaccinul anti-HPV nu este interzis in SUA

CNN report despre efectele adverse ale Gardasil
 

Comentarii (14)

POSTEAZA COMENTARIU
Afiseaza:Cele mai recente|Cronologic

  • adriana pe 9 Dec 2008, 14:31
    Incerta

    Am si eu o fetita de 3 ani si sincera sa fiu nu stiu daca as fi fost de acord sa-i fac vaccinul fiindca imi este frica de reactiile adverse ce ar putea sa apara dar eu as face pentru mine, la mine as dori sa risc si ca urmare poate ii voi face si fetitei mele mai tarziu cand va avea varsta necesara, dar nu stiu daca pentru femei este gratuit sau se plateste?

    0
    0

  • anca radulescu pe 29 Nov 2008, 23:33
    Vaccin

    Am o fetita de 13 ani si i-am facut vaccinul in primavara anului 2007, cand la noi nici macar nu se auzise despre el. Nu a avut niciun efect advers si felicit toti parintii care au acceptat aceasta vaccinare impotriva cancerului de col uterin pt copilele lor.

    0
    0

  • aura pe 27 Nov 2008, 19:00
    vaccin

    Am o fetita de 11 ani. Nu sunt de acord cu acest vaccin la aceasta varsta. Cat timp e vitgina nu imi fac griji, decat sa aiba reactii adverse si sa plang ca am facut o alegere gresita mai bine las lucrurile sa decurga in mod normal.

    0
    0

  • atol pe 27 Nov 2008, 13:25
    Oare?

    Intrebati medicii de familie daca au citit cartea VACCINAREA: EROAREA MEDICALA A SECOLULUI, si sa ne spuna daca autorul are sau nu dreptate.

    0
    0

  • Sena pe 27 Nov 2008, 08:54
    Previziune sumbra!

    Se presupune, ca toate fetitele, isi vor incepe activitatea sexuala atat de devreme? Este o previziune sumbra!

    0
    0

  • Il testeaza pe noi pe 26 Nov 2008, 22:11

    Cred ca testeaza pe noi, vaccinul ofera protectie numai asupra catorva tulpini care provoaca cancer de col uterin. De ce sa nu isi cumpere vaccinul cine doreste? Doar primul rapel e gratuit, restul oricum trebuie cumparate.

    0
    0

  • Alina Dumitru pe 26 Nov 2008, 21:13
    Vaccin

    Nu sunt inca mama, dar daca as fi, cu siguranta as fi de acord ca fetita mea sa faca acest vaccin. Nu consider ca este un lucru commercial, ci dimpotriva, foarte util pentru sanatate. Statisticile arata ca 6 femei mor zilnic din cauza acestui cancer de col uterin. Eu insami am facut vaccinul acum un an. Prima doza a fost acum un an si o luna. Este adevarat ca acest vaccin nu elimina in totalitate cancerul de col uterin dar poate ajuta la diminuarea riscurilor. Este adevarat ca acest vaccin trebuie refacut o data la 5 ani, dar parintii din ziua de azi nu stiu ca copii lor isi incep viata sezuala chiar si la 15 - 16 ani.

    0
    0

  • mircea pe 26 Nov 2008, 16:09
    Cei care au aprobat sumele trebuie trasi la raspundere

    Cum este posibil ca cineva sa decida fara consultari serioase ca trebuie cumparate atatea doze de vaccin, cand acesta e pe piata de doar 2 ani si e inca foarte controversat. Cine a platit cu banii nostri ceva ce va expira in 2010 daca nu e folosit? E vorba de sume foarte mari si sigur si de coruptie foarte mare. Cine o sa faca lumina?

    0
    0

  • -0978 pe 26 Nov 2008, 12:40
    ou9088414

    Este prea repede aplicat stiind ca efectele lui se vor vedea peste 40 ani nu voi vaccina copilul. De ce s-a cumparat asa repede, suntem cobai?

    0
    0

  • paula timofte pe 26 Nov 2008, 11:45
    Vaccinul ucigas

    Am fetita in clasa a4a si am participat la sedinta cu parinti de fetite din trei clase nici un parinte nu a fost de acord cu vaccinul deoarece nu am vrut ca, copii nostri sa fie cobai americanilor si a uniuni europene, copii nostri nu si-au inceput veata sexuala si se spune ca efectul lui este de 5-6ani.Pentru ce sa il facem?Sau d-ni guvernanti si dl. prim ministru vor ca copii nostri sa inceapa veata sexuala sa vada eficacitatea vaccinului? RUSINE GUVERNANTILOR CARE AU FOST DE ACORD CU VACCINUL CARE IN AMERICA A OMORAT SI DISTRUS MULTI COPII

    0
    0

  • violeta pe 26 Nov 2008, 09:30
    Vaccinul!

    Sunt absolut convinsa ca acest vaccin, pe langa faptul ca este pur comercial reprezinta si un experiment efectuat pe copiii nostri, de unde atata grija pentru sanatatea noastra? De cand? In Occident nu se face gratuit si cei de acolo au mari rezerve in legatura cu aceasta vaccinare!

    0
    0

  • VIORICA pe 26 Nov 2008, 09:14
    CANCERUL NU IARTA

    AR TREBUI CA ACEASTA VACCINARE SA FIE FACUTA LA FETITE DUPA VARSTA DE 12 ANI SI PANA LA 16 ANI, SI NU MAI DEVREME.

    0
    0

  • mihaela pe 26 Nov 2008, 08:23

    Oare de ce sa primim cu bratele deschise tot ce vine din acest occident dezaxat? Nicolaescu, Vladareanu si Dediu sa faca afaceri pe pielea lor, nu pe a copiilor nostri... parintii ar trebui sa citeasca pe site-ul laurentiudumitru.ro/blog despre efectele dezastruoase asupra corpului omenesc al acestui vaccin si despre afacerea financiara ce sta in spatele lui....

    0
    0

  • Geta pe 26 Nov 2008, 07:31
    Minciuni

    Nu cred in asa ceva; sunt doar incercari de a transforma fetitele noastre in cobaii americanilor; este o rusine ca statul nostru accepta asa ceva; Dumenzeu sa ne fereasca de inselaciunea lui satana. Stiu ca veti rade citind asa ceva; dar mi-as permite sa cititi inainte de a incepe sa rieti, Apocalipsa dupa Ioan si veti vedea ca ce se intimpla acum este deja scris acolo de mii de ani.

    0
    0

Posteaza comentariu

Greu de citit? Regenerare cod