Revenirea la serviciu după concediul de maternitate: 4 sfaturi de care să ții cont


Perioada sarcinii, nașterea și grija pentru cel mic te-au făcut să ai o nouă idee despre fericire și familie. Află cum poți realiza revenirea la serviciu după concediul de maternitate fără efecte negative asupra ta sau a copilului.
Înainte să devii mămică, poate cariera te acapara și lucrai până târziu, fără să te deranjeze orele suplimentare sau noile proiecte. Odată cu nașterea celui mic apar multe bucurii, dar și alte griji și la început poate fi dificil să te adaptezi la rolul de părinte, în timp ce îți revii după naștere. Poate te gândești cu îngrijorare la momentul în care va trebui să te întorci la serviciu și nu vei mai putea petrece la fel de mult timp cu bebelușul tău, însă există multe soluții pentru a face mai ușoară perioada de tranziție. 
 

Iată cum poți realiza revenirea la serviciu după concediul de maternitate, fără un impact negativ asupra ta sau a bebelușului:

 
1. Fă o schimbare treptată

În loc să începi direct să lucrezi 8 ore pe zi, mai bine încearcă să lucrezi câteva zile sau săptămâni de acasă, înainte să trebuiască să fii plecată toată ziua la birou. De asemenea, ai putea lucra part time pentru a te acomoda cu această schimbare, urmând ca după câteva luni să reiei lucrul cu normă întreagă. Potrivit specialiștilor, dacă poți lucra part time cel puțin 2 luni înainte de a evolua spre varianta full time, tranziția va fi mai simplă pentru tine și cei dragi. Trebuie să ții cont și că vei avea multe lucruri de recuperat din perioada în care ai lipsit, așa că varianta cu normă întreagă ar putea fi extrem de dificilă, mai ales dacă ai foarte multe email-uri de citit și transmis. Dacă începi prin a lucra jumătate din zi, vei avea în continuare timp să îți vezi bebelușul foarte des, îl poți lua în brațe și vă puteți juca împreună după ce termini programul de lucru. În urma studiilor efectuate s-a constatat că mamele care pot lucra part time la început suferă mult mai rar de anxietate și reușesc să se adapteze mai rapid la mediul de lucru prin revenirea la serviciu după concediul de maternitate.

 
2. Rezervă timp pentru tine și bebeluș

Întoarcerea la serviciu nu înseamnă că nu mai ai șansa de a petrece clipe speciale alături de copilul tău. În primii ani de viață ai copilului de obicei este greu să dormi multe ore, dar dacă te adaptezi la programul bebelușului, cu siguranță veți găsi mult timp pentru a vă juca împreună.
Spre exemplu, dacă bebelușul tău se scoală devreme fă și tu același lucru. Vei avea mai mult timp pentru el înainte de a pleca la serviciu și toată ziua vei zâmbi amintindu-ți  cât de vesel a fost de dimineață. În plus, vei învăța să faci o distincție clară între serviciu și familie și vei constata că nu îți vei mai dori tot timpul să trimiți mesaje sau email-uri în momentele pe care le poți dedica bebelușului.

 
3. Încearcă să lucrezi de acasă o zi pe săptâmână

În cazul în care ai această posibilitate, este ideal să fii acasă vinerea, pentru a te bucura de un weekend mai lung alături de copilul tău. Faptul că stii că vei fi plecată la birou numai 4 zile pe săptămână te va ajuta să te simți mai bine și îți vei începe fiecare săptămână gândind pozitiv.

 
4. Planifică și celelalte activități

Este dificil să începi din nou lucrul, să ai grijă de bebeluș înainte de începerea programului și după, iar pe lângă toate acestea să faci și mișcare, să mergi la sală, să cumperi tot ce este nevoie, să citești, să urmărești programele preferate și să-ți vezi prietenii.
Ai nevoie de timp pentru tine deoarece optimismul și energia necesare acestei schimbări se bazează pe o abordare pozitivă, completată de exerciții fizice și de o alimentație sănătoasă. Nu trebuie să te simți vinovată când îți rezervi ceva timp doar pentru tine pentru că, dacă ești stresată mereu, starea ta emoțională va afecta negativ și bebelușul. De aceea este indicat să faci unele lucruri în avans pentru a reduce oboseala resimțită. 
De exemplu, poți alege ținutele pe care vrei să le porți în fiecare zi săptămâna viitoare. În acest fel nu va trebui să te gândești în fiecare dimineață cum să te îmbraci și vei fi sigură că arăți așa cum îți dorești. De asemenea, poți găti pentru trei zile, porționând mâncarea, iar seara când vii de la serviciu nu va trebui să stai în bucătărie, ci te vei putea juca mai mult cu bebelușul tău. În același timp, poți face exerciții fizice împreună cu bebelușul. Va râde tot timpul și îți va da motivația de care ai nevoie pentru a fi mereu în formă.

Recomandă acest articol:

Facebook Twitter gplus

Dacă ţi-a plăcut acest articol, te așteptăm și pe pagina noastră de Facebook!

 

Posteaza comentariu

Greu de citit? Regenerare cod