Din culisele Targului de Carte Gaudeamus

21 Noiembrie 2008
La doua zile de la deschidere, Targul de Carte Gaudeamus incepe sa isi scrie povestea editiei din acest an. Pentru a afla care este prefata, am stat de vorba cu directorul executiv al evenimentului, Vlad Epstein, dar si cu o parte dintre reprezentantii editurilor care au stand la Romexpo.

La doua zile de la deschidere, Targul de Carte Gaudeamus incepe sa isi scrie povestea editiei din acest an. Pentru a afla care este prefata, am stat de vorba cu directorul executiv al evenimentului, Vlad Epstein, dar si cu o parte dintre reprezentantii editurilor care au stand la Romexpo.

Vlad Epstein, director executiv Gaudeamus

Care sunt concluziile dupa primele doua zile de targ?


Constat ca pronosticul conform caruia criza isi va pune o amprenta proasta asupra targului - respectiv asupra pietei de carte - se infirma. Avem un public extrem de numeros, extrem de cald si extrem de avid de noutati. Toti editorii au niste figuri multumite, satisfacute - asta e un semn ca relatia cu publicul decurge foarte bine.

Pe langa asta, pot sa va spun ca s-au inregistrat peste 30.000 de vizitatori. Acest lucru poate sa starneasca invidii la targuri importante de carte din toata lumea. In Romania, m-as bucura ca, in doua zile, toate librariile sa aiba in jur de 30.000 de vizitatori.

Stiu ca, in afara de lansari, aveti si alte evenimente.


Sunt, pe de o parte, evenimentele de tip profesional, pentru ca ambitia noastra este sa nu ne dorim ca targul sa fie o mare si frumoasa librarie, ne dorim ca targul sa fie, in mod real, un varf de piata, de carte, si, bineinteles, un eveniment de tip cultural major. Si avem toate semnele ca asa este.

Au loc seminarii, dezbateri cu invitati surprinzator de multi.

Avem participari cu un numar situat intre 50 si 100 de persoane si, mai mult decat atat, sunt oameni care pe care a trebuit sa ii refuzam, pentru ca nu mai erau locuri in sala. Este un semnal extrem de bun si il luam ca atare.

Persoane din zona oamenilor publici va trec pragul?


Fiind campanie electorala, suntem atenti ca targul sa fie un loc unde sa se produca vizite si nu momente de campanie. Chiar si asa, am vazut multe figuri de notorietate publica si ne bucuram foarte mult pentru asta.

Stiu ca targul este transmis si online. Ce ne puteti spune despre acest lucru?


Este al 8-lea an in care targul este transmis online. Anul trecut am fost in topul accesarilor, conform trafic.ro, si se pare ca si anul acesta mergem foarte bine.

Urcam extrem de spectaculos.

Continua sa existe o legatura intre om si carte. Intreb pentru ca acum exista si sunt folosite foarte mult celelalte medii de informare.


Oamenii sunt tot timpul alaturi de carte, este asa numitul "nucleu dur" - impatimitii de lectura care au fost tot timpul alaturi de noi. Constat, insa, noi categorii de cititori care vin foarte puternic catre targ, vin puternic catre cultura scrisa, vin puternic catre lectura.

Facem un sondaj de trafic si constatarile sunt mai mult decat optimiste, e vorba de procente majore de public tanar, activ si dinamic. Nu vorbim de refuzati ai sortii, de sobolani de biblioteca sau de genul asta de frustrati. Vorbim de oameni activi, dinamici, cu venituri bune sau foarte bune.

Vorbim de clasa de mijloc - de o crema a intelectualitatii romane. Pe langa asta, avem si vizitatori din strainatate.

Elevii si studentii vin la targ?


Toate lumea poate vedea ca, pe langa grupurile organizate de elevi, figurile tinere sunt prezente peste tot si au atitudini extrem de interesante. Este important faptul ca se vede ca folosesc targul nu ca pe un loc de plimbare si atata. Figurile lor sunt luminoase, inteligente, este o placere. Oricine viziteaza targul este frapat si chiar ne spune acest lucru.

 

Comentarii (1)

POSTEAZA COMENTARIU
Afiseaza:Cele mai recente|Cronologic

  • HHHHH pe 22 Nov 2008, 16:46
    ARSENICA

    SCHIMBATI-L PE ARSENEEEEEEEEEEEEE

    0
    0

Posteaza comentariu

Greu de citit? Regenerare cod