Muștarul - Beneficii pentru sănătate

Ingredient versatil în bucătărie, muștarul este ideal și pentru a te menține sănătoasă. Află ce avantaje are consumul frecvent de muștar.
Muștarul este o plantă foarte utilă atât pentru afecțiunile dermatologice, cât și pentru problemele respiratorii sau inflamarea articulațiilor. De asemenea, previne o multitudine de afecțiuni și are un efect antimicrobian. Conține calciu, fosfor, magneziu și potasiu. De asemenea, este o sursă bună de vitamina A și acid folic.

 
Iată care sunt principalele beneficii ale unui meniu care include muștar cât mai des:

 
1. Prevenirea cancerului

Semințele de muștar conțin compuși fitochimici numiți glucosinolați, care acționează împotriva proliferării celulelor canceroase. Efectul benefic a fost constatat în special pentru cancerul cervical și cel de colon. Studiile de specialitate au demonstrat că aceste componente ale muștarului neutralizează dezvoltarea celulelor maligne și previn apariția lor, fără să afecteze negativ celulele sănătoase.

 
2. Tratarea psoriazisului

Psoriazisul este o boală autoimună, care se manifestă prin crearea unei stări inflamatorii la nivelul pielii și în tot organismul bolnavilor. Potrivit specialiștilor, consumul de semințe de muștar stimulează crearea unui strat protector la nivelul pielii, precum și accelerarea vindecării leziunilor specifice.

 
3. Protecția inimii

Uleiul de muștar este alegerea ideală în bucătărie pentru a preveni afecțiunile cardiovasculare. Specialiștii au constatat că un consum frecvent de ulei de muștar reduce aritmia cardiacă și diminuează durerile asociate cu un potențial atac de cord.
De asemenea, previne bolile cardiace datorită conținutului de acizi grași de tip Omega-3.

 
4. Ameliorarea afecțiunilor respiratorii

Semințele de muștar sunt foarte utile dacă ai răcit în sezonul rece și ai dureri de cap din cauza nasului înfundat. Astfel, muștarul reduce congestia nazală și senzația de presiune de la nivelul sinusurilor. În plus, favorizează eliminarea mucusului în exces, astfel încât vei reuși să dormi liniștită chiar și atunci când ești răcită. Dacă ai probleme cu durerile în gât și nu poți înghiți, tot muștarul este remediul adecvat. Dacă faci gargară cu ulei de muștar durerea se va reduce și te vei simți mai bine. În cazul crizelor de astm, masajul cu ulei de muștar combinat cu puțin camfor ușurează respirația și restabilește un ritm normal al respirației.

 
5. Eliminarea substanțelor otrăvitoare

Muștarul are proprietăți emetice și acționează rapid pentru neutralizarea substanțelor otrăvitoare din organism. Este extrem de eficient în cazul supradozelor accidentale cu medicamente sau dacă s-a consumat alcool în exces. 

 
6. Reducerea durerilor

Compresele preparate din ulei sau semințe de muștar au un efect analgezic și sunt utile la finalul antrenamentelor intense, pentru a preveni febra și durerile musculare. De asemenea, pot fi utilizate și de persoanele care suferă de reumatism, pentru a facilita mișcarea fără durere. Cu toate acestea, trebuie să ții cont să nu aplici niciodată pastă de semințe de muștar direct pe piele.
Are un efect de încălzire locală și ar putea să cauzeze înroșire sau bătături. Utilizează pansamente sterile de fiecare dată pentru a preveni efectele adverse. 

 
7. Îngrijirea părului

Dacă ai probleme cu părul uscat sau cu albirea prematură folosește cu încredere muștarul, înainte să cumperi alte tratamente costisitoare. Fierbe frunze de henna cu ulei de muștar și aplică la rădăcină și pe toată lungimea firului de păr. Vei observa că părul va fi lucios, cu mai mult volum, iar albirea va avansa mult mai lent. În același timp, acest amestec revitalizează culoarea naturală a părului și stimulează creșterea.

 
8. Tratarea acneei

Dacă suferi de acnee muștarul poate ameliora semnificativ aspectul tenului tău. Prăjește semințe de muștar în ulei de susan sau de cocos și folosește uleiul rezultat, după răcire, în locul cremei tale de față. Pielea va deveni fină și catifelată, iar leziunile acneice se vor vindeca mai repede, fără să lase cicatrici.

 
9. Facilitarea tranziției la menopauză

Datorită conținutului de magneziu și calciu, muștarul menține densitatea osoasă și reduce riscul de fracturi. În timpul perimenopauzei și al menopauzei este important să se consume des muștar pentru a reduce riscul de osteoporoză. 

 
10. Reducerea nivelului de colesterol

Potrivit studilor efectuate, muștarul, combinat cu sare, chimen și piper este foarte eficient în reducerea colesterolului de tip LDL (colesterolul „rău”).
De asemenea, datorită conținutului de vitamina B6 previne depunerea grăsimilor pe pereții arterelor și diminuează riscul de tromboză venoasă profundă. 
 

Posteaza comentariu

Greu de citit? Regenerare cod

5 legume pe care le poți crește în interior, indiferent de vreme

Cum reacționează corpul tău la un atac de anxietate

De ce e bine să-ți faci patul în fiecare zi

6 probleme fizice pe care ți le cauzează stresul

Intoxicație alimentară sau gripă - Care sunt diferențele?

6 semne care arată că suferi de astm sever

5 moduri în care să-ți stimulezi metabolismul imediat după ce te trezești

De ce răcești mai des decât alții

De ce ar trebui să poarte boxeri bărbații

4 pași ca să reduci petele și ridurile provocate de soare

„Explozie“ de cancer în toată lumea: Extinderea bolii este alarmantă

Cancerul capului și gâtului, o afecțiune mai puțin cunoscută, omoară jumătate dintre pacienții diagnosticați în stadii avansate

Magicianul din spital: Doctorul care dansează, prietenul copiilor bolnavi

Dureri ciudate în timpul sarcinii care sunt total normale

Asta înseamnă curaj: O familie cu patru copii și-a vândut casa și străbat țara cu o rulotă

Chinul din spatele cortinei: Lady Gaga are dureri cronice în fiecare zi

Greșeli pe care le faci la cumpărături și care îți distrug dieta

5 alimente care pot creşte riscul de cancer

Laptele de cocos - Ce beneficii are pentru sănătate?

Cum să rămâi energică dacă ești o mamă care lucrează

Mâncarea franțuzească: 7 sfaturi ca să gătești sănătos

Efectele unei sarcini cu tripleți asupra corpului. Imaginile incredibile postate de o mamă din Danemarca

Studiu. Lipsa somnului îți afectează sănătatea mai mult decât crezi

Adio insomnie! Metoda secretă folosită de militarii americani care te ajută să adormi în două minute

Cum să folosești ce ți-a rămas dintr-un pui - Economie în bucătărie

Modalități de ars calorii pentru leneși

7 sfaturi pentru a găti mai sănătos mâncarea thailandeză

Quinoa - Ce beneficii are pentru sănătate

Ce trebuie să mănânci pentru articulații sănătoase

Cum să faci un smoothie sănătos și delicios de fiecare dată