De ce e bine să mănânci brânză?

Brânză cu roșii, brânză cu mămăliguță, paste quattro formaggi și lista poate continua. În plus, miile de molecule care compun brânza o transformă într-un aliment benefic pentru sănătatea noastră.
Unele dintre aceste atribute sunt evidente, iar altele mai puțin. Tu știi de ce e bine să mănânci brânză? Iată ce spun noile studii!

5 motive pentru care e bine să mănânci brânză:

1. Are un conținut bogat de proteine, calciu și vitamina B12.

Brânza conține aproape la fel de multe proteine precum grăsime. Organismul folosește proteinele pentru a construi structuri celulare. Brânza are un conținut bogat și de calciu - 30 de grame de brânză cheddar conține aproape 200 de miligrame de calciu (20% din doza zilnică recomandată). Brânza este unul dintre puținele alimente care conține vitamina D și vitamina B12, care ajută la formarea celulelor roșii din sânge și stimulează funcția neurologică.

2. Este benefică pentru inimă.

Un alt studiu a infirmat efectele negative ale brânzei pentru inimă. O lucrare publicată în 2016 în Journal of American Heart Association a ajuns la concluzia că poți reduce riscul apariției accidentelor vasculare cerebrale cu 3% dacă mănânci aproximativ 30-50 de grame de brânză pe zi.
Consumul zilnic de brânză a fost corelat și cu scăderea riscului de apariție a bolilor cardiovasculare, precum și cu prelungirea duratei de viață.

3. Nu crește riscul apariției hipertensiunii arteriale.

Pe cât de sărată este, brânza nu duce la apariția hipertensiunii. Oamenii de știință încearcă să-și dea seama cum se poate întâmpla exact acest lucru. Celelalte componente și ingrediente din brânză sunt mult mai importante decât grăsimile saturate și sodiul. Calciul joacă un rol protector prin legarea unora dintre acizii grași din brânză, astfel încât să nu poată fi digerați.

4. Conține bacterii bune.

Bacteriile regăsite în brânză, care sunt alimente fermentate, ar putea fi, de asemenea, benefice pentru sănătate. Unii oameni de știință au ajuns la concluzia că brânza poate schimba în mod favorabil microbiota, concentrația de bacterii din intestin, care poate îmbunătăți mai departe metabolismul.

5. Conține un acid gras important.

Gökhan Hotamisligil, un profesor de genetică și metabolism, este de părere că motivul pentru care brânza are un conținut mare de substanțe nutritive rele fără a avea efecte dăunătoare asupra sănătății este amplitudinea categoriilor de nutriție. Opinia generală despre grăsime este foarte crudă, după cum a afirmat profesorul Hotamisligil.
Atunci când spunem acizi grași, nu ne gândim că există mii de acizi grași, cu biologii diferite. În 2008, s-a demonstrat că palmitoleatul este un acid gras bun. Este generat de corp în cantități mici și se regăsește în produsele lactate, în special în brânză. Palmitoleatul neutralizează daunele provocate de acizii grași saturați și elimină excesul de zahăr din sânge.
iulia-mirica