De ce ar trebui să mănânci mai multe fructe și legume de culoare mov

Îmi plac florile, câinii și pisicile. Îmi place să fiu la curent cu toate noutățile din modă. Cel mai mult îmi place să scriu despre modă, frumusețe și vedete.
Îmi plac florile, câinii și pisicile. Îmi place să fiu la curent cu toate noutățile din modă. Cel mai mult îmi place să scriu despre modă, frumusețe și vedete.
Toate fructele și legumele colorate conțin antioxidanți, compuși care joacă un rol important în protejarea organismului împotriva stresului oxidativ.
Dar alimentele de culoare mov conțin un anumit antioxidant numit antocianină. Acest pigment benefic este cel care le oferă fructelor și legumelor nuanțele intense de roșu, mov sau albastru.

Studiile au asociat antocianina cu numeroase beneficii pentru organism, de la sănătatea sistemului cardiovascular și până la prevenirea demenței.

Antocianinele se găsesc în concentrații mari în coacăze negre, afine, mure, dar și în vinete (în coajă), varza roșie, merișoare și cireșe.

Afinele


Afinele sunt surse importante de vitamina C, care ajută la protejarea celulelor și la absorbția fierului. Conțin fibre solubile care sunt benefice sistemului digestiv.
Un studiu realizat de Universitatea Tufts sugerează că un supliment alimentar pe bază de afine poate fi eficient în îmbunătățirea sau întârzierea pierderilor de memorie.

Rodii


Nuanța de roșu cu tente mov a rodiilor este dată de conținutul de antocianină. Rodiile sunt o sursă bună de fibre și în același timp oferă vitaminele A, C și E, dar și fier sau alți antioxidanți precum tanini.

Un studiu a descoperit că rodiile ajută la întărirea oaselor și prevenirea osteoporozei în cazul șoarecilor prin scăderea inflamației și a stresului oxidativ.
Un alt studiu a arătat că un consum de 50 ml de suc de rodii pe zi reduce acumularea de colesterol pe artere.

Cartofii dulci mov


Cartofii dulci de culoare mov au fost în centrul atenției în ultimii ani. Sunt consumați frecvent de locuitorii insulei japoneze Okinawa, care se numără printre cele mai longevive persoane din lume, cu numeroase persoane care au depășit vârsta de 100 de ani.
De asemenea, rata demenței în rândul vârstnicilor este cu 50% mai mică decât în Occident. Unii cercetători consideră că alimentația bogată în cartofi dulci mov este secretul longevității locuitorilor de pe insula Okinawa.

Sfecla roșie


Nuanța de roșu intens cu tonuri mov a sfeclei roșii este dată de substanțe numite betalaine. La fel ca antocianinele, betalainele au proprietăți antiinflamatoare și antioxidante.
Sfecla este în același timp bogată în vitamine și minerale, printre care folat, fier, magneziu și potasiu. Un studiu realizat în anul 2013 a evidențiat că sucul de sfeclă roșie poate scădea tensiunea arterială. 

 

Posteaza comentariu

Greu de citit? Regenerare cod

5 legume pe care le poți crește în interior, indiferent de vreme

Cum reacționează corpul tău la un atac de anxietate

De ce e bine să-ți faci patul în fiecare zi

6 probleme fizice pe care ți le cauzează stresul

Intoxicație alimentară sau gripă - Care sunt diferențele?

6 semne care arată că suferi de astm sever

5 moduri în care să-ți stimulezi metabolismul imediat după ce te trezești

De ce răcești mai des decât alții

De ce ar trebui să poarte boxeri bărbații

4 pași ca să reduci petele și ridurile provocate de soare

„Explozie“ de cancer în toată lumea: Extinderea bolii este alarmantă

Cancerul capului și gâtului, o afecțiune mai puțin cunoscută, omoară jumătate dintre pacienții diagnosticați în stadii avansate

Magicianul din spital: Doctorul care dansează, prietenul copiilor bolnavi

Dureri ciudate în timpul sarcinii care sunt total normale

Asta înseamnă curaj: O familie cu patru copii și-a vândut casa și străbat țara cu o rulotă

Chinul din spatele cortinei: Lady Gaga are dureri cronice în fiecare zi

Greșeli pe care le faci la cumpărături și care îți distrug dieta

5 alimente care pot creşte riscul de cancer

Laptele de cocos - Ce beneficii are pentru sănătate?

Cum să rămâi energică dacă ești o mamă care lucrează

Mâncarea franțuzească: 7 sfaturi ca să gătești sănătos

Efectele unei sarcini cu tripleți asupra corpului. Imaginile incredibile postate de o mamă din Danemarca

Studiu. Lipsa somnului îți afectează sănătatea mai mult decât crezi

Adio insomnie! Metoda secretă folosită de militarii americani care te ajută să adormi în două minute

Cum să folosești ce ți-a rămas dintr-un pui - Economie în bucătărie

Modalități de ars calorii pentru leneși

7 sfaturi pentru a găti mai sănătos mâncarea thailandeză

Quinoa - Ce beneficii are pentru sănătate

Ce trebuie să mănânci pentru articulații sănătoase

Cum să faci un smoothie sănătos și delicios de fiecare dată