De ce ar trebui să mănânci mai des varză. Beneficiile sale sunt uimitoare!

de Georgiana Dorobanţu, 18 Decembrie 2017

Cu siguranță ai auzit de varza kale, despre care se spune că este un adevărat superaliment, ce ar trebui inclus cât mai des în alimentație.
Dar din aceeași familie face parte și varza obișnuită, despre care nutriționiști spun că este o legumă subestimată. La fel ca și kale, varza comună are proprietăți uimitoare și beneficii excelente pentru sănătate.

"Varza este sora 'subestimată' a verzei kale. Face parte din aceeași familie, cea a legumelor crucifere. Proprietățile nutritive ale verzei sunt fenomenale. Conține molecule pe bază de sulf, precum glucozinolații, substanțe cu puternic efect antiinflamator, care previn dezvoltarea celulelor canceroase", declară pentru womenshealthmag.com nutriționistul Desiree Nielsen.

Și varza murată este la fel de sănătoasă. Aceasta conține bacterii benefice dezvoltate în timpul fermentării, care ajută foarte mult digestia și flora intestinală.

Ce tipuri de varză să alegi?

Există numeroase tipuri de varză, dar cele mai cunoscute și răspândite la noi în țară sunt varza albă și varza roșie. Varza roșie are culoarea specifică datorită unor pigmenți care poartă denumirea de antocianine. Este același pigment care se găsește și în ceapa roșie sau sfecla roșie. Acest tip de varză este și mai bogat în nutrienți decât vaza albă, având un puternic efect antiinflamator și anticancerigen. 

Cum să cumperi cea mai bună varză la magazin

Atunci când cumperi varză, alege căpățânile grele, netede și dense, fie că ei varză alb sau roșie. Frunzele nu trebuie să fie răsfirate și este indicat să verifici zona cotorului.
Dacă sunt găurele mici, este posibil ca varza să fie mâncată de omizi. 
 

Cum să păstrezi varza

Varza întreagă poate rezista până la două luni în frigider dacă este păstrată corespunzător, în raftul pentru legume. Dacă este tăiată, înfășoară varza cu folie de plastic pentru a nu se usca. Varza tăiată rezistă câteva zile la frigider.

Cum să incluzi mai multă varză în alimentația ta

În afara preparatelor tradiționale românești, așa cum sunt varza călită sau sarmalele, poți include varza în alimentația ta în numeroase alte modalități. De exemplu, poți să prepari varza în tigaie de tip wok, împreună cu alte legume. Poți adăuga varză proaspătă sau varză murată, tocată, în sandvișuri. Salatele cu varză sunt delicioase. O rețetă simplă este salata de varză cu ton în conservă, ceapă și morcovi, asezonată cu zeamă de lămâie și piper.

Ce valori nutriționale are varza?

Pe lângă faptul că are nutrienți cu proprietăți antiinflamatoare și anticancerigene, varza este bogată în vitamina K, un compus extrem de important pentru coagularea sângelui și pentru sănătatea oaselor. Varza roșie este, de asemenea, și o sursă de vitamina C, în special în variata crudă sau gătită foarte puțin. O cană cu varză roșie tocată are 22 de calorii, un gram de proteine, 0,1 grame de grăsime, 5,2 grame de carbohidrați, 1,5 grame de fibre și 2,7 grame de zahăr.

Recomandă acest articol:

Facebook Twitter gplus

Dacă ţi-a plăcut acest articol, te așteptăm și pe pagina noastră de Facebook!

 

Posteaza comentariu

Greu de citit? Regenerare cod
;