Cum să pregătești sandvișul ideal dacă ai diabet

Deși este o gustare ușor de preparat și transportat, trebuie să respecți reguli diferite când faci un sandviș, dacă ai diabet. Află cum poți alege ingredientele potrivite.
Dacă îți plac sandvișurile nu va trebui să renunți la ele pentru că ai diabet, dar va fi nevoie să planifici din timp modul în care le vei pregăti. Probabil ai auzit foarte des că pâinea este „dușmanul” celor care suferă de această afecțiune, însă nu este adevărat că trebuie să eviți complet carbohidrații din această sursă. În loc să te concentrezi pe eliminarea carbohidraților este mai bine să îi alegi pe cei complecși, care sunt o sursă de fibre utile pentru a regla glicemia și a reveni la o greutate ideală. 2 felii de pâine conțin aproximativ 30g de carbohidrați, o cantitate acceptabilă pentru masa de prânz. În loc să cumperi un sandviș care conține prea multe ingrediente și un exces de calorii și carbohidrați, mai bine pregătește-l rapid chiar tu.
Secretul unui sandviș benefic este modul în care-l constitui. Dacă știi să alegi ingredientele vei obține o gustare cu proteine, fibre și mulți nutrienți.

 
Iată ce reguli trebuie să respecți pentru a savura un sandviș chiar dacă ai diabet:

 
1. Cum alegi pâinea

Nu este atât de simplu să alegi pâinea potrivită. Pe rafturile magazinelor vei găsi foarte multe variante, dar contează să citești etichetele cu atenție. În primul rând economisește timp evitând orice sortiment de pâine albă. Ocolește și chiflele, covrigii sau orice alt sortiment de pâine care are ca prim ingredient făina albă. Nu te lăsa păcălit nici de variantele care conțin 7 cereale, 9 cereale sau multi-cereale. Majoritatea au ca bază făina albă și conțin un procent redus din celelalte ingrediente sănătoase. Nu au suficiente fibre și vor cauza o creștere rapidă a glicemiei.
Atunci când alegi pâinea citește lista de ingrediente și nu selecta decât opțiunile care au ca prim ingredient făina integrală sau care conțin exclusiv acest tip de făină. Trebuie să aibă cel puțin 3g de fibre și 15g de carbohidrați la o felie. Limitează-te la 2 felii sau o pita din făină integrală.

 
2.
Cum alegi sursa de proteine

Evită salamul sau friptura cu urme vizibile de grăsime și, dacă alegi șunca presată, fii atent la cantitatea de sodiu. Friptura de curcan sau de vită sunt opțiuni potrivite și nu trebuie să folosești mai mult de 100g de carne pentru a obține un sandviș consistent. Poți utiliza și ce ți-a rămas de la cină dacă ai preparat friptură sau pește gras precum somonul, macroul sau heringul. De asemenea, poți folosi și tonul la conservă, în suc propriu, sau albușurile de ou.

 
3. Cum adaugi volum sandvișului

Când vine vorba despre volum trebuie să te gândești în primul rând la ingredientele cu multe vitamine și minerale. Este ideal să folosești legume cu un conținut redus de amidon cum sunt morcovii, țelina și ceapa pentru sandvișurile cu ton sau albușuri de ou ori frunze de salată, felii de roșie și ardei copt pentru sandvișurile care conțin friptură. Combinația de culori, arome și vitamine va face sandvișul mult mai apetisant, iar această gustare creativă te va proteja de tentațiile hipercalorice.

 
4.
Cum alegi condimentele

Evită condimentele cu un conținut ridicat de grăsimi precum maioneza, untul, crema de brânză sau smântâna. Cel mai simplu este să evidențiezi combinația de arome folosind o lingură de muștar. Ca alternative sănătoase poți utiliza humusul sau avocado. Vei obține o doză importantă de grăsimi sănătoase, care îți protejează inima. Nu uita să folosești piureul de avocado și la salate pentru a evita caloriile excesive provenite din dressingurile cremoase.

 
5. Combină sandvișul cu o gustare cu puțini carbohidrați

Evită să consumi biscuiți, chips-uri sau brioșe dacă știi că vei mânca un sandviș la ora prânzului. Prea mulți carbohidrați vor cauza creșterea glicemiei. Este recomandat să mănânci o salată de crudități, nuci crude, migdale sau semințe de floarea soarelui.
 

Posteaza comentariu

Greu de citit? Regenerare cod

5 legume pe care le poți crește în interior, indiferent de vreme

Cum reacționează corpul tău la un atac de anxietate

De ce e bine să-ți faci patul în fiecare zi

6 probleme fizice pe care ți le cauzează stresul

Intoxicație alimentară sau gripă - Care sunt diferențele?

6 semne care arată că suferi de astm sever

5 moduri în care să-ți stimulezi metabolismul imediat după ce te trezești

De ce răcești mai des decât alții

De ce ar trebui să poarte boxeri bărbații

4 pași ca să reduci petele și ridurile provocate de soare

„Explozie“ de cancer în toată lumea: Extinderea bolii este alarmantă

Cancerul capului și gâtului, o afecțiune mai puțin cunoscută, omoară jumătate dintre pacienții diagnosticați în stadii avansate

Magicianul din spital: Doctorul care dansează, prietenul copiilor bolnavi

Dureri ciudate în timpul sarcinii care sunt total normale

Asta înseamnă curaj: O familie cu patru copii și-a vândut casa și străbat țara cu o rulotă

Chinul din spatele cortinei: Lady Gaga are dureri cronice în fiecare zi

Greșeli pe care le faci la cumpărături și care îți distrug dieta

5 alimente care pot creşte riscul de cancer

Laptele de cocos - Ce beneficii are pentru sănătate?

Cum să rămâi energică dacă ești o mamă care lucrează

Mâncarea franțuzească: 7 sfaturi ca să gătești sănătos

Efectele unei sarcini cu tripleți asupra corpului. Imaginile incredibile postate de o mamă din Danemarca

Studiu. Lipsa somnului îți afectează sănătatea mai mult decât crezi

Adio insomnie! Metoda secretă folosită de militarii americani care te ajută să adormi în două minute

Cum să folosești ce ți-a rămas dintr-un pui - Economie în bucătărie

Modalități de ars calorii pentru leneși

7 sfaturi pentru a găti mai sănătos mâncarea thailandeză

Quinoa - Ce beneficii are pentru sănătate

Ce trebuie să mănânci pentru articulații sănătoase

Cum să faci un smoothie sănătos și delicios de fiecare dată