Chips-urile de roșcove: alternativa fără cafeină pentru ciocolată

de Amalia Skelton, 9 Noiembrie 2018

Dulci și cu o savoare catifelată, chips-urile de roșcove înlocuiesc rapid ciocolata fără să faci un sacrificiu din punct de vedere al gustului. Nu conțin cafeină, fiind o opțiune ideală pentru copii sau pentru cei care vor să evite această substanță.
Dacă vrei să limitezi cantitatea de cafeină pe care o consumi, dar nu crezi că poți renunța la ciocolată, chips-urile de roșcove îți vin în ajutor. Au un gust foarte asemănător cu al ciocolatei și nu vei avea impresia că te privezi de un ingredient delicios. 
Roșcovele provin din regiunea Mării Mediterane și sunt înrudite cu mazărea, fructele fiind coapte sub formă de păstăi. După ce se obțin păstăile se scot boabele, se usucă, apoi sunt transformate în pudră. Chips-urile sunt preparate din această pudră, care este folosită și în cadrul medicinei tradiționale pentru a menține funcționarea optimă a organismului. 

 
Iată care sunt beneficiile pe care ți le asigură chips-urile de roșcove:

 
1. Neutralizarea diareei

O problemă care apare mereu la momentul nepotrivit, diareea poate face ca alimentele și lichidele consumate să fie eliminate prea rapid. Pudra de roșcove a fost folosită cu succes pentru a trata diareea atât la copii, cât și la adulți. Datorită conținutului ridicat de tanin, roșcovele au un efect astringent și refac echilibrul tractului digestiv. Sunt extrem de eficiente în cazurile de diaree cauzate de bacterii sau viruși dacă se consumă cel puțin 15g de roșcove pe zi. Consumă des chips-uri de roșcove și vei observa că temperatura corpului revine la normal, iar digestia își va relua ritmul obișnuit. În plus, roșcovele elimină și starea de vomă, fiind tolerate foarte bine de pacienți.

 
2. Reducerea colesterolului

În urma studiilor realizate s-a constatat că fibrele insolubile din chips-urile de roșcove au efecte pozitive asupra colesterolului. Polifenolii conținuți de roșcove reduc nivelul de colesterol de tip LDL, colesterolul „rău”, precum și nivelul total al colesterolului. Astfel, consumul zilnic de chips-uri de roșcove te va ajuta să diminuezi colesterolul cu până la 15% fără să-ți impui alte restricții. De asemenea, s-a observat că pudra de roșcove reduce și nivelul trigliceridelor cu până la 25%, fiind un tratament natural pentru a preveni afecțiunile cardiovasculare.

 
3. Combaterea obezitatății

Consumul de pudră de roșcove are efecte pozitive asupra metabolismului.
Conținutul ridicat de fibre insolubile stimulează digestia, prevenind constipația și durerile abdominale. De asemenea, favorizează diminuarea apetitului și te ajută să mănânci mai puțin la mesele principale și să reduci numărul de gustări pe care le iei între mese. Aceste proprietăți sunt foarte utile în momentul în care vrei să diminuezi în mod natural totalul de calorii și să atingi greutatea ideală fără să te înfometezi.
Pudra de roșcove ameliorează procesul de oxidare a grăsimilor și favorizează eliminarea mai rapidă a țesutului adipos. Chips-urile de roșcove sunt esențiale în dieta persoanelor supraponderale, precum și a celor care vor să se mențină în formă.

 
4. Stabilizarea glicemiei

Fibrele din componența pudrei de roșcove previn fluctuațiile glicemiei. Este adevărat că au un procent de zahăr, așa că nu trebuie să exagerezi când le mănânci, dar un consum moderat este foarte util într-un meniu echilibrat și reduce semnificativ riscul de diabet de tip 2.

 
5. Furnizarea mineralelor esențiale

Pudra de roșcove este o sursă excelentă de potasiu și calciu.
Știai că la un gramaj identic roșcovele au mai mult calciu decât laptele? De exemplu, 15g de roșcove au 52mg de calciu, în timp ce aceeași cantitate de lapte conține 16,9mg. De asemenea, roșcovele conțin și fosfor, fier, cupru, zinc și mangan.

 
Ciocolată sau roșcove?

Spre deosebire de ciocolată care are drept ingredient principal cacaua, roșcovele sunt dulci în mod natural. Deși aroma este asemănătoare există și diferențe între cele două opțiuni.

 
Iată o comparație între ciocolată și roșcove:

- roșcovele nu conțin cafeină, în timp ce cacaua este o sursă naturală de cafeină;
- roșcovele nu conțin acid oxalic, component problematic pentru cei care au avut calculi renali și care afectează negativ preluarea calciului din alimentație, în timp ce acesta se regăsește în ciocolată;
- roșcovele au mai multe fibre decât ciocolata;
- pudra de cacao are mai mult fier decât roșcovele, dar roșcovele au și calciu și potasiu;
- roșcovele nu conțin teobromină, substanța care dă gustul amărui pudrei de cacao.

Recomandă acest articol:

Facebook Twitter gplus

Dacă ţi-a plăcut acest articol, te așteptăm și pe pagina noastră de Facebook!

 

Posteaza comentariu

Greu de citit? Regenerare cod
;