Cele mai bune alimente pentru vedere

iulia-mirica
Ai doar o pereche de ochi în această viață, așa că este foarte important să ai grijă de ea. Noile cercetări ne arată faptul că ceea ce mănânci îți poate afecta vederea pe măsură ce înaintezi în vârstă. Adaugă aceste alimente pentru vedere pentru a-ți îmbunătăți sănătatea ochilor!

Ce alimente pentru vedere să incluzi în dieta ta?


1. Roșii


Roșiile au un conținut bogat de carotenoide, inclusiv licopen, care dă culoarea roșie a acestor alimente. Cercetările efectuate au ajuns la concluzia că licopenul prezent în țesurile oculare ajută la prevenirea leziunilor induse de lumină asupra retinei și a altor zone ale ochilor. Roșiile sunt, de asemenea, o excelentă sursă de vitamina C, un alt protector al vederii. Roșiile proaspete mâncate cu puțin ulei de măsline ajută la creșterea absorbției de licopen.
Cercetătorii spun că alimentele bogate în antioxidanți sunt mai bune decât suplimentele.

2. Spanac, kale și alte legume cu frunze verde închis


Spanacul și alte legume cu frunzele într-o nuanță închisă de verde conțin 2 antioxidanți regăsiți în macula - luteină și zeaxantină. Macula este o parte a retinei care acțiunează ca un protector natural împotriva soarelui, protejând ochii de lumina dăunătoare. Luteina și zeaxantina absorb lumina albastră, care este deosebit de dăunătoare pentru retină.
Aceste substanțe nutritive pot, de asemenea, să ajute ochii să detecteze mai bine contrastul, așa că alimentele bogate în acești antioxidanți îmbunătățesc nu numai vederea, ci ajută și la menținerea sănătății vizuale pe termen lung. Luteina și zeaxantina sunt solubile în grăsimi, așa că poți mânca alimentele care le conțin cu ulei de măsline, pentru a te asigura că sunt absorbite mai ușor de către organism.

3. Ouă


La fel ca spanacul, gălbenușul de ou este o bună sursă de luteină și zeaxantină. Într-un studiu, cercetătorii au descoperit că nivelurile de luteină au crescut cu 26%, în timp ce nivelurile de zeaxantină au crescut cu 38% atunci când subiecții au consumat un ou pe zi.
De asemenea, au descoperit că un consum zilnic de ouă nu a afectat nivelul colesterolului sau trigliceridelor. Există și anumite tipuri de ouă care conțin mai multă luteină, datorită faptului că găinile consumă o hrană cu un conținut bogat de carotenoide.
Gălbenușurile de ou sunt, de asemenea, o sursă naturală de vitamina D.

4. Fistic


Acesta este singurul tip de nuci care conține cantități semnificative de luteină și zeaxantină. De asemenea, are un conținut bogat de vitamina E. Grăsimile mono și polinesaturate din fistic ajută la creșterea absorbției carotenoidelor. De fapt, un studiu realizat a ajuns la concluzia că persoanele care au adăugat fistic în dieta lor au reușit să crească semnificativ nivelurile de luteină.
 

Posteaza comentariu

Greu de citit? Regenerare cod

5 legume pe care le poți crește în interior, indiferent de vreme

Cum reacționează corpul tău la un atac de anxietate

De ce e bine să-ți faci patul în fiecare zi

6 probleme fizice pe care ți le cauzează stresul

Intoxicație alimentară sau gripă - Care sunt diferențele?

6 semne care arată că suferi de astm sever

5 moduri în care să-ți stimulezi metabolismul imediat după ce te trezești

De ce răcești mai des decât alții

De ce ar trebui să poarte boxeri bărbații

4 pași ca să reduci petele și ridurile provocate de soare

„Explozie“ de cancer în toată lumea: Extinderea bolii este alarmantă

Cancerul capului și gâtului, o afecțiune mai puțin cunoscută, omoară jumătate dintre pacienții diagnosticați în stadii avansate

Magicianul din spital: Doctorul care dansează, prietenul copiilor bolnavi

Dureri ciudate în timpul sarcinii care sunt total normale

Asta înseamnă curaj: O familie cu patru copii și-a vândut casa și străbat țara cu o rulotă

Chinul din spatele cortinei: Lady Gaga are dureri cronice în fiecare zi

Greșeli pe care le faci la cumpărături și care îți distrug dieta

5 alimente care pot creşte riscul de cancer

Laptele de cocos - Ce beneficii are pentru sănătate?

Cum să rămâi energică dacă ești o mamă care lucrează

Mâncarea franțuzească: 7 sfaturi ca să gătești sănătos

Efectele unei sarcini cu tripleți asupra corpului. Imaginile incredibile postate de o mamă din Danemarca

Studiu. Lipsa somnului îți afectează sănătatea mai mult decât crezi

Adio insomnie! Metoda secretă folosită de militarii americani care te ajută să adormi în două minute

Cum să folosești ce ți-a rămas dintr-un pui - Economie în bucătărie

Modalități de ars calorii pentru leneși

7 sfaturi pentru a găti mai sănătos mâncarea thailandeză

Quinoa - Ce beneficii are pentru sănătate

Ce trebuie să mănânci pentru articulații sănătoase

Cum să faci un smoothie sănătos și delicios de fiecare dată