Cât de sănătoase sunt algele?

iulia-mirica
Algele sunt un ingredient de bază în multe bucătării asiatice, dar le poți regăsi și atunci când mănânci sushi
Ca rezultat, multe persoane nu știu ce să facă: să le mănânce sau nu? Sunt o legumă? Sunt toate tipurile la fel din punct de vedere nutrițional? Iată cât de sănătoase sunt algele!

De ce ar trebui să introduci algele în dieta ta?


Algele marine merită cunoscute. În tradiția japoneză, oamenii le atribuie sănătatea și longevitatea, chiar și sănătatea părului și a pielii. Însă ce ar trebui să știi despre algele marine? 

Există multe soiuri de alge marine, toate cu un profil diferit de nutrienți. Cele trei categorii principale sunt algele brune, cum ar fi kombu folosit pentru a face dashi, algele verzi, precum salata de mare, și algele roșii, cum ar fi nori folosit pentru a înfășura rulouri de sushi și pentru supe. Există multe alge marine comestibile pe care probabil că nu le-ai încercat încă, precum dulse, o algă roșie despre care cercetătorii de la Universitatea de Stat din Oregon spun că are gust de bacon atunci când este gătită.

Pe măsură ce algele devin mai populare, apar și noi modalități de a le găti, precum algele crocante și uleiul de alge.
Gustările din alge, la fel ca orice aliment procesat, pot avea un conținut bogat de sodiu și aditivi, dar pot fi un înlocuitor mai sănătos pentru chipsuri și biscuiți. Uleiul de alge poate fi alternativa perfectă pentru uleiul de pește, în cazul persoanelor care nu consumă produse de origine animală. Ca uleiul de pește, uleiul de alge conține acizi grași sănătoși pentru inimă.

Algele sunt varianta caloric redusă de a obține substanțe nutritive


Având în vedere că există atât de multe tipuri de alge, este dificil să se stabilească exact puterea lor nutritivă. Dar în ansamblu au un conținut caloric scăzut, iar multe tipuri de alge au mai puțin sodiu decât ar sugera gustul lor sărat.
Acest lucru poate fi folositor dacă încerci să reduci sarea din alimentație.

Multe tipuri de alge au la fel de multe proteine și mai mulți aminoazici per gram decât carnea de vită, potrivit unei cercetări publicate recent în Nutrition Reviews. De obicei, porțiile de alge sunt destul de mici, așa că este posibil să nu poți mânca o cantitate echivalentă cu cea a unui preparat ce conține carne. 

Multe tipuri de alge au și un conținut bogat de fibre.
O porție de 5 grame de alge brune are aproximativ 14% din cantitatea zilnică recomandată de fibre pentru o persoană. Fibrele ajută la o digestie sănătoasă și te fac să te simți plin pentru mai mult timp. Cercetările sugerează că alimentele cu un conținut bogat de fibre pot ajuta la prevenirea afecțiunilor cronice, inclusiv a bolilor de inimă și a unor tipuri de cancer. În plus față de fibre, unele cercetări au arătat că un compus din alge, numit alginat, poate ajuta la controlul apetitului. Acesta ajută oamenii să mănânce mai puține calorii. Multe soiuri de alge conțin și polizaharide, care pot îmbunătăți sănătatea intestinală.

Algele marine au și multe substanțe nutritive. Chiar și dintr-o cantitate mică de alge marine poți obține mult mai multe substanțe nutritive decât din legume, cum ar fi magneziul și fierul.
Multe alge conțin, de asemenea, vitamina A, vitamina K, acid folic și vitamina B12.

Ce dezavantaje au algele pentru sănătate ?


Cercetările au descoperit că metalele grele care se ascund în apa contaminată, inclusiv arsenic, aluminiu, plumb, ribidi, siliciu, cadmiu, stronțiu și staniu, pot afecta unele tipuri de alge marine, deși tipul și nivelul contaminării pot varia drastic în funcție de natura habitatului. Hijiki, algele subțiri care se înnegresc atunci când sunt gătite și sunt folosite pentru aperitivele japoneze și coreene, sunt un tip care este cel mai frecvent afectat de expunerea la arsenic. 
 

Posteaza comentariu

Greu de citit? Regenerare cod

5 legume pe care le poți crește în interior, indiferent de vreme

Cum reacționează corpul tău la un atac de anxietate

De ce e bine să-ți faci patul în fiecare zi

6 probleme fizice pe care ți le cauzează stresul

Intoxicație alimentară sau gripă - Care sunt diferențele?

6 semne care arată că suferi de astm sever

5 moduri în care să-ți stimulezi metabolismul imediat după ce te trezești

De ce răcești mai des decât alții

De ce ar trebui să poarte boxeri bărbații

4 pași ca să reduci petele și ridurile provocate de soare

„Explozie“ de cancer în toată lumea: Extinderea bolii este alarmantă

Cancerul capului și gâtului, o afecțiune mai puțin cunoscută, omoară jumătate dintre pacienții diagnosticați în stadii avansate

Magicianul din spital: Doctorul care dansează, prietenul copiilor bolnavi

Dureri ciudate în timpul sarcinii care sunt total normale

Asta înseamnă curaj: O familie cu patru copii și-a vândut casa și străbat țara cu o rulotă

Chinul din spatele cortinei: Lady Gaga are dureri cronice în fiecare zi

Greșeli pe care le faci la cumpărături și care îți distrug dieta

5 alimente care pot creşte riscul de cancer

Laptele de cocos - Ce beneficii are pentru sănătate?

Cum să rămâi energică dacă ești o mamă care lucrează

Mâncarea franțuzească: 7 sfaturi ca să gătești sănătos

Efectele unei sarcini cu tripleți asupra corpului. Imaginile incredibile postate de o mamă din Danemarca

Studiu. Lipsa somnului îți afectează sănătatea mai mult decât crezi

Adio insomnie! Metoda secretă folosită de militarii americani care te ajută să adormi în două minute

Cum să folosești ce ți-a rămas dintr-un pui - Economie în bucătărie

Modalități de ars calorii pentru leneși

7 sfaturi pentru a găti mai sănătos mâncarea thailandeză

Quinoa - Ce beneficii are pentru sănătate

Ce trebuie să mănânci pentru articulații sănătoase

Cum să faci un smoothie sănătos și delicios de fiecare dată