Alternative proteice pentru persoanele care nu consumă carne

iulia-mirica
Nu toată lumea consumă carne, dar toată lumea are nevoie de proteine. Fiecare celulă din organismul uman conține proteine, iar corpul are nevoie de macronutrienți pentru a repara și pentru a reface toate celulele.
Părul, pielea, mușchii și unghiile sunt făcute din această componentă vital. Este o resursă de care organismul are nevoie pentru sănătatea sângelului și pentru rolul său în ceea ce privește hormonii. În general, un adult are nevoie ca 10-35% din aportul total de calorii să provină din proteine. Cu alte cuvinte, dacă nu mâncăm carne și avem nevoie de proteine, care sunt alternativele proteice la care putem apela? Mai jos, găsești câteva pe care le poți include și tu în dieta ta. Iată despre ce este vorba!

Ce alternative proteice există pentru persoanele care nu consumă carne?


Nuci

Acestea conțin între 5 și 6 grame de proteine per 30 de grame. Poți apela la alternative precum nucile, migdalele, caju, arahidele și semințele de pin.

Semințe

Este vorba despre semințele de susan și cele de floarea-soarelui, care au aproximativ 5-6 grame de proteine la 30 de grame.

Tampeh

Această alternativă proteică este populară în Thailanda și Indonezia.
Această proteină este un produs din soia, care conține 30 de grame de proteine per cană.

Linte

Există aproximativ 18 grame de proteine într-o cană cu linte.

Quinoa și cereale integrale

Este vorba despre hrișcă, orez brun și orz, fiecare dintre aceste alternative proteice conținând aproximativ 24 de grame de proteine într-o cană.

Fasole roșie

Fiecare cană de fasole roșie are 15 grame de proteine.

Fasole garbanzo / năut

O cană din aceste alternative proteice conține 12 grame de proteine.

Seitan

Aceasta este o imitație de carne făcută din soia, însă conține doar 3 grame per suta de grame de produs.

Broccoli

O cană de broccoli conține aproximativ 5 grame de proteine.

Edamame

O cană de edamame are aproximativ 17 grame de proteine.

Lapte

O cană de lapte degresat are aproximativ 8 grame de proteine.

Iaurt

Această formă de lactate, în special iaurtul grecesc, poate avea aproximativ 20 de grame de proteine per porție.

Ouă

Un ou are aproximativ 6 grame de proteine.

Tofu

Din nou, este vorba despre un produs din soia, care conține aproximativ 10 grame de proteine per porție.

Shake-uri și batoane proteice

Aceste produse se găsesc în multe magazine cu produse sănătoase și pot conține oriunde între 12 și 20 de grame sau chiar o cantitate mai mare de proteine. 

Atunci când alegi oricare dintre opțiunile de mai sus, ia în considerare întotdeauna și ceilalți factori: carbohidrații și grăsimile.
De exemplu, o cană de quinoa are 110 grame de carbohidrați.
Nucile și semințele au un conținut bogat de grăsimi.
Citește toate etichetele nutriționale pentru a rămâne informat. Există argumente pro și contra pentru toate aceste alternative, la fel cum există avantaje și dezavantaje pentru diferitele tipuri de carne. Organismul tău îți va mulțumi atunci când îi oferi proteine. Gândește-te că le oferi celulelor tale șansa de a funcționa corect, așa că nu uita niciodată cât de important este aportul proteic pe care îl aduci corpului tău!
 

Posteaza comentariu

Greu de citit? Regenerare cod

5 legume pe care le poți crește în interior, indiferent de vreme

Cum reacționează corpul tău la un atac de anxietate

De ce e bine să-ți faci patul în fiecare zi

6 probleme fizice pe care ți le cauzează stresul

Intoxicație alimentară sau gripă - Care sunt diferențele?

6 semne care arată că suferi de astm sever

5 moduri în care să-ți stimulezi metabolismul imediat după ce te trezești

De ce răcești mai des decât alții

De ce ar trebui să poarte boxeri bărbații

4 pași ca să reduci petele și ridurile provocate de soare

„Explozie“ de cancer în toată lumea: Extinderea bolii este alarmantă

Cancerul capului și gâtului, o afecțiune mai puțin cunoscută, omoară jumătate dintre pacienții diagnosticați în stadii avansate

Magicianul din spital: Doctorul care dansează, prietenul copiilor bolnavi

Dureri ciudate în timpul sarcinii care sunt total normale

Asta înseamnă curaj: O familie cu patru copii și-a vândut casa și străbat țara cu o rulotă

Chinul din spatele cortinei: Lady Gaga are dureri cronice în fiecare zi

Greșeli pe care le faci la cumpărături și care îți distrug dieta

5 alimente care pot creşte riscul de cancer

Laptele de cocos - Ce beneficii are pentru sănătate?

Cum să rămâi energică dacă ești o mamă care lucrează

Mâncarea franțuzească: 7 sfaturi ca să gătești sănătos

Efectele unei sarcini cu tripleți asupra corpului. Imaginile incredibile postate de o mamă din Danemarca

Studiu. Lipsa somnului îți afectează sănătatea mai mult decât crezi

Adio insomnie! Metoda secretă folosită de militarii americani care te ajută să adormi în două minute

Cum să folosești ce ți-a rămas dintr-un pui - Economie în bucătărie

Modalități de ars calorii pentru leneși

7 sfaturi pentru a găti mai sănătos mâncarea thailandeză

Quinoa - Ce beneficii are pentru sănătate

Ce trebuie să mănânci pentru articulații sănătoase

Cum să faci un smoothie sănătos și delicios de fiecare dată