9 alimente care agravează răceala sau gripa

de Amalia Skelton, 3 Ianuarie 2019

Auzi din ce în ce mai des de alimentele care te ajută să te vindeci, dar există și preparate care înrăutățesc răceala sau gripa, prelungind timpul de repaus necesar sau simptomele neplăcute.
Supa de pui sau ceașca de ceai de ghimbir îți vin în minte când te gândești la răceală? Ei bine, alegerile alimentare nu au numai efecte pozitive, ci în anumite cazuri îți pot agrava starea dacă nu ai un meniu inteligent pentru a combate răceala. Dacă deja ai gripă și nu te simți bine, trebuie să fii mai atent decât de obicei la ce mănânci pentru că dieta are un rol importnat în procesul de vindecare.

 
Iată ce alimente trebuie să ocolești dacă vrei ca răceala să dispară mai repede:

 
1. Dulciurile

Zahărul cauzează inflamații, reduce numărul de globule albe și slăbește organismul în lupta împotriva microbilor și a virușilor. Încearcă să eviți să te răsfeți prea des cu dulciuri dacă ești răcit pentru că ai putea să te simți mult mai rău. Nu trebuie să fii atent doar la prăjituri, fursecuri, gogoși, biscuiți sau fursecuri, ci și la sucul care conține zahăr.

 
2. Carbohidrații rafinați

Credeai că acum este momentul să mănânci paste, biscuiți sărați, covrigei sau pâine prăjită cu unt? Gândește-te mai bine. Carbohidrații rafinați sunt transformați rapid în zahăr de organism, provocând creșterea glicemiei și declanșarea procesului inflamator, la fel ca și în cazul dulciurilor. Dacă simți că ai nevoie de pâine prăjită alege o variantă din făină integrală, care se va digera mai lent și nu va cauza fluctuații ale glicemiei.

 
3. Alcoolul

Băuturile alcoolice alimentează inflamațiile din organism și reduc numărul de globule albe. De asemenea, alcoolul are și un efect de deshidratare. În momentul în care ești răcit hidratarea optimă are un rol de bază deoarece mucoasa nazală va elimina virușii mai eficient când este hidratată. Efectul diuretic al alcoolului poate agrava și durerile musculare specifice gripei. În cadrul unui episod de răceală de obicei vei fi deja ușor deshidratat, așa că alcoolul te va afecta mai puternic decât de obicei. Alege apa plată sau ceaiul când îți este sete.

 
4.
Alimentele picante

Dacă ai nasul înfundat sau dureri de cap nu trebuie să ocolești preparatele condimentate pentru că au un efect decongestiv, dar dacă gripa sau răceala este însoțită și de simptome digestive este mai bine să elimini temporar felurile de mâncare condimentate. Vor înrăutăți diareea sau crampele abdominale.

 
5. Citricele

Poate că te gândești că primul lucru pe care ar trebui să-l bei când ești răcit este un pahar cu suc de portocale? În ciuda conținutului ridicat de vitamina C, citricele precum portocalele, lămâile, grepfrutul sau mandarinele pot agrava problemele digestive pentru că irită stomacul. Dacă ai o stare de greață mai bine evită aceste fructe până când îți revii.

 
6. Preparatele grase

Felurile de mâncare cu multe grăsimi suprimă sistemul imunitar deoarece agravează inflamațiile. Sunt mult mai greu de digerat față de carbohidrați sau proteine, așa că nu este o idee bună să le consumi dacă te doare și stomacul.

 
7.
Bomboanele fără zahăr

Chiar dacă nu conțin zahăr, bomboanele și guma fără zahăr au sorbitol, care exacerbează problemele digestive. Potrivit specialiștilor, sorbitolul nu poate fi digerat și provoacă diaree sau dureri abdominale în multe cazuri. Diareea va cauza deshidratarea, agravându-ți starea, iar îndulcitorii artifificiali pot determina apariția migrenelor. Dacă te doare în gât și vrei să reduci disconforul alege bomboanele cu miere, fără sorbitol.

 
8. Băuturile pe bază de cafeină

La fel ca și alcoolul, băuturile care au cafeină cum sunt cafeaua, ceaiul sau sucul vor accentua deshidratarea. Dacă au și zahăr simptomele tale se vor înrăutăți rapid.

 
9. Alimentele tari sau crocante

Orice alimente tari vor irita gâtul și vor agrava tusea. Evită biscuiții, nucile și chiar unele legume crude. Alege preparatele cu o textură ușor de mestecat, care nu vor irita gâtul.

Recomandă acest articol:

Facebook Twitter gplus

Dacă ţi-a plăcut acest articol, te așteptăm și pe pagina noastră de Facebook!

 

Posteaza comentariu

Greu de citit? Regenerare cod
;