8 alimente care conțin mai multă sare decât crezi


Ce au în comun prăjiturelele, ovăzul instant și legumele la conservă? Toate conțin multă sare, chiar dacă nu este evident. Vei fi surprins să afli și celelalte surse ascunse de sodiu din alimentația ta.
Excesul de sare te poate predispune la retenție de apă și hipertensiune, așa că merită să iei măsuri pentru a fi mereu în formă. De multe ori poți avea impresia că procedezi corect și că meniul tău nu conține decât alimente utile, însă sarea se poate ascunde în preparate pe care nu le-ai suspecta la prima vedere. 

 
Iată ce alimente au mai multă sare decât ți-ai închipuit:

 
1. Brânza cremă

Este foarte plăcut să o consumi alături de o porție de fructe, dar să știi că are cel puțin 400mg de sodiu la o jumătate de cană. Mai bine alege iaurtul grecesc cremos pentru a obține o gustare consistentă, la fel de gustoasă. Vei obține mai multe proteine, calciu, vitamina D și probiotice și vei consuma numai 70mg de sodiu la o porție.

 
2. Ovăzul instant

Poate ți se pare o alegere utilă pentru diminețile aglomerate când nu știi cum să ieși mai repede pe ușă, dar nu înseamnă că dacă îl combini cu apă sau lapte cald vei avea o masă benefică pentru organism. Nutriționiștii îți recomandă să-ți rezervi câteva minute în plus pentru prepararea micului dejun pentru că ovăzul instant are 200mg de sodiu la o porție, în timp ce fulgii integrali nu au deloc sare. Nu te gândi că fulgii obișnuiți nu vor avea niciun gust pentru că îi poți combina cu fructe de pădure, iaurt grecesc și scorțișoară. Nu vei regreta schimbarea.

 
3. Băuturile sportive

Chiar dacă ai transpirat în timpul antrenamentului de la sală este puțin probabil să ai nevoie de o băutură sportivă pentru a reface rezervele de sodiu. „Acest tip de băuturi este creat special pentru atleții care se antrenează timp îndelungat, mai multe zile la rând. Apa plată sau apa de cocos vor fi suficiente pentru a reface echilibrul unei persoane obișnuite”, explică dr. Alysa Coughler, nutriționist.

 
4. Burgerii vegetali

O dietă vegetariană sau vegană reprezintă de obicei o opțiune care îți aduce multe avantaje pentru sănătate, dar ai putea fi șocat să afli că un burger vegetal conține foarte mult sodiu.
„Multe dintre alternativele pentru carne au cel puțin la fel de multă sare, dacă nu mai multă, pentru a le îmbunătăți textura și aroma”, potrivit dr. Coughler.

 
5. Prăjiturelele

Crdeai că ești în siguranță dacă alegi dulciurile? Ei bine, doar pentru că un anumit produs are mult zahăr nu înseamnă neapărat că nu poate avea și un exces de sare. „Fii foarte atent la toate produsele ambalate, în special la versiunile marcate drept sănătoase de prăjiturele și negrese”, recomandă dr. Coughler.

 
6. Legumele la conservă

În momentul în care vezi conserve de legume la ofertă specială precis ești tentat să iei mai multe, dar s-ar putea să nu fie cea mai bună strategie pentru că au de fapt foarte mult sodiu. Este mult mai util să cumperi varianta proaspătă sau congelată pentru că vei evita sarea. Dacă vrei neapărat să iei o conservă nu alege decât o variantă cu un conținut redus de sodiu. După ce desfaci conserva clătește legumele cu apă rece înainte de a le mânca sau de a le adăuga la supe, ciorbe sau sosuri.
Vei „economisi” cel puțin 300mg de sodiu la fiecare porție.

 
7. Șunca presată

Poate că te-ai obișnuit să o adaugi la sandvișuri, dar este o adevărată „bombă” din punct de vedere al conținutului de sare. „Deși este o sursă accesibilă de proteine, șunca presată conține până la 700mg de sodiu la o porție. Alege alternative mai sănătoase cum ar fi friptura de pui la grătar, tonul la conservă sau ouăle fierte când vrei să-ți faci un sandviș”, spune dr. Coughler.

 
8. Cerealele

Majoritatea fanilor de cereale la micul dejun sunt mai preocupați de conținutul lor de zahăr decât de sodiu, dar sarea se poate ascunde inclusiv în cereale. Nu te lăsa păcălit de ambalajul colorat și verifică întotdeauna tabelul care specifică totalul de sodiu. O singură porție de cereale poate avea 270mg de sodiu, așa că este indicat să fii prudent.

Recomandă acest articol:

Facebook Twitter gplus

Dacă ţi-a plăcut acest articol, te așteptăm și pe pagina noastră de Facebook!

 

Posteaza comentariu

Greu de citit? Regenerare cod
;