10 solutii pentru intarirea imunitatii

Facebook Twitter gplus Comenteaza
10 solutii pentru intarirea imunitatii

1. Redu cantitatea de zahar, mai ales pe cel rafinat

Studiile arata ca functionarea sistemului imunitar este compromisa timp de 5 ore chiar si dupa ce a fost consumata o cantitate mica de zahar pentru ca interfereaza cu absorbtia de vitamina C.

2. Consuma alimente bogate in vitamina C

Vitamina C este un nutrient esential pentru buna functionare a sistemului imunitar si iti ajuta organismul sa lupte impotriva racelii si gripei. Bucura-te toamna asta de legumele bogate in vitamina C: patrunjelul, legumele cu frunze verzi, broccoli, conopida, ardeii, rosiile. Nu neglija nici fructele care contin aceasta vitamina: lamaile, portocalele, afinele, merele, perele etc.

3. Dormi suficient

Un organism odihnit este mai rezistent. Fiecare dintre noi este diferit, astfel ca si nevoia de odihna este diferita. Uneori insa, pentru ca sunt mult prea ocupati, oamenii uita de acest aspect si neglijeaza odihna. Totusi, incearca sa iti organizezi timpul in asa fel incat sa-ti termini treburile in timp util, sa ai vreme si pentru iesiri in oras cu prietenii sau sa te uiti la televizor si sa stai pe internet, dar si sa dormi zilnic 7-8 ore, atat cat este recomandat.

4. Consuma legume radacinoase si alte alimente care stimuleaza sistemul imunitar

Nu ocoli cartofii, sfecla, morcovii, pastarnacul sau ceapa. Poti combina multe dintre acestea in delicioase mancaruri cu legume. De asemenea, nu uita de legumele din familia cruciferelor (broccoli, varza de Bruxelles, varza, conopida), dar si usturoiul si legumele cu frunze verzi.

5. Spala-te des pe maini

O igiena corespunzatoare a mainilor te fereste de multe pericole. Asadar, spala-te frecvent cu apa si sapun. Lucrul acesta ar trebui sa dureze cam 20 de secunde si ar trebui sa-ti speli bine si degetele, incheieturile si spatiul dintre degete. Nu trebuie sa folosesti neaparat un sapun antibacterian pentru ca acesta este inutil impotriva virusurilor si daunator pentru mediu. Opteaza pentru un produs cat mai natural.

6. Ai grija de tine cand esti bolnava

Daca ai racit sau ai gripa, asculta sfatul medicului si nu te duce la serviciu. In felul acesta vei evita raspandirea virusului si te vei recupera mult mai repede. Daca in colectivitate sunt persoane care au astfel de probleme de sanatate, recomanda-le sa faca acelasi lucru si indeamna-i sa mearga la doctor.

7. Acopera-ti gatul

In medicina chineza se spuna ca boala cuprinde organismul din partea din spate a gatului care de multe ori este lasata descoperita. Daca transpiri sau daca afara bate vantul, risti sa racesti imediat. De aceea, este bine sa ai mereu la indemana un sal sau o esarta cu care sa-ti protejezi aceasta zona sensibila.
De asemenea, pentru a preveni imbolnavirile, trebuie sa te imbraci mereu corespunzator, in functie de vremea de afara.

8. Practica sport cu regularitate

Activitatea fizica moderata efectuata regulat ajuta la intarirea sistemului de aparare al organismului. De asemenea, sportul se recomanda pentru buna functionare a sistemului cardiovascular si pentru reducerea stresului. Mersul la sala, inotul, dar si cateva exercitii simple pe care le poti efectua seara acasa sunt efeiciente. Unii specialisti recomanda pentru intarirea imunitatii chiar si exercitiile de relaxare si meditatia.  

9. Consuma suficiente proteine

Deficitul de zinc este unul din cele mai comune afectiuni nutritionale in randul adultilor, mai ales in randul vegetarienilor si a celor ca au intors spatele carnii de vita - prima sursa de zinc. Lipsa zincului din organism poate creste riscul aparitiei infectiilor in organism. Zincul in alimentatia zilnica este necesar pentru dezvoltarea celulelor albe din sange - sistemul de celule care recunoaste si distruge invazia bacteriilor, virusurilor si a altor "personaje" negative din organism.   

10. Renunta la cafea

Cafeaua si ciocolata sunt doua alimente care nu ii fac deloc bine sistemului tau imunitar si, implicit, starii generale de sanatate. Cafeina favorizeaza deshidratarea si pierderea vitaminelor si a mineralelor din organism. Daca totusi nu poti renunta la acest viciu, pentru a-i reduce efectul nociv, bea doua pahare de apa dupa fiecare ceasca de cafea pe care ai consumat-o.


Sfatul specialistului

Potrivit prof. dr. Gheorghe Mencinicopschi, directorul Institutului de Cercetari Alimentare, "pentru intarirea sistemului imunitar trebuie sa consumam foarte multe fructe si legume colorate de sezon. De asemenea, suplimentele alimentare de calitate sunt si ele eficiente. Suplimentele de seleniu si zinc sunt cele mai recomandate, dar neaparat sa fie sub forma bio. Unele dintre alimentele imunostimulatoare foarte bune sunt ciupercile. Acestea se pot consuma atat crude, cat si gatite. Atentie insa, nu trebuie prajite. Se poate opta pentru mai multe soiuri de ciuperci, de exemplu pleurotus (manatarci, alburii, vinetii, cum sunt denumite popular). Acestea sunt la fel de bune pentru sanatate ca si ganoderma, una dintre ciupercine 'in voga' in vremurile noastre. De asemenea, nu trebuie neglijata hidratarea. Se poate opta pentru apa plata cu lamaie sau diverse tipuri de ceai: din plante medicinale, echinaceea, maces sau lemn dulce. Acesta din urma insa nu e recomandat persoanelor cu hipertensiune".

In ceea ce priveste vaccinarea antigripala, specialistul o recomanda mai ales persoanelor cu risc: copii, batrani, personal medical, functionari publici, persoane care calaroresc mult cu avionul etc.

Ai nevoie de un sfat?

Intreaba pe

Afla ultimele noutati

Aboneaza-te la newsletter »
 

Comentarii (16)

POSTEAZA COMENTARIU
Afiseaza:Cele mai recente|Cronologic

  • Mihaela pe 27 Sep 2014, 23:47
    Intareste-ti imunitatea in mod natural

    Buna tuturor, va sfatui pe toti sa incercati Antiox+ si cu Senior de la Vision, eu am facut o cura cu aceste produse si nu ma mai imbolnavesc atit de repede, de exemplu de gripa, raceala si alte boli de genul asta, cred ca este un mare plus pentru mine deoarece ma saturasem sa tot stau de cite ori pe an cu gripa. Antiox+ si Senior puteti sa gasiti aici: http://visionmarket.ro/Antiox.php http://visionmarket.ro/Lifepac-Senior.php

    0
    0

  • Nico pe 23 Sep 2014, 16:37
    Suplimente alimentare pt imunitate

    Foarte utile sfaturile! Ma lupt cu imunitatea mea scazuta de cand ma stiu asa ca orice sfat e bine venit! M-am gandit sa incep sa iau si suplimente alimentare pentru cresterea imunitatii, dar pana acum le-am evitat pentru ca am inteles ca pot deregla si mai rau imunitatea. Asa cum zic si fetele de mai jos, asa am mai auzit si din alte parti despre activit imuno forte de la ropharma asa ca cred ca anul asta o sa le incerc si eu. Le foloseste si sora mea si chiar functioneaza, n-a mai racit si s-a simtit bine toata iarna. Cand le-am vazut la ea mi-au atras atentia pentru ca au in compozitie lapte colostru si asta stiu de la bunici ca este foarte foarte bun pentru organism! Si sunt si accesibile ca pret :)

    0
    0

  • Cristina pe 20 Aug 2014, 13:40
    ce sumplimente naturale folosim pentru cresterea imunitatii?

    si eu am probleme de multi ani cu imunitatea si intotdeauna m-am bazat cat de mult am putut pe remedii cat mai naturale, astfel incat sa nu -mi dereglez si mai tare organismul. am citit in ultima vreme destul de multe despre suplimentele pe baza de lactoferina si colostru si am incercat si eu. eu iau Activit Imuno Forte de la ropharma si sunt ft ft multumita. m-a ajutat super mult sa nu mai racesc si nici n-am mai avut probleme cu infectiile. l-am luat un pret ft bun de pe site-ul ropharma daca intereseaza pe cineva. Muta sanatate!

    0
    0

  • Alexa pe 11 Oct 2013, 14:28
    Natural pentru cresterea imunitatii

    O sa incerc sfaturile din articol! Si eu sunt preocupata de cresterea imunitatii, mai ales ca sunt mai sensibila si racesc foarte repede. Medicul meu mi-a recomandat un supliment de crestere a imunitatii: Activit Imuno Forte . E un produs natural de la Ropharma si contine lactoferina - un antioxidant puternic cu rol in apararea organismului si colostru ce stimuleaza anticorpii. Eu sunt ft multumita de el, iar pretul e excelent! Poate fi comandat online pe site-ul Ropharma.

    1
    0

  • MoreOfYou pe 13 Iun 2012, 17:05
    Sistemul imunitar

    Imbunatateste si fortifica sistemul imunitar, creste rezistenta fizica si mentine-ti sistemul imunitarintr-o forma optima! Un stil de viata echilibrat, o dieta bogatain proteine, vitamine si minerale ajuta organismul sa se mentina sanatos si puternic. Totodata, evita stresul si invata sa iti gestionezi emotiile echilibrat prin cultivarea unei gandiri pozitive si practicarea relaxarii. Acest program audio se adreseaza direct mintii tale subconstiente si te va ajuta sa te recuperezi rapid si sa iti mentii sistemul imunitar intr-o forma grozava

    2
    0

  • 4Life pe 7 Nov 2011, 20:59
    CEL MAI EFICIENT !!!

    singura solutie viabila pentru sistemul imunitar, este TRANSFER FACTOR, cel mai eficient imunomodulator, practic parte componenta a sistemului imunitar al mamei...este 100% natural, extras din colostru bovin !!! cautati detalii si dati o sansa la o viata normala copiilor vostrii !!! iar pentru intarirea sistemului imunitar, se poate folosi TRANSFER FACTOR PLUS, ce asigura un plus de pana la 437% pentru activitatea sistemului imunitar !!!

    9
    2

  • florin pe 10 Mar 2011, 22:37
    bravo

    pentru aceste sfaturi, mai ales ca acum se da o importanta enorma medicamentelor, aici(in Belgia) doctorii au uitat sa dea sfaturi practice, ti se umple reteta cu medicamente care apoi te intoxicheaza; cand am nevoie de sfaturi medicale vin pe site-uri romanesti. Felicitari

    4
    2

  • antonia pe 1 Nov 2010, 21:24
    INtersenat

    E minunat s afli despre cat de mult bine face un fruct...

    5
    1

  • mirela pe 19 Oct 2009, 19:50
    multumiri

    Foarte bun articolul,de retinut si de spus si altora care nu prea citesc...dar racesc mai tot timpul.Multumim

    3
    1

  • dana pe 18 Oct 2009, 00:07
    mii de multumri

    Complimentele mele pt calitatea informatiei din articolele voastre sunt ff interesante si ating multe din intrebabarile dar si din dorinta mea de a stii cat mai bine cum sa ma protejez suntem responsabili de sana tea noastra. mult succes in continuare

    2
    1

  • Mihaela pe 16 Oct 2009, 16:26
    sistem imunitar

    Articolul este foarte bun. Trebuie sa ne param organismul , mai ales ca ceea ce mancam nu intotdeauna ne hraneste. Pe baza tehnologiei de suspensie in gel, au aparut de curand la noi suplimente nutritive naturale. Unul dintre ele ajuta efectiv sistemul imunitar. Se numeste UMI , este produs de compania Agel Enterprises . Fiecare doza este structurata pentru nevoile zilnice ale unui organism adult .

    6
    0

  • Luiza pe 16 Oct 2009, 14:17
    extrem de util

    este f util pentru mine deoarece mereu am probleme din cauza sistemului imunitar. va multumesc pentru articolele excelente pe care le publicati. multa sanatate!

    3
    1

  • Nicoleta pe 16 Oct 2009, 13:41
    interesant

    Interesant articol

    2
    1

  • magdalenaszoke pe 16 Oct 2009, 09:44
    fiecare articol

    Va cititesc cu placere si interes fiecare articol.As dori mai multe date despre diabet si regim adecvat lui.Multumiri!

    3
    2

  • cristina_mzl pe 16 Oct 2009, 09:32
    Multumim pt. aprecieri!

    Multumim pentru aprecieri si speram ca vei citi in continuare articolele noastre si le vei gasi utile pentru sanatatea ta! Echipa TopSanatate

    3
    0

  • cory pe 16 Oct 2009, 08:19
    buna

    ESTE F ARTICOLUL O IDEE EXCEPTIONALA CUM SA AI GRIJA DE SANATATEA TA VA MULTUMESC MULT.O ZI BUNA.

    2
    3

Posteaza comentariu

Greu de citit? Regenerare cod

Transformarea șocantă prin care a trecut Renee Zellweger. Cum arăta actrița de-a lungul anilor

Ora de iarnă: Când se schimbă şi cum ne influenţează sănătatea

Frumuseţe. 3 măşti naturale care îţi luminează şi purifică tenul

Studiu: Efectele trecerii la ora oficială de iarnă

8 carbohidraţi pe care ar fi bine să-i consumi

Frumuseţe: Remedii şi produse care îi redau strălucirea părului tău

Transforma parul neascultator

Silueta perfecta fara bisturiu

Bianca Fanu, reprezentanta României la Miss World 2014

Frumuseţe. Care este subtonul pielii tale şi ce nuanţe de farduri ţi se potrivesc

STUDIU: Alcoolul şi carnea stimulează fertilitatea masculină. Cafeaua o inhibă

Cum să-ţi convingi iubitul să mănânce sănătos? 6 trucuri

Anotimpul rece creşte riscul de depresie

Coafura mohicană, un nou trend. Ce vedete o poartă şi cum să o faci şi tu

Descoperă-ţi sensibilitatea la gluten! 5 semnale transmise de corp

4 alimente pe care să le eviţi la cină

Frumuseţe de vedetă. Claudia Pavel (Cream) îşi îngrijeşte părul cu măşti cu ulei de măsline

Sushi: Un fel de mâncare japonez care face minuni pentru sănătate

Frumuseţea ta. 5 schimbări de atitudine care te fac mai sexy. Încearcă-le!

Stresul căderii părului

Un ten strălucitor în orice anotimp cu Philips VisaPure

NICIUN FIR DE PĂR PE PERIE!

Scăderea rapidă în greutate, la fel de eficientă ca şi slăbitul lent

Strugurii: 5 motive ca să-i consumi mai des în acest sezon

Un nou test medical depistează tratamentul corect pentru cancerul ovarian

Frumuseţe. Cum să ai sprâncene sexy. Reguli de machiaj şi îngrijire

Ce mănâncă la micul dejun copiii din lumea întreagă?

Frumuseţe. 20 de idei de manichiuri pentru Halloween. Încearcă-le!

VIDEO: Michelle Obama dansează cu un nap, promovând alimentaţia sănătoasă

Micul dejun: 5 obiceiuri greşite care-ţi distrug ziua