De ce ar trebui să alergi mai des, conform studiilor


Alergatul este o activitate care implică inima, mușchii și plămânii. Te va ajuta să antrenezi aceste părți vitale ale corpului, pentru o funcționare mai bună a corpului. Vei observa schimbări fizice și emoționale în momentul în care vei începe să alergi mai des.
S-a dovedit științific că alergatul este util în mai multe feluri. Dacă vrei să ai un organism mai sănătos, ar trebui să incluzi alergatul în activitățile tale zilnice. Iată de ce ar trebui să alergi mai des!

Care sunt motivele pentru care ar trebui să alergi mai des?


1. Este îmbunătățită sănătatea cardiovasculară


Dacă vrei să îți îmbunătățești sănătatea cardiacă, trebuie să ieși la alergat în mod regulat. Această activitate îți poate întări ventriculul stâng. Cum se întâmplă acest lucru? Inima este partea principală a corpului care primește cele mai bune beneficii din alergat. Când alergi, ritmul pulsului tău este încetinit, iar organismul consumă mai mult oxigen, în comparație cu momentele în care te odihnești. Aceasta este o modalitate foarte bună de a normaliza pomparea sângelui. 

Având în vedere că alergatul este considerat a fi un exercițiu aerobic, un alt scop este arderea carbohidraților și transformarea lor în energie, pe care organismul să o poată folosi. Vei putea elimina grăsimile care nu sunt necesare în organism, în special la nivelul inimii. Studiile arată, de asemenea, că alergătorii au o sănătate cardiovasculară mai bună decât persoanele care nu fac exerciții deloc. Chiar dacă alergatul aduce beneficii sistemului cardiovascular, ai nevoie de controale medicale și de odihnă. Acest lucru este valabil în mod special pentru alergătorii în vârstă.

2. Este îmbunătățită sănătatea articulațiilor


Este mai bun alergatul decât mersul pe jos? Această întrebare te poate ajuta să înțelegi importanța echilibrării exercițiilor obișnuite. Cei mai mulți cred că persoanele care sunt supuse riscului de a dezvolta osteoartrită nu ar trebui să alerge. Acesta este doar un mit. În comparație cu mersul pe jos, alergatul poate fi benefic pentru oase și articulații, deoarece poate ajuta la creșterea flexibilității, întărirea articulațiilor, a cartilajului și a oaselor. 

Conform unui studiu publicat de Harvard Medical School, alergatul nu este un factor care să contribuie la apariția artritei. În cazul persoanelor în vârstă care se confruntă cu această afecțiune, exercițiile nu le înrăutățesc starea. Acestea pot face mișcare în mod regulat. De fapt, alergatul poate întări mușchii picioarelor și articulațiilor.
Cu toate acestea, trebuie să te asiguri că nu alergi cu un picior rănit. Dacă simți durere la un picior, ar trebui să te odihnești și să consulți medicul înainte de a-ți continua rutina.

3. Se ard calorii


Dacă vrei să slăbești, ar trebui să iei în considerare și alergatul în fiecare zi. Dacă alergi, vei arde mai multe calorii, deoarece această activitate îți obligă aproape toate părțile corpului să fie active. Însă trebuie să înțelegi că numărul caloriilor pe care îl poți pierde depinde de frecvența și de intensitatea alergatului. În cazul în care vrei să slăbești mai mult, ar trebui să iei în considerare alergatul la deal, deoarece această activitate necesită mai multă energie și poate fi cel mai bun mod de a scăpa de mai multe kilograme.

Un studiu realizat de National Weight Control Registry a confirmat legătura dintre exercițiile fizice în mod regulat și slăbit. S-a ajuns la concluzia că 90% dintre respondenții care au pierdut un număr considerabil de kilograme au reușit acest lucru datorită programului zilnic de exerciții. Unul dintre exercițiile luate în considerare în studiu a fost alergatul. 

4.
Este redus riscul apariției cancerului


Cancerul apare atunci când sistemul imunitar al unei persoane nu mai este capabil să protejeze organismul. Acesta este motivul pentru care oamenii care au un istoric al acestei boli în familie sunt încurajați să facă activități benefice pentru organism. Pe lângă consumul de alimente naturale și organice, trebuie să faci exerciții fizice. Alergatul este eficient nu numai pentru faptul că te ajută să reduci cantitatea de grăsimi din corp, ci și pentru că îți întărește corpul în ansamblu. O persoană care este activă fizic este, de obicei, mai sănătoasă decât persoanele care nu fac mișcare. 

Specialiștii în sănătate au afirmat că exercițiile fizice pot contribui la reducerea riscului de apariție a cancerului. Cu cât este mai crescută activitatea fizică a unei persoane, cu atât mai mic este riscul de a dezvolta cancer. În plus, nu contează ce vârstă ai dacă vrei într-adevăr să alergi și să îți îmbunătățești condiția fizică a corpului.

Recomandă acest articol:

Facebook Twitter gplus

Dacă ţi-a plăcut acest articol, te așteptăm și pe pagina noastră de Facebook!

 

Posteaza comentariu

Greu de citit? Regenerare cod
;