Cele mai rele alimente pentru digestie

Prajeli

Chiar şi unele alimente sănătoase pot să cauzeze probleme digestive dacă nu le consumi cum trebuie. Descoperă care sunt cele mai rele alimente pentru digestie!
Unele alimente, chiar dacă sunt considerate a fi sănătoase, pot să perturbe procesul de digestie, favorizând apariţia unor simptome neplăcute, cum ar fi balonarea şi gazele intestinale. În unele cazuri poţi să eviţi acest lucru dacă le găteşti corect, însă în alte situaţii cea mai bună soluţie constă în eliminarea lor din dietă.

Iată care sunt cele mai rele alimente pentru digestie:


Alimentele prăjite

Cartofii prăjiţi, chiftelele, şniţelele, gogoşile şi toate alimentele de tip fast-food au un conţinut mare de grăsimi, iar prin prăjire ele devin foarte greu de digerat pentru stomac. Acest lucru poate conduce chiar şi la apariţia diareei, pe lângă alte simptome supărătoare cauzate de o digestie lentă. În loc să le consumi prăjite în ulei, încearcă să găseşti soluţii pentru a le prepara la cuptor!

Citricele

Unele persoane pot să aibă simptome foarte accentuate în cazul unui consum ridicat de citrice. În cazul în care ai constatat că acestea te deranjează la stomac, este de preferat să nu exagerezi cu consumul de portocale, grepfrut, lămâi, clementine şi mandarine.
În plus, încearcă să le eviţi dimineaţa pe stomacul gol, deoarece poţi să resimţi şi mai intens efectele în cazul în care stomacul tău este mai sensibil.

Alimentele cu îndulcitori artificiali

Guma de mestecat, precum şi sucurile sau orice alt aliment care conţine îndulcitori artificiali pot să cauzeze crampe şi diaree. Aceştia perturbă destul de serios digestia.

Pâîne/paste/patiserie

Este de preferat să optezi pentru pâinea şi pastele integrale, însă şi acestea pot să cauzeze probleme de digestie dacă le consumi în cantităţi mari. Au un conţinut mare de fibre, lucru care e deosebit de important pentru digestie, însă dacă vei consuma o cantitate mare de fibre şi sistemul digestiv nu este obişnuit atunci pot să apară simptome de balonare, gaze intestinale şi crampe. Este recomandat să adaugi gradual fibrele în alimentaţia ta, câte puţin în fiecare zi.

Recomandă acest articol:

Facebook Twitter gplus

Dacă ţi-a plăcut acest articol, te așteptăm și pe pagina noastră de Facebook!

 

Posteaza comentariu

Greu de citit? Regenerare cod
;