6 paşi de urmat pentru a-ţi feri inima de boli


Descoperă care sunt factorii de risc pentru afecţiunile cardiovasculare şi cum poţi să-i controlezi, astfel încât organismul tău să nu aibă de suferit!
Bolile de inimă reprezintă principala cauză de mortalitate la nivel mondial. În România, aproximativ 150.000 de persoane mor anual din cauza bolior cardiovasculare, avertizează Prof. Dr. Dan Gaiţă, preşedintele Fundaţiei Române a Inimii. Potrivit specialistului, această cifră reprezintă circa 60% din totalul deceselor înregistrate la noi.

Principalii factori care cresc riscul de a face boli de inimă sunt: hipertensiunea arterială, colesterolul mărit, obezitatea, diabetul zaharat, fumatul şi sedentarismul.

Prin urmare, cel mai important lucru pentru a preveni îmbolnăvirea inimii este de a împiedica apariţia acestor afecţiuni sau de a le ţine sub control prin analize periodice, tratament recomandat de un specialist şi o dietă echilibrată.

Iată cinci paşi care te pot ajuta să-ţi fereşti inima de boli

1. Măsoară periodic tensiunea arterială!


Hipertensiunea arterială reprezintă cel mai răspândit factor de risc cardiovascular de pe glob. Până la vârsta de 50 de ani, 1 din 5 oameni are hipertensiune arterială, după vârsta de 50 de ani, 1 din 3, iar după vârsta de 65 de ani, 2 din 3. Se estimează că în România sunt peste cinci milioane de hipertensivi.

Creșterea valorilor tensiunii arteriale are două mari efecte negative asupra organismului uman: îmbătrânirea vaselor și suprasolicitarea inimii. Cele mai importante complicaţii ale hipertensiunii arteriale sunt: insuficienţa cardiacă, angina pectorală și infarctul de miocard, accidentul vascular cerebral, insuficienţa renală.

Mergi la un consult periodic la medicul cardiolog şi respectă planul de dietă recomandat de specialist. Este important să renunţi la fumat şi să reduci consumul de sare, alcool şi alimente bogate în grăsimi.

Citeşte şi Dieta în hipertensiunea arterială!


2.
Include în dietă alimente care scad colesterolul rău


Analizele de sânge periodice sunt recomandate pentru a menţine sub supraveghere nivelul colesterolului. Pe lângă tratamentul recomandat de specialist este important să acorzi atenţie alimentaţiei. O dietă săracă în grăsimi nesănătoase (în special prăjeli, patiserie, prăjituri, unt, brânzeturi grase, carne grasă) este esenţială. În schimb, include în alimentaţie grăsimile sănătoase care au rolul de a scădea colesterolul rău şi alte alimente recunoscute pentru beneficiile pe care le aduc asupra inimii. Iată care sunt recomandările celebrului Dr. Oz:

  • struguri negri
  • banane
  • somon
  • sardine
  • ulei de măsline
  • usturoi
  • spanac
  • ciocolată neagră
  • avocado
  • nuci şi seminţe crude.

Reţine! Cu cât este mai mare colesterolul rău (LDL), cu atât mai mare este şi riscul ca tu să faci o boală de inimă. De asemenea, cu cât este mai mic colesterolul bun (HDL), cu atât este mai crescut riscul de boală cardiacă.

Valorile normale ale colesterolului:

  • colesterolul total = sub 200 miligrame la decilitru (mg/dl)
  • colesterolul rău LDL = sub 100 miligrame la decilitru (mg/dl)
  • colesterolul bun HDL = peste 60 miligrame la decilitru (mg/dl)
  • trigliceridele = sub 150 miligrame la decilitru (mg/dl).

Recomandă acest articol:

Facebook Twitter gplus

Dacă ţi-a plăcut acest articol, te așteptăm și pe pagina noastră de Facebook!

 

Posteaza comentariu

Greu de citit? Regenerare cod
;