Armina Popeanu, designer de genţi: "Fiecare femeie are nevoie de o geantă care să o reprezinte"


Armina Popeanu este de profesie arhitect, însă ziua ei de muncă nu începe într-un birou de proiectare, ci printre… genţi! Visul oricărei femei, am putea zice, însă este şi visul ei, pus în practică de trei ani. Astfel, la 28 de ani este un antreprenor de succes, un designer care creează genţi pentru femei puternice, independente, sofisticate, copilăroase, practice sau elegante. Dincolo de faptul că în fabrica Arminei se creează fiecare geantă de la schiţă până la produsul final, Armina se află şi în spatele unui brand special, de genţi pictate manual, deci unicat. Cât de greu este să fii o femeie tânără antreprenor şi cum se împacă asta cu creativitatea, într-un interviu acordat Eva.ro.

Eva.ro: Cum ai ajuns să faci genți?

Armina Popeanu:  Aveam deja brandul Lyria de un an și jumătate, când am realizat că marea provocare (de departe), era relația cu furnizorii. Pe atunci lucram cu ateliere din țară care manufacturau gențile, iar Lyria așternea povestea pictată. Furnizorii erau săritori și încântați de ideea de a lucra cu noi, dar nu răspundeau întotdeauna cerințelor și nevoilor noastre punctuale. Astfel, s-a ivit oportunitatea de a cumpăra o fabrică cu un istoric de 15 ani în producția din genți din piele. Și...  cu multă muncă și cu ajutorul unei echipe cu experiență, orice schiță se transformă în realitate.

Cum decizi liniile pentru noile colecții? Culori, texturi, modele? De unde îți culegi inspirația?

Urmăresc trendurile importante, dar nu plec urechea întocmai la ele. Le folosesc doar pe cele care se potrivesc poveștilor noastre. În materie de piele, mergem la târgurile de profil din Europa, cu precădere în Italia. Acolo avem câțiva furnizori cu care lucrăm, dar și cu alte firme din România. Pielea este cea mai importantă, aspectul plăcut la atingere, rezistența, dar și felul în care se comportă la prelucrare. Fiind un material viu, natural, pielea se aseamănă mult lemnului... trăiește și te surprinde mereu. Inspirația... vine din orice. Din momente și din experiențe, din călătorii sau pur și simplu dintr-o discuție cu clienții. Este important ca ei să se simtă apreciați și să răspundem nevoilor lor.

Care este geanta ta preferată? Dar geanta pictată preferată?

Prima geantă pe care am creat-o eu a fost Maryla/Marina. Se ghidează perfect după “less is more”. Simplă, dar interesantă. Am conceput-o pentru mine, recunosc, dar mă bucur tare să văd că le place și clientelor noastre.

Este o geanta smart-casual, ușor de purtat, dar în același timp practică și încăpătoare. Pentru ținute business optez pentru Lettice, iar când vine vorba de  evenimente, am o nouă preferată: Ronda cu paiete! Povestea pictată preferată... aici e foarte greu de spus care poveste îmi place sau cu care mă identific. Toate îmi plac! Povestea pictată decurge din stări, din etapa în care sunt în acel moment. Și se schimbă odată cu etapa următoare. Să spunem că se identifică cu fiecare colecție. În fiecare colecție am o poveste preferată... e și normal!

Ce genți sunt best-seller? Ce caută clientele la Lyria și Desirette?

Clientele Desirette caută o geantă care să răspundă nevoilor lor, dar să le facă să iasă din anonimat. Asocierile de culori și texturi de piei sunt cele mai căutate. E clar că toate doamnele au nevoie de o geantă care să se muleze stilului lor: fie o geantă office-business, fie una smart-casual și neapărat un rucsac sau o geantă messenger pentru activitățile sport și un clutch sau un plic pentru evenimentele verii, fie nunți sau cocktail party-uri. Așa cum toate femeile trebuie să aibă o little black dress, așa trebuie să aibă și o geantă la care pot apela oricând, indiferent de eveniment.

De unde sunt cei mai mulți clienți? Ai și clienți din străinătate? Sunt diferiți clienții pentru cele două branduri?

Majoritatea clienților sunt din România, cu accent pe București. Avem și multe doamne din Germania, Belgia, Austria, Marea Britanie, Spania sau chiar de peste ocean, SUA, Australia sau Hong Kong. Clienții sunt diferiți, așa cum fiecare brand are personalitatea lui și se adresează unui alt public. Clientele Lyria și-au găsit stilul și vor să iasă din uniforma brandurilor și aleg povești care să se muleze personalității lor, pe când clientele Desirette sunt practice și aleg ceva care să răspundă nevoilor lor zilnice, dar care să fie în același timp accesoriile atemporale, cu stil, pe care orice femeie terbuie să le aibă în garderobă.

Ce ai în plan pentru următoarea perioadă? Pe când o colecție nouă?

În această perioadă lucrez la colecția de toamnă-iarnă 2017/2018, care cel mai probabil în octombrie va vedea lumina reflectoarelor. Va fi ceva cu totul spectaculos și îndrăzneț. Abia aștept!

Recomandă acest articol:

Facebook Twitter gplus

Dacă ţi-a plăcut acest articol, te așteptăm și pe pagina noastră de Facebook!

 

Posteaza comentariu

Greu de citit? Regenerare cod