Sapte modalitati simple de a manca sanatos

Facebook Twitter gplus Comenteaza
Sapte modalitati simple de a manca sanatos
In sfarsit, putem spune ca au aparut primele semne ale primaverii: zilele sunt mai lungi si mai calduroase, iar legumele si fructele proaspete si-au facut simtita aparitia pe mesele noastre. "A manca sanatos" este o formula care ne pune in dificultate atunci cand suntem in situatia de a alege alimentele sanatoase de cele mai putin sanatoase. Insa, pe langa aceasta prima clasificare, expertii ne indeamna sa mancam cat mai colorat!

Noua lege nescrisa a alimentatiei sanatoase ar suna cam asa: "mai multe culori, mai multi nutrienti". Fie ca este vorba de un picnic la padure, de un gratar preparat in spatele casei sau de un pranz obisnuit in pauza de masa, incearca sa aduci cat mai multa culoare vechilor specialitati.

presara peste cartofi (fierti sau prajiti) si peste paste ardei rosii, verzi sau galbeni. Adauga pastei de tomate sau ketchup-ului cateva bucati de dovlecel verde sau ardei galben pentru un curcubeu de culori;

inveseleste o salata de pui sau de porc cu bucati de piersica sau caise - te vei bucura de noi gusturi senzationale la fiecare muscatura;

mazarea este extraordinara alaturi de felii de mango sau ananas - foloseste un sos usor de ierburi sau iaurt cu fruct pentru un gust delicios;

poti obtine un sandwich in stil italian asezand intre feliile de paine branza sau cascaval, felii de rosii peste care se presara verdeturi proaspete si ulei de masline.

Invata sa-ti echilibrezi viata

Cheia unei mai bune stari de sanatate consta in aflarea diferentei dintre nutrientii sanatosi si cei nesanatosi. Facand doar cateva schimbari usoare in alegerea alimentelor, vei reusi sa aduci o imensa imbunatatire starii de sanatate, a nivelului energetic si iti vei prelungi viata.

proteinele sanatoase asigura organismului nostru amino acizii de care acesta are nevoie pentru a construi si a reface masa musculara, pielea, parul si unghiile si au un continut scazut de grasimi saturate, colesterol si substante chimice. Cele mai bune surse sunt: somonul, fasolea, legumele, produsele din soia, semintele (de floarea soarelui si dovleac), alunele, migdalele, nucile si untul de arahide.

proteinele nesanatoase sunt pline de grasimi saturate, colesterol, hormoni sau antibiotice - cum ar fi carnea de vita, de miel, sunca, salamul si cremwurstii. In timp ce furnizeaza organismului amino acizi, aceste alimente ingroasa arterele si compromite buna functionare a sistemului imunitar.

grasimile sanatoase sunt grasimi nesaturate (mono si poly) si acizii grasi omega 3 si omega 6. Cele mai bune surse ale acestor grasimi sunt: uleiul de masline extravirgin, nucile si semintele de in. Acestea ajuta organismul sa absoarba micronutrientii antioxidanti cum ar fi vitaminele A, E, D si K si licopenul.

grasimile nesanatoase sunt grasimi saturate cum ar fi: untul si margarina. Aceste grasimi contribuie la aparitia afectiunilor inimii, infarturilor, nivelului crescut de colesterol si a nivelui de trigliceride, hipertensiunii si obezitatii.

carbohidratii sanatosi sunt bogati in fibre si sunt considerati carbohidrati complecsi.
Cele mai bune surse includ: ovaz, orezul brun, cerealele integrale, broccoli, dovlecel, legumele cu frunze verzi, cartofii, fasolea si toate fructele. Acestea ajuta la scaderea colesterolului, ajuta digestia, regleaza nivelul de zahar din sange si a nivelului de insulina si reduce consumul de calorii.

carbohidratii nesanatosi sunt bogati in zahar si se numesc carbohidrati simpli, cum ar fi bomboanele, painea alba, apa gazoasa, inghetata, tortul si prajiturile. Acestea cresc nivelul zaharului in sange si al insulinei si ajuta la absorbtia caloriilor.

Consumul alimentelor bogate in nutrienti, antioxidanti si fibre ajuta organismul sa functioneze la nivel optim, produce o stare generala de bine si imbunatateste digestia. Aceste substante ajuta in lupta impotriva diverselor afectiuni ale inimii, cancerului si diabetului, intareste sistemul imunitar, incetineste procesul de imbatranire, creste nivelul energetic si performantele cognitive.

Si pentru ca fiecare portie de mancare conteaza, ar trebui sa alegem cu mai multa atentie si maturitate alimentele pe care le consumam. O modalitate simpla de a face aceasta alegere corecta este sa cautam alimentele in culori stralucitoare, deoarece acestea contin in mod normal vitaminele benefice si mineralele de care avem nevoie. De exemplu, grapefruit-ul rosu si roz contine licopen - un antioxidant care mentine sanatatea inimii si lupta impotriva cancerului, spre deosebire de grapefruit-ul alb care nu contine aceasta substanta.

Iata cele sapte sfaturi simple pentru o alimentatie sanatoasa:

1. Renunta la salata cu capatana in favoarea salatei simple. Salata normala are mai multe vitamine si minerale cum ar fi: vitaminele A si C, B1, B2, calciu si potasiu. De asemenea, are mai multe fibre.

2. Consuma orez brun si nu orez alb. In mod natural, orezul brun are mai multe fibre si riboflavina (vitamina B2) si mai putin zahar decat orezul alb. Este digerat mai incet si este mult mai satios.

3. Renunta la painea alba in favoarea celei integrale. Painea integrala si painea cu seminte au mai multe fibre, fier si potasiu. Felie cu felie, ele sunt mult mai satioase si satisfacatoare decat painea alba.

4. Bea cat mai multe ceaiuri: negru, verde si de plante, in locul apei minerale. Aceste ceaiuri contin antioxidanti si substante care iti imbunatatesc starea de sanatate. Spre deosebire de apa carbogazoasa, in cazul ceaiurilor poti controla continutul de zahar.

5. Alege cereale integrale si cereale de tarate in locul celor cu un continut ridicat de zahar. Cerealele cu tarate naturale au mai multe proteine, fibre, calciu, fier, vitamina A, vitamina B1, B2 si B3, decat cerealele semipreparate. Pe de alta parte, au mai putin zahar, se digera mai incet si sunt mult mai satioase. Astfel ca vei dispune de mai multa energie pe parcursul zilei si nu-ti va mai fi foame atat de repede.

6. Alege laptele de soia in locul celui de vaca. Laptele de soia nu contine colesterol sau hormoni si are un continut foarte scazut de grasimi saturate. De asemenea, contine substante benefice sanatatii si ajuta la absorbtia calciului, vitaminei D si B6 si chiar a unor antioxidanti cum ar fi: vitamina A, C si E.

7. Pentru desert, alege serbeturile naturale de fructe in locul inghetatei. Fructele confiate nu contin grasimi si colesterol si au mai multe fibre. De asemenea, sunt pline de antioxidanti (vitamina A si C) si contin substante benefice starii de sanatate.
 

Comentarii (11)

POSTEAZA COMENTARIU
Afiseaza:Cele mai recente|Cronologic

  • emanuel serban pe 3 Apr 2012, 11:45
    mancare sanatoasa

    Salutare .Din pacate pentru multe persoane , cand vine vorba de dieta sau de o alimentatie sanatoasa,incearca sa se disculpe invocand motivul BANILOR. Este gresit gandit, daca vrei sa faci ceva cu sanatatea ta .An primul rand casa mananci sanatos nu , repet, nu alimentele sanatoase costa mult,ci VOINTA. Daca te gandesti la o alimentatie ne sanatoasa pe care o ai de zi cu zi si compari cu alimentatie sanatoasa de cinci ori pe zi , dar in limitele de a manca , nu ca un gurmand , ai sa descoperi ca te costa mai putin ca pret si mai mult ca sanatate. VOINTA . Spun di experienta . In un an de zile de la 94 kg ,am ajuns sa cantaresc 75kg la 1.70m pe care ai am . si asta datorita alimentatiei sanatoase cu BANI LA FEL DAR CU VOINTA .Multumesc sitului ptr aj acordat enumerand alimentele si dieta de mai sus.

    0
    1

  • Cosmina pe 28 Apr 2011, 23:36
    fara bani

    Asa este, nu avem bani sa mancam sanatos.Eu una nu imi permit sa cumpar fructe in fiecare zi.

    11
    1

  • ady pe 5 Mai 2010, 14:18
    Sper sa fie ceva bn

    Sper ca pot sa ma folosesc de reteta asta Ne trebe la scoala mio dat 3 pagini de A4 numai despre mancare sanatoasa

    4
    2

  • iris pe 5 Feb 2010, 22:45
    este bine sa mancam sanatos,dar sa nu exageram totusi...

    pentru ca foarte multi au tendinta sa exagereze cand vine vorba de mancare sanatoasa...eu va recomand urmatorul articol: http://paginideadevarvirtual.blogspot.com/2010/02/caruselul-gstului-sau-balonul-vidat-al.html

    3
    2

  • Mihaela pe 29 Nov 2009, 23:13
    am putea incerca!!!!!!!!!!!!!

    este foarte interesant articolul de mai sus dar ma intreb ....oare noi romanii am putea vreodata sa mancam atat de sanatos ?!!!!!!m-as mira ......eu am sa incerc de maine sa-mi schimb alimentatia si voi vedea cat reusesc

    2
    1

  • dana pe 29 Nov 2009, 12:50
    mancarea sanatoasa

    Nu avem bani sa mancam sanatos!!!!!

    12
    0

  • dana pe 29 Nov 2009, 12:47
    mancarea sanatoasa

    Nu avem bani sa mancam sanatos!!!!!

    7
    0

  • bulucea ana maria pe 25 Oct 2009, 17:05
    alimentatia

    Sa speram ca va fi bun referatul pentru biologie.Pentru k am o lectie deschisa si nu vreau sa ma fac de rusine.:P

    1
    2

  • gabriel pe 26 Feb 2009, 09:33
    klumea afaturile !!!!!!!

    excelent.........nu ma gandeam ca o sa gasesc un referat mai bun de atat la biologie despre cum sa mancam mai sanatos!!!!!!! ms mult :D

    2
    0

  • marian cristina pe 2 Feb 2009, 16:25
    nu ma pot abtine sa mananc

    pemtru mine este o problema ca imi place sa mananc si mai ales ca eu fac mancarea si in timp ce o fac bag in gura si o gust .

    1
    2

  • petric mihai pe 21 Apr 2008, 18:47
    mancarea sanatoasa

    cu scrie ma insus pe pagina trebuie neaparat sa mancam sanatos cum ar fi :fructe, legume, lactate ,si diferite carnuri.Foarte putine dulciuri si ulei ,carne grasa.

    1
    0

Posteaza comentariu

Greu de citit? Regenerare cod