Dependența de zahăr. Cum o recunoști?


Zahărul se regăsește aproape în orice consumi în fiecare zi. De la produse de panificație la dulciuri și băuturi carbogazoase dulci, zahărul reușește să se strecoare în viața ta prin diferite modalități.
Dacă încerci să reduci cantitatea de zahăr pe care o consumi într-o zi, poți da peste o provocare destul de grea. Consumul de zahăr încurajează un consum și mai mare de zahăr, iar multe persoane se confruntă cu dependența de zahăr. Există câteva semne care te ajută să o identifici. Iată care sunt acestea!

Cum recunoști dependența de zahăr?

1. Ți-e poftă de carbohidrați


Carbohidrații se descompun în organism sub formă de zaharuri, iar poftele pe care le ai pentru paste, covrigi și pâine pot indica, de fapt, o dependență de zahăr, nu de carbohidrați.

2. Ești obosită tot timpul


Oboseala poate fi cauzată de o varietate mare de factori. Consumul ridicat de zahăr poate sugera faptul că nu consumi suficiente proteine slabe și fibre, care îți oferă energie pe parcursul unei zile. După ce mănânci alimente care conțin zahăr, nivelul ridicat de energie va scădea dramatic într-un timp relativ scurt. Iar dacă ești mereu în căutarea gustărilor dulci, s-ar putea să fii dependentă de zahăr.

3. Nu îți poți satisface pofta de dulce


Dacă nu îți poți satisface pofta de dulce, indiferent de cât de mult zahăr ai mânca, înseamnă că ești dependentă de zahăr.
Dulciurile, gustările sărate și alte alimente procesate sunt proiectate pentru a deveni dependentă de ele. 

4. Ești tentată să alegi produsele fără grăsimi


În momentul în care brandurile elimină grăsimea dintr-un produs, adaugă zahăr pentru a înlocui aromele pierdute. În cele din urmă, dacă identifici dependența de zahăr din viața ta, alege produsele cu un conținut normal de grăsime, cu toate că poate părea o acțiune contraintuitivă la început.

5. Te simți mai bine după ce mănânci zahăr


Dulciurile îți pot îmbunătăți starea de spirit. Vestea proastă este că, dacă te simți mai bine după ce mănânci zahăr, s-ar putea să fii dependentă de zahăr. Stresul și alte afecțiuni pot înrăutăți această dependență, așa că încearcă să apelezi la alte tehnici de management al stresului.

6. Nu ți se par suficient de dulci alimentele cu zahăr


Atunci când papilele gustative sunt copleșite de consumul de zahăr, alimentele încep să ți se pară mai puțin dulci decât înainte. Consumul de alimente care conțin zahăr duc la o toleranță a papilelor gustative la zahăr. Acest lucru poate diminua capacitatea de a recunoaște dulciurile.

Recomandă acest articol:

Facebook Twitter gplus

Dacă ţi-a plăcut acest articol, te așteptăm și pe pagina noastră de Facebook!

 

Posteaza comentariu

Greu de citit? Regenerare cod
;