Cum să-ți faci smoothie detoxifiant cu probiotice

Cum să-ți faci smoothie detoxifiant cu probiotice

Vorbesc prea mult despre plantele din grădina mea, iubesc oamenii care iubesc animalele și scriu cu drag despre tot ce este nou în frumusețe și modă
Vorbesc prea mult despre plantele din grădina mea, iubesc oamenii care iubesc animalele și scriu cu drag despre tot ce este nou în frumusețe și modă
23 Februarie 2021
Probabil ai aflat deja cât de importante sunt probioticele pentru sănătatea sistemului digestiv și nu numai.
O modalitate simplă de a include mai multe probiotice în alimentația ta zilnică sunt smoothie-urile sănătoase pe bază de kefir.

Kefirul este o băutură fermentată din lapte, un tip de iaurt cu consistență lichidă, obținut cu fermenți speciali. Conține numeroși nutrienți, printre care calciu, proteine și vitamina D, dar și probiotice, bacterii „bune” care susțin sănătatea sistemului digestiv.

Microbiomul instestinal, care este format din numărul total de bacterii din intestine, are un rol important nu doar pentru digestie, cât și pentru sănătatea întregului organism. Numeroasele studii efectuate de-a lungul anilor au arătat că probioticele au și capacitatea de a influența starea de spirit, putând să combată stările depresive.
De asemenea, acestea luptă împotriva bacteriilor nocive care duc la apariția problemelor digestive.
Adăugarea unei surse de probiotice în smoothie-urile tale obișnuite pe bază de verdețuri este o modalitate de menține sănătatea întregului sistem digestiv. Bacteriile bune din kefir au fost asociate cu sistemul imunitar puternic, o stare de spirit mai bună, absorbția adecvată a nutrienților și îmbunătățirea sănătății mentale. Atunci când incluzi kefir sau iaurt în smoothie-uri, le transformi în băuturi care oferă un aport important de probiotice. 

O porție de 225 grame de kefir îți oferă 20% din necesarul zilnic de calciu, dar și nutrienți precum vitamina B12, biotină, fosfor și aproximativ zece grame de proteine.
Persoanele intolerante la lactoză pot digera mai ușor kefirul decât alte produse lactate. Probioticele din kefir ajută la tratarea problemlor digestive precum constipație sau diaree.

Rețetă de smoothie fără zahăr cu kefir


Este împortant ca smoothie-urile pe care le consumi zilnic să conțină cât mai puțin zahăr pentru a evita consumul de calorii „goale”, care sunt caloriile pe care le consumi din băuturi și pe care adesea nu le iei în calcul. Această rețetă de smoothie nu conține zahăr și are un număr redus de calorii, fiind preparat din kefir, castravete, zeamă de lămâie și frunze de coriandru.

Castravetele este o legumă pe care o găsești în magazine tot anul. Conține până la 80% apă și este astfel foarte hidratant.
De asemenea, conține flavonoide și alte ingrediente antiinflamatoare. Curcubitacina este un compus conținut de castraveți care are proprietăți anticancerigene. În același timp susține sănătatea sistemului cardiovascular și ajută la echilibrarea nivelului de zahăr din sânge.

Coriandrul și zeama de lămâie au proprietăți detoxifiante. Frunzele de coriandru au numeroase beneficii, studiile efectuate de-a lungul anilor arătând că această plantă aromată are efect antiinflamator, anticancerigen, antiseptic și antifungic.

Iată cum să-ți faci un smoothie detoxifiant cu probiotice:


Ingrediente:

2 căni cu kefir din lapte integral, rece
1 cană cu castravete tăiat bucățele
1/4 cană cu frunze proaspete de coriandru
zeama de la o lămâie
1/2 linguriță cu semințe de chimion măcinate
un praf de sare
semințe de chimion pentru decor (opțional)

Mod de preparare:

Pune toate ingredientele în blender și mixează până când obții un amestec fin.
Sevește imediat.
Pentru o variantă dulce, renunță la pudra și semințele de chimion, folosește în schimb mentă și adaugă miere după gust. Fructe precum mango, piersici sau fructe de pădure pot fi folosite în locul castravetelui. 

 

Posteaza comentariu

Greu de citit? Regenerare cod