Bacteria E. Coli

Cum să previi cancerul de colon cauzat de bacteria E. Coli

Numeroase bacterii au fost asociate cu un risc crescut de cancer. Însă, există şi măsuri pe care le poţi lua! Cum să previi cancerul de colon cauzat de bacteria E. Coli
Tot mai multe cercetări realizate scot la iveală faptul că anumite bacterii cresc riscul de cancer. Un studiu apărut în US National Library of Medicine National Institutes of Health atestă faptul că bacteria E. Coli (Escherichia coli) are legătură cu cancerul de colon. Însă există şi câteva măsuri de prevenţie pe care le poţi lua ca să te fereşti de acest lucru.

Legătura dintre bacterii şi cancer a fost îndelung studiată, iar primele conexiuni dintre cele două s-au făcut în secolul al 19-lea când expertul Rudolf Virchow a explicat că tumorile canceroase sunt rezultatul unor inflamaţii cauzate de diverse infecţii bacteriene.
La scurtă vreme după această descoperire, oamenii de ştiinţă Robert Koch şi Louis Pasteur au descoperit bacterii în tumorile canceroase, scrie publicaţia iflscience.com

Cele mai multe bacterii pe care le avem în corp sunt inofensive, ba chiar au un rol protector în corp, ajutând la buna digestie, la formarea vitaminelor esenţiale şi la repararea celulelor distruse. Pe lângă aceste bacterii cu efect benefic asupra corpului mai avem şi o altă categorie de bacterii care ne fac rău, iar de acestea ne protejează sistemul imunitar. Însă, uneori, factorii care ţin de stilul nostru de viaţă dezechilibrat (cum ar fi fumatul, stresul, consumul exagerat de alcool şi alimente bogate în grăsimi saturate) generează reacţii inflamatorii în corp, iar bacteriile rele încep să se înmulţească, fără să mai poate fi ţinute sub control de sistemul imunitar şi bacteriile bune.

Un astfel de exemplu este şi bacteria E. Coli care se regăseşte în orice corp şi are un rol benefic până la un anumit punct. Atunci când apar inflamaţiile în corp, numărul bacteriilor E. Coli devine tot mai mare, generând un teren propice pentru dezvoltarea cancerului. Specialiştii au descoperit că persoanele care suferă de cancer colorectal sau alte boli inflamatorii la nivelul colonului prezintă şi un număr foarte ridicat de bacterii E. Coli care invadează celulele din colon şi se multiplică. Un alt dezastru pe care-l provoacă aceste bacterii este legat de faptul că produc o substanţă toxică, numită colibactin, care distruge ADN-ul celulelor din intestin transformându-le în celule canceroase şi ajutându-le să se multiplice.

Alimentaţia are un impact semnificativ asupra sistemului digestiv.
Prin urmare, specialiştii susţin că în cazul cancerului de colon cauzat de bacteria E. Coli, factorul genetic are o importanţă foarte mică, iar ceea ce contează cel mai mult este modul în care ne alimentăm. O dietă bogată în grăsimi saturate, consumul ridicat de alcool, fumatul şi stresul sunt factori recunoscuţi pentru faptul că măresc riscul de cancer.

Cum să previi cancerul de colon cauzat de bacteria E. Coli?

1. Consumă alimente bogate în fibre, deoarece acestea sunt recunoscute pentru faptul că previn apariţia cancerului la colon. Fibrele produc o substanţă care are un efect antiinflamator şi favorizează înmulţirea bacteriilor bune.

Este demonstrat faptul că fibrele din banane şi broccoli împiedică aderarea bacteriilor rele la peretele intestinal şi favorizează un tranzit intestinal bun.

Comentarii (1)

POSTEAZA COMENTARIU
Afiseaza:Cele mai recente|Cronologic

• Gabriel pe 17 Iun 2016, 06:55
    propunere

Buna .Este foarte bun site-ul si pentru asta imi permit sa va felicit ! Mi-ar face o mare placere daca gasiti si retete pentru refolosirea pulpei ramase de la stoarcerea fructelor si legumelor ! Va multumesc si va doresc multa sanatate ! Cu stima Gabriel din IASI .

0