Cum poţi folosi cojile de banane: 6 întrebuinţări


Cojile de banane au beneficii nutritive excepţionale. Ştiai că poţi să faci un ceai din ele sau să le foloseşti pentru albirea dinţilor?
Îţi plac bananele şi le consumi cu regularitate, însă niciodată nu te-ai gândit că ai putea să mănânci şi cojile? Pe lângă miezul în sine care are o valoare nutriţională foarte ridicată, trebuie să ştii că şi cojile de banane aduc un aport însemnat de fibre, proteine, carbohidraţi, magneziu, potasiu, precum şi vitaminele B6 şi B12.

"Coaja unei banane conţine o cantitate însemnată de vitamine B6 şi B12, potasiu şi magneziu. Însă, pe lângă aceşti nutrienţi, ea mai asigură proteine şi fibre utile pentru digestie", explică nutriţionistul Laura Flores pentru site-ul livescience.com

De asemenea, un studiu apărut în 2011 în publicaţia Applied Biochemistry and Biotechnology arată că în coaja bananelor se găsesc numeroşi nutrienţi esenţiali pentru sănătate, cum ar fi polifenolii şi carotenoizii.

Ca să consumi cojile de banane trebuie să le speli foarte bine, de preferat într-un castron în care ai pus puţin oţet. Apoi poţi să foloseşti bananele cu coajă cu tot pentru a le pune pe grătar, a le fierbe sau a le coace, acest lucru favorizând înmuierea cojilor pentru a le face mai uşor de mestecat şi de digerat. Ele se pot consuma şi în stare crudă dacă adaugi bananele întregi în blender pentru a prepara un smoothie delicios.

Iată câteva întrebuinţări ale cojilor de banane care te vor uimi şi te vor determina să te gândeşti de două ori înainte de a le mai arunca. Ele se pot mânca, însă mai au şi alte întrebuinţări inedite:

Recomandă acest articol:

Facebook Twitter gplus

Dacă ţi-a plăcut acest articol, te așteptăm și pe pagina noastră de Facebook!

 

Posteaza comentariu

Greu de citit? Regenerare cod
;