4 sfaturi pentru o alergare mai eficienta

Facebook Twitter gplus Comenteaza
4 sfaturi pentru o alergare mai eficienta

Alearga la cateva zile

Daca obisnuiesti sa alergi in fiecare zi, ar fi bine sa iti schimbi programul. Este mult mai bine pentru corpul tau daca incepi sa alergi o data la cateva zile: astfel, corpul va avea timp sa se refaca si tu nu vei mai fi predispus la accidentari.


Schimba suprafata de alergat

Este cunoscut faptul ca, cu cat e mai tare suprafata pe care alergi, cu atat impactul asupra corpului este mai puternic. De aceea, este indicat sa nu alergi pe asfalt, ci pe iarba sau pe nisip, ca sa mai atenuezi din soc.

Aceste suprafete fac mai mult decat sa te ajute sa nu te mai accidentezi: ele chiar te fac un alergator mai bun. Cand alergi pe o suprafata mai moale, cum este iarba sau nisipul, o mare parte din energia pe care o emani se duce direct in pamant, in loc sa se intoarca in picioare si in talpi. In acest caz, corpul tau trebuie sa lucreze mai intens cu fiecare zvacnire a piciorului, lucrandu-ti mai bine muschii si inima.


Masoara-ti pulsul, mai degraba decat timpul

Este cunoscut faptul ca alergatorii prefera sa poarte un ceas pentru a masura timpul in care au parcurs o anumita distanta. Mai util decat un ceas ar putea sa fie un monitor de inregistrat bataile inimii, care iti arata cat de mult efort depui pe parcurul intregului exercitiu sau pe etape.


Fii constant in alergare

Daca vrei sa fii un alergator mai rapid, cele mai eficiente exercitii sunt cele in care alergi intr-un ritm constant, decat cele in care combini momentele in care plusezi cu acelea de jogging lejer.


Ai nevoie de un sfat?

Intreaba pe

Afla ultimele noutati

Aboneaza-te la newsletter »
 

Comentarii (15)

POSTEAZA COMENTARIU
Afiseaza:Cele mai recente|Cronologic

  • Oana pe 1 Iul 2013, 14:30
    Pentru Raluca Nicu

    Pulsul pe care trebuie sa il ai in timpul alergarii este intre 120-140 mai mult nu.:) mia spus si mie un nutritionistt. :*

    0
    0

  • Dana pe 1 Mai 2012, 06:49
    in jurul blocului...si eu

    Am incercat sa alerg si eu in jurul blocului, dar am cateva haite de caini....si am alergat asa cu un ochi in spate si unu un fata....haha....de frica lor. Nu am mai alergat de ani, ani buni.....si obosesc destul de repede......respir greu....ma simt greoaie, dar nu ma las, vreau sa fiu mai sanatoasa....

    2
    0

  • zlate pe 2 Apr 2011, 11:09
    alergat

    eu am slabit 25 de kilograme in 4 luni prin dieta si alergare .. dar alergam 5 zile pe saptamana si in fiecare zi cate 30 de ture de stadion .. cam intre 40 minute si 2 ore pe zii .. si alergam doar seara .. mancam 3 mese pe zii dar foarte putin si fara paine deloc .. tin sa spun ca sunt baiat

    6
    1

  • mihaela moroi pe 22 Iul 2010, 14:56
    alergatu

    cit trebuie sa alergam pe zi?cine a mai alergat

    4
    0

  • Ice Cube pe 10 Aug 2007, 16:33
    alergatul e foarte bun

    si eu inainte alergam aproape zilnic cu vreo 2 ore inainte sa dorm... aveam un somn linistit

    0
    0

  • deea pe 11 Nov 2006, 18:33
    totul

    sunt de parere ca ar trebui discutat si despre sportul de performanta iar sportul zilnic este foarte benefic organismului mai ales daca e de intretinere si nu de performanta

    0
    0

  • bogdan pe 13 Aug 2006, 12:24
    unde ar trebui sa alergam

    care e suprafata ideala....pe care poti alerga fara nici un risc...??

    0
    0

  • andra pe 11 Iul 2006, 16:44
    dk vrei ai unde

    e imposibil sa n`ai macar un teren de fotbal la urma urmei alergi si in jurul blocului dk kiar vrei!!

    0
    0

  • Anna pe 6 Iul 2006, 16:44
    jogging frate...

    mi se pare super tare ideea d a alerga;mai ales cu prietenele:D....doar ca in orashele mici n-ai unde sa alergi decat intr-un amarat d parc...unde se holbeaza totii pensionarii la tine!asa ca...mai bine te lasi....

    1
    0

  • mylena_the_new_diva pe 1 Iul 2006, 22:54
    .....

    yo nush ce sa zik...yo nu fac prea mult..k obosesc repede shi ma sufoc..nu am nici o boala...dar eu sunt mai grasutza...poate se datoreaza shi acestui fapt..

    0
    0

  • chetan vasile pe 30 Iun 2006, 10:56
    nu sunt deacord cu cele spuse de dumneavoastra

    eu alerg zilnic 8 km 4 dimineata 4 seara si 1 zi pe saptamana pauza si nu mam accidentat si sa stiti ca pana sa incep alergatul nu am mai alergat de mult conteaza mult rezistenta organismului

    0
    0

  • raluca nicu pe 9 Mai 2006, 10:32
    puls

    Si eu mi-am luat un stepper acasa sa pot alerga in voie fara sa ma deranjeze nimeni. Insa nu stiu pulsul cam ce valoarea ar trebui sa aiba in momentul alergarii pentru ca alergarea sa fie eficienta.Stie cineva ceva?auzisem ca ar trebui sa fie peste 100.oare e bine asa?

    1
    0

  • luminita pe 8 Mai 2006, 11:15
    alergare?

    E complicat sa faci jogging in oras...nu sunt spatii special amenajate...iar daca alergi asa, pe strazi, se uita toti la tine de parca nu esti intreg la minte. Asa ca, am preferat sa-mi iau o pista de alrgare la domiciuliu. Aici stiu ca pot alerga cat vreau..fara sa se ,,holbeze" nimeni la mine.

    1
    0

  • btlexecutive pe 4 Mai 2006, 10:49
    alergam

    Alergam zi de zi in drum spre serviciu sau in drum spre un loc de intalnire, dar nu ne facem timp sa alergam in timpul liber. Din pacate nu sunt nici spatii special amenajate. Trebuie sa mergem la marginea orasului sau la marginea padurii.

    0
    0

  • gianina_bacescu pe 29 Apr 2006, 12:54
    alergatul

    e foarte bun, slabesti uniform dar tb sa ai grija pe ce suprafata alergi, pt ca daca alergi pe beton, asfalt risti sa-ti distrugi articulatiile.

    0
    0

Posteaza comentariu

Greu de citit? Regenerare cod

Colesterolul trebuie urmărit cu atenţie de la vârsta de 30 de ani

Activitati sportive pentru copii la Cybex Gym

Presa din Elveția: Michael Schumacher cântărește doar 45 de kilograme!

Gwyneth Paltrow se menține în formă: Vedeta arată perfect după cura de detoxifiere

România mondenă: Dietă de vedetă. Cum au slăbit 4 celebrităţi?

"Dieta" Mihaelei Rădulescu: slană, ceapă și jumări

Cum văd românii un stil de viaţă sănătos: Sport și hrană naturală, dar mai puțină odihnă

Luni, 19 ianuarie, cea mai deprimantă zi din 2015

Meiul: De ce să-l mănânci şi cum să-l prepari

FOTO: Mirela Boureanu Vaida, o gravidă activă: Cum se menține în formă

Cum îşi menţineau siluetele divele din vechiul Hollywood

Simona Halep a câștigat turneul de la Shenzhen: "A fost un start fantastic"

Ghidul alimentaţiei sănătoase: Ce te ajută să slăbeşti la început de an

Un fruct de avocado pe zi ajută la scăderea colesterolului rău

DASH, cea mai bună dietă din SUA pentru al cincilea an consecutiv

Fii slabă! Cele mai bune exerciţii pentru picioare sexy şi tonifiate

Intră-ți în formă! Dă startul la sport cu echipamentele și aparatele marca Crivit de la Lidl

Iuliana Tudor, detoxifiere colorată

Dr. Oz: 5 reţete cu efect detoxifiant şi care te scapă de kilogramele în plus

Dietă: 5 întrebări despre alimentaţie şi adevăratele răspunsuri

Exerciţii şi reguli alimentare care te ajută să slăbeşti după Sărbători

Jamie Oliver: Zahărul poate distruge vieţi şi trebuie impozitat la fel ca tutunul

Cum să te ţii de hotărârile luate de Anul Nou

5 rezoluţii pentru un an 2015 sănătos. Cum să te ţii de ele?

Modă: 60 de ţinute ca să arăţi bine când faci sport. Ce echipament să alegi

5 soluţii rapide care stimulează digestia şi arzi mai multe calorii

Revelion 2015: 5 trucuri ca să nu-ţi fie rău de la prea multă mâncare şi alcool

5 deserturi vegane care-ţi vor uimi invitaţii de Revelion

Stilul de viaţă nesănătos provoacă peste 40% din cazurile de cancer. Fumatul, cel mai mare risc

De ce nu au efect dietele de Revelion