Cum te adaptezi la noul loc de munca?

Bineinteles, acest lucru nu inseamna nici ca ar trebui sa devii obositoare, intreband orice si pe oricine. Trebuie sa te orientezi la fata locului: de exemplu, nu vei solicita lamuriri unui coleg ce tocmai se pregateste sa se duca la masa, ori unuia care, in mod evident, este suprasolicitat de un proiect stufos. De altminteri, in primele saptamani de munca ti se atribuie, de obicei, sarcini mai simple, menite sa te ajute sa te adaptezi si sa cunosti mai bine activitatea respectiva.

Site-ul quintcareers.com iti recomanda sa ai o atitudine pozitiva, sa fii optimista si sa manifesti entuziasm si dorinta de a invata.
Dupa cum se stie, atitudinea reprezinta un prim pas important catre succes. Documenteaza-te cat mai mult, daca participi la sedinte fii deosebit de atenta si nu ezita sa iei cuvantul, in cazul in care ai ceva important de spus. Unii angajati sunt ceva mai retinuti la inceput, dar, daca ai ocazia sa te faci remarcata, nu ezita.

In alta ordine de idei, nu exagera in ceea ce priveste disponibilitatea. Este firesc sa ramai peste program daca ai ceva urgent de facut sau daca intreaga echipa este retinuta de o problema importanta, insa nu-ti face din asta un obicei.
Vei fi surprinsa cat de repede se vor obisnui ceilalti cu faptul ca esti dispusa sa faci acest lucru, iar faptul ca sarcinile tale vor fi tot mai numeroase nu este, intotdeauna, o intamplare.

Nu intra in panica. Se prea poate ca, in prima faza, sa ai sentimentul ca nu esti in stare sa te descurci. Dar, foarte probabil, in subconstient compari situatia din prezent cu aceea de la fostul loc de munca - unde, firesc, stiai foarte bine ce ai de facut. Este ceea ce te sfatuieste si site-ul aarp.org. Asemenea comparatii nu iti fac niciun serviciu, ba dimpotriva, te pot demoraliza.


In legatura cu relatiile de colegialitate, Andreea Dumitrache considera ca trebuie sa comunici in egala masura cu toata lumea, chiar daca, evident, mai tarziu vor aparea anumite afinitati. "Relatiile de amicitie de la locul de munca te pot ajuta foarte mult in activitatea profesionala. De multe ori, in deciziile de promovare se tine cont inclusiv de popularitatea si carisma persoanei respective.", mai spune Andreea Dumitrache.

 

Posteaza comentariu

Greu de citit? Regenerare cod