“În compania oamenilor buni”, o campanie pentru combaterea mortalității infantile

GSK România, împreună cu Organizația Salvați Copiii România, anunță lansarea campaniei “În compania oamenilor buni”, care continuă inițiativele de combatere a mortalității infantile, oferind suport în comunitățile defavorizate din zona Moldovei, printr-o campanie de strângere de fonduri.
Parteneriatul local dintre GSK România și Salvați Copiii România, încheiat in 2010, se desfășoară sub umbrela “Fiecare Copil Contează”, cu obiectivul de a reduce mortalitatea infantilă în județele cele mai afectate. Țara noastră ocupă primul loc în Uniunea Europeană la decese infantile, cu o rată dublă față de cea din UE.

Din 2010, GSK România și Salvați Copiii România au inclus în proiectul “Fiecare Copil Contează” județele Dâmbovița, Caraș-Severin, Vrancea și Brașov. Începând cu al doilea an, în proiect au mai fost incluse alte 5 județe din zona Moldovei - Vaslui, Botoșani, Iași, Suceava și Neamț, cu un număr de 15 localități defavorizate, cu rate ale mortalității infantile peste media națională.
Numai în 2013, beneficiarii direcți ai proiectului au fost peste 4.000 de mame, femei însărcinate și copii, un număr de 20 de cadre medicale, medici și asistente pregătite pentru a oferi suport în comunități. De asemenea, voluntarii au oferit ore de educație sanitară în școli, informând aproape 3.000 de adolescenți și 500 de părinți. Rezultatele programului sunt spectaculoase: în comunitățile în care a fost implementat proiectul “Fiecare Copil Contează” nu s-a mai înregistrat niciun caz de mortalitate infantilă. De asemenea, cu peste 10% mai multe femei însărcinate și mai mult de un sfert dintre copii au mers la doctor pentru controale de specialitate.

În plus față de acest program local, GSK a încheiat, la nivel global, în 2013, un parteneriat cu Salvați Copiii Internațional cu scopul de a salva viețile a 1 milion de copii din toată lumea, acționând în 3 zone: acces la programe de imunizare și tratament, acces la servicii medicale și alimentație nutritivă.

Așadar, și anul acesta, GSK România și Salvați Copiii continuă lupta împotriva mortalității infantile în România, cu o campanie de strângere de fonduri - “În compania oamenilor buni”.  Cei patru ambasadori ai campaniei - fotografii Andrei Pungovschi și Bogdan Baraghin, bloggerul Cristian China Birta (Chinezu.ro) și jurnalistul Andrei Crăciun - au mers în comunități din Suceava (localitățile Gulea, Pătrăuți și Ciprian Porumbescu) și Botoșani (localitățile Gorbănești și Hilișeu-Horia), pentru a documenta poveștile emoționante ale unor familii sărace incluse în parteneriatul GSK – Salvați Copiii România.

Poveștile au fost prezentate mai întâi angajaților GSK România, printr-o platformă internă, dând astfel startul unei ample campanii interne de strângere de fonduri și ulterior le vom împartăși și cu publicul extern.
Suma stransă prin contribuția angajaților va fi dublată de companie. Mai departe, prin intermediul Salvați Copiii România, banii vor merge către familiile din zona Moldovei, în comunitățile care au nevoie de ajutor.

Despre mortalitatea infantilă: în România, rata mortalității infantile este cea mai ridicată din Uniunea Europeană – 9,04‰, dublu față de media din UE (4,3 ‰). Astfel, 1.900 de copii cu varsta sub 1 an mor în fiecare an în țara noastră, unul la fiecare 5 ore. De asemenea, rata nașterilor premature a fost de aproximativ 10% (aproximativ 20.000 de bebeluși născuți prematur mor în fiecare an).
 

Posteaza comentariu

Greu de citit? Regenerare cod