Studiu: Extractul de ștevie dulce poate vindeca boala Lyme

Boala Lyme este o afecțiune complicată și dificil de tratat, din cauza simptomelor schimbătoare și a faptului că este de multe ori diagnosticată în faze avansate.
Afecțiunea este provocată de bacteria Borrelia burgdorferi, care se transmite prin înțepăturile căpușelor de genul Ixodes.

Antibioticele clasice nu reușesc uneori să vindece boala Lyme, dar se pare că oamenii de știință au descoperit un remediu natural.

Într-un studiu recent, ale cărui rezultate au fost publicate de European Journal of Microbiology and Immunology, s-a descoperit faptul că ștevia dulce are potențialul de a vindeca boala Lyme în stadiul cronic.

Deși 80-90% dintre cazurile de Lyme descoperite sunt vindecate prin intermediul antibioticelor, 10-20% dintre pacienți dezvoltă forma cronică a bolii, care devine astfel o afecțiune persistentă, cu efecte grave asupra organismului, afectând multiple organe, inclusiv creierul și sistemul nervos.

Bacteria Borrelia burgdorferi poate fi eliminată prin tratamentul cu antibiotice de tipul doxiciclină sau amoxicilină.
Cu toate acestea, bacteria poate avea mai multe forme morfologice, precum spirochetă, formă chistică și formă gemă. Când condițiile nu sunt favorabile pentru bacterie, aceasta se transformă în forma latentă chistică. Când condițiile devin favorabile, devine activă schimbându-și forma în spirocheți. Atunci când ia forma gemă, fără perete celular propriu, este dificil de recunoscut de sistemul imunitar și de antibiotice.

Studiul efectuat asupra extractului de ștevie dulce a fost realizat de cercetătorii de la Universitatea New Haven din Connecticut, Statele Unite. Oamenii de știință au ajuns la concluzia că "extractul integral din frunze de Stevia Rebaudiana, ca un agent individual, a fost eficient împotriva tuturor formelor morfologice cunoscute ale bacteriei Borrelia burgdorferi", potrivit collective-evolution.com.

Extractul din frunze de ștevie dulce este bogat în numeroși fitonutrienți care sunt recunoscuți pentru proprietățile lor antimicrobiene.
În cadrul acestui studiu, efectele antimicrobiene ale extractului din frunze de ștevie dulce au fost examinate în comparație cu antibiotice precum doxiciclină, cefoperazonă, daptomicină, dar și combinații ale acestora. Rezultatele au arătat că extractul din ștevie dulce este eficient împotriva tuturor formelor ale acestei bacterii în testele de laborator.

Extractul de ștevie dulce a fost eficient și împotriva formelor rezistente la antibiotice ale acestei bacterii, cunoscute ca biofilme. Antibioticele folosite individual, pe de altă parte, au dus la creșterea biofilmului, în loc să-l elimine.

Studiul clinic necesită și alte cercetări și investigații, dar oamenii de știință sunt de părere că rezultatele sunt promițătoare și oferă speranță pentru tratarea formele cronice ale bolii Lyme.

Ștevia dulce (Stevia Rebaudiana) este o plantă originară din Brazilia și Paraguay, cultivată pentru gustul său dulce.
Aceasta conține substanțe numite stevioside, care sunt de 200 de ori mai dulci decât zahărul. Extractul de ștevie dulce, cunoscut sub numele "stevia", este folosit ca îndulcitor dietetic pentru că nu are un aport caloric. Ștevia dulce nu trebuie confundată cu ștevia (Rumex patientia), o plantă foarte răspândită la noi în țară.

Vorbesc prea mult despre plantele din grădina mea, iubesc oamenii care iubesc animalele și scriu cu drag despre tot ce este nou în frumusețe și modă