5 greșeli pe care le poți face dacă încerci să tratezi anxietatea singur


Fiecare persoană va reacționa diferit când se confruntă cu anxietatea și există multe metode pentru a te simți mai bine fără costuri suplimentare. Analizează lista alcătuită de psihologi pentru a evita greșelile care îți pot agrava starea.
Felul în care ai grijă de tine influențează decisiv echilibrul emoțional și poate fi un indicator al gândirii pozitive. „Tratarea individuală a anxietății depinde de cât de avansată este starea fiecărui pacient. În cazul în care își poate desfășura restul activităților cotidiene este în regulă să încerce să controleze anxietatea pe cont propriu, pentru o perioadă de timp definită. Dacă, însă, anxietatea, nu-i permite să se ocupe nici măcar de aspecte minore este cazul să apeleze la ajutorul unui specialist cât mai curând”, recomandă dr. Kelsey Latimer, psiholog.
„Nu este nicio problemă dacă încerci să tratezi singur anxietatea, dar trebuie să faci tot posibilul pentru a evita greșelile care te vor face să te simți mai rău și vor accentua pesimismul și îngrijorarea constantă”, spune dr. Karen Koenig, psihoterapeut. 

 
Iată ce greșeli trebuie să eviți pentru a avea o evoluție emoțională pozitivă:

 
1. Te opui anxietății

Este foarte tentant, dar nu vei obține rezultate utile dacă încerci să ignori felul în care te simți. Nu vei reuși decât să accentuezi îngrijorarea. „Nu-ți fixa drept obiectiv să uiți de anxietate pentru că nu vei face decât să te gândești constant la această stare. Mai bine observă în mod detașat felul în care te simți, fii atent la toate simptomele și concentrează-te pe ideea că totul va trece și te vei simți mai bine. Folosind acestă tehnică vei aduce relaxarea în centrul preocupărilor tale și vei diminua starea de tensiune”, explică dr. Michelle Croyle, psiholog.

 
2. Refuzi să stai pe loc

În timp ce unele persoane vor să ignore anxietatea, altele vor ceda complet în feluri care le pot afecta serios sănătatea. Dacă lași această stare să preia controlul, indiferent dacă este vorba despre gânduri sau acțiuni, nu îți vei reveni mai rapid.
„Anxietatea poate avea o varietate de manifestări, dar nu este niciodată o idee bună să te predai. Controlul rămâne mereu la tine și uneori cel mai bun lucru pe care îl poți face este să stai pe loc. Respiră adânc de trei ori, concentrând fluxul de aer spre locul din corpul tău în care se acumulează anxietatea cel mai des și vei obține un efect pozitiv, reducând agitația care te epuizează și poate favoriza îmbolnăvirea”, spune dr.
Katherine Tate, psihoterapeut.

 
3. Nu prioritizezi grija pentru propria persoană

Deși ajutorul pe care îl dai celorlalți îți poate crea și ție o stare plăcută, prea mult efort dedicat spre exterior va agrava anxietatea la nivel intern. „Foarte mulți dintre noi ne grăbim să-i ajutăm pe ceilalți, dar uităm de propria persoană și de nevoile noastre. Nu contează doar obligațiile sau afecțiunea și sprijinul pe care vrei să le oferi celorlalți. Începe fiecare zi în primul rând pentru tine, creează-ți un decor liniștit în casă și nu-ți aglomera excesiv programul, chiar dacă îți dorești să fii de ajutor. Grija pentru tine nu este un simplu trend, ci reprezintă baza echilibrului psihologic”, explică dr. Tate.

 
4. Presupui că un specialist nu te poate ajuta

Este foarte bine să încerci să remediezi singur efectele negative ale anxietății, dar dacă măsurile pe care le iei nu funcționează nu ai de ce să crezi că nimeni nu te poate ajuta. „Foarte multe persoane sunt convinse că, dacă măsurile pe care le-au luat pe cont propriu nu le-au ajutat, nici tratamentul specializat nu poate rezolva situația.
Nu este adevărat. Metodele utilizate de specialiști pot elimina tipul de gândire specific anxietății și te vor redirecționa spre o mentalitate optimistă. Nu renunța înainte de a încerca”
, spune dr. Latimer.

 
5. Crezi că medicamentele sunt un semn de slăbiciune

Dacă ai nevoie de tratament medicamentos pentru a ține sub control simptomele anxietății nu înseamnă că ai dat greș sau că ești o persoană slabă. „Se vehiculează adesea ideea că medicamentele sunt pentru persoanele cu voință redusă, dar pot fi, de fapt, o metodă eficientă pentru a-ți reveni și a nu permite agravarea simptomelor. Nu înseamnă că nu vei continua să depui eforturi în cadrul terapiei pentru că te bazezi exclusiv pe medicamente. Pastilele nu pot rezolva totul, este nevoie în continuare de voința ta pentru a neutraliza anxietatea”, spune dr. Latimer.

Recomandă acest articol:

Facebook Twitter gplus

Dacă ţi-a plăcut acest articol, te așteptăm și pe pagina noastră de Facebook!

 

Posteaza comentariu

Greu de citit? Regenerare cod
;