Afla cum ajuta soarele la prevenirea cancerului

Esti una dintre persoanele care evita expunerea la soare in orice parte a zilei deoarece iti poate aduce diferite afectiuni, printre care si cancerul? Esti ingrijorata de perioada indelungata in care stai la soare si nu stii ce modificari va aduce organismului? Daca raspunzi cu DA la aceste intrebari, te numeri printre milioanele de oameni care traiesc cu ideea ca trebuie sa se expuna la soare cat mai putin timp.
Unde am vrut sa ajung...  la faptul ca studiile realizate in ultimii ani incurajeaza expunerea la soare deoarece vitamina D, considerata vitala pentru o sanatate optima, este produsa in timpul expunerii la soare. De asemenea, studiile arata ca, cu cat expunerea este mai indelungata cu atat organismul este mai sanatos, iar evitarea luminii soarelui aduce mai mult rau decat bine.

Dr. William Grant, om de stiinta care si-a dedicat cercetarile pentru a descoperi rolul vitaminei D asupra sanatatii, a explicat cum iti poti mentine sanatatea cu vitamina D, si cat timp trebuie sa stai la soare pentru formarea unei cantitati suficiente de vitamina D. Astfel, recent, Dr. Grant a descoperit potentiali excitanti ai vitaminei D care ajuta la prevenirea si tratarea unui numar ridicat de cancere.

In cazul in care nu stiati, cel mai bun mod de a beneficia de cantitatea necesara organismului de vitamina D este expunerea la soare si nu administrarea suplimentelor de vitamine. Un alt beneficiu este aspectul frumos pe care il are pielea bronzata.  


Solarul si riscurile

Solarul poate fi folositor, insa de cele mai multe ori acesta da motive de ingrijorare, deoarece intervine impactul negativ asupra sanatatii.

1. Razele-x: sunt emise de o lampa/bec, si astfel se formeaza un mod de radiatie, motiv pentru care devin riscante.
2. Raze cu campuri electromagnetice: sunt emise de un balast magnetic, alt motiv de ingrijorate.
3. Igiena: stii cine a mai fost intins pe acel solar inaintea ta? A fost solarul dezinfectat adecvat dupa fiecare client?


Functia pielii si vitamina D

Ce mai trebuie mentionat este faptul ca prin expunerea la soare se produce peste 80% din necesarul zilnic de vitamina D, iar daca refuzi expunerea la soare pur si simplu organismul nu mai produce vitamina D.
De asemenea, razele UVB dau pielii culoarea cafenie, sau bronzul care este foarte placut dar care totodata formeaza un scut natural pentru a apara organismul de insolatie. De aici nu reiese altceva decat ca menirea pielii este sa se bronzeze - functia naturala a pielii.

Cu toate acestea, mersul la plaja nu este o optiune pentru multe persoane, deoarece timpul liber nu ne permite sa ne relaxam la soare, iar cand avem timpul necesar afara fie ploua, fie este innorat sau bate vantul si in cele din urma renuntam la idee.

Daca v-as spune ca exista o modalitate prin care este redus riscul aparitiei a peste 15 tipuri de cancere cu 50% si nu te-ar costa nimic?

Bine, aceasta modalitate exista si se numeste expunerea la soare, lucru evitat de majoritatea oamenilor, cu toate ca singul factor de risc care conduce sigur la aparitia cancerului sunt tigarile. Daca te duci la plaja, organismul tau produce vitamina D, corpul devine mai armonios.

Vitamina D sau "vitamina soarelui", cum am putea sa ii spunem, este diferita de celelalte tipuri de vitamine care influenteaza intregul organism - receptorii care raspund la vitamina D au fost gasiti in aproximativ toate tipurile de celule din organism, de la creier pana in maduva oaselor.


In realitate, organele schimba vitamina B in timpul circulatiei sangelui cu calcitriol, care este o versiune hormonala a vitaminei D. Organismul nostru folosteste acest hormon pentru a repara afectiunile, inclusiv celulele canceroase.


Cantitatea de vitamina D necesara

Administrarea intre 2000 si 4000 UI de vitamina D, in fiecare zi, ajuta la reducerea riscului de cancer cu 50%. In general, din regimul alimentar oamenii acumuleaza numai 250-300 UI de vitamina D, ceea ce inseamna ca ai nevoie de putina expunerea la soare.

Organismul este capabil sa produca aproximativ 10.000 UI de vitamina D in fiecare zi daca stai si la soare, dar acest lucru depinde de cat de mult pielea ta a fost expusa razelor, daca cerul este acoperit cu nori, de pigmentul pielii etc., asftel, in functie de acesti factori organismul poate produce o cantitate mai mica de vitamina D.

Dr. Grant sustine ca daca numai 10% din corp este expus la soare vei beneficia de 1000 UI vitamina D in fiecare zi, iar daca este expus pe jumatate vei acumula 5000 UI de vitamina D, zilnic.

Totodata, trebuie sa ai in minte ca, cu cat inaintezi in varsta organismul produce mai greu aceasta vitamina. De regula, organismul adultilor peste 60 ani produce numai o treime din vitamina D, in comparatie cu un organism tanar, deci daca ai peste 60 ani trebuie sa te expui mai mult la soare.  

In lunile de iarna, pentru a preveni scaderea cantitatii de vitamina este indicat sa iei vitamina D3 (colecalciferol), tipul de vitamina D care se gaseste in mod natural in oua, grasimi animale, peste, ulei de peste.


Timpul de expuenere la soare

Un mit foarte bine cunoscut este acela ca ocazional trebuie sa iti expui mainile si fata la soare si este "suficient" pentru a avea necesarul zilnic de vitamina D.
Pentru cei mai multi dintre noi, acesta este absolut necorespunzator deoarece organismul nu poate produce nici macar necesarul zilnic de vitamina D, dar sa acumuleze o cantitate care sa imbunatateasca sanatatea in general.

Pentru a beneficia de vitamina D trebuie sa iti expusi o suprafata cat mai mare de piele timp de mai bine de 20 minute consecutiv. In cazul persoanelor care au pigmentul inchis, expunerea trebuie sa fie 3-6 ori mai mare.


Ce trebuie sa stii despre Soare?


Razele soarelui contin 2 tipuri primare de lungimi de unda: ultraviolete A (UVA) si ultraviolete B (UVB). Dintre acestea UVB sunt benefice, deoarece sunt ceea ce se transforma in vitamina D. Si cu toate acestea, ultravioletele UVA nu sunt considerate un factor de risc care declanseaza cancerul.

UVB au o lungime de unda mult mai usor filtrata de atmosfera, deci pe o vreme noroasa nu vei acapara asa de multe raze UVB incat pielea ta sa produca vitamina D. In acelasi timp, UVA nu sunt filtrate si vor penetra mult mai usor atmosfera, deci in zilele inorate riscul cancerului este inca ridicat; acelasi lucru se intampla si dimineata si dupa-amiaza...
cand doctorii ne sfatuiesc sa ne ducem la plaja.

Acum, daca crezi ca te poti projeza singur/a de razele UVA sau cu ajutorul cremelor, mai bine te mai gandesti o data. Majoritatea cremelor cu protectie solara nu protejeaza si impotriva razelor UVA. Deci, ce fac lotiunile cu protectie solara: protejeaza impotriva razelor benefice UVB, de aici rezultand si o limitare a cantitatii de vitamina D.

Astfel, atunci cand iti cumperi o crema cu protectie solara, asigura-te ca este atat pentru razele UVA, cat si UVB, si nu contine ingrediente toxice.

Cu toate acestea, specialistii ne sfatuiesc sa folosim cremele numai in cazul in care stim ca vom sta mult timp afara si nu ne vom putea acoperi. Bineinteles, ideal este sa ne expunem la soare fara sa ne dam cu lotiuni pentru a beneficia de vitamina D, dupa care sa ne acoperim cu haine lejere si largi si cu o palarie.

In incheiere trebuie sa mentionez ca au fost facute mai multe studii, care au scos la suprafata ca vitamina D reduce riscul aparitiei cancerului, previne hipertensiunea arteriala sau aparitie schizofreniei. Totodata, exista si un studiu care remarca faptul ca un surplus de vitamina D in organism prelungeste viata oamenilor.

De asemenea, a mai circulat prin presa ca persoanele care locuiesc in regiuni insorite, care dupa cum am vazut ajuta organismul la "fabricarea" vitaminei D, traiesc mai mult si beneficiaza mult mai mult timp de un organism tanar si sanatos.

 

Posteaza comentariu

Greu de citit? Regenerare cod

5 legume pe care le poți crește în interior, indiferent de vreme

Descoperire șocantă: 3 oameni au murit de cancer după ce au primit organe de la același donator

„Explozie“ de cancer în toată lumea: Extinderea bolii este alarmantă

6 greșeli care afectează strălucirea părului tău

Magicianul din spital: Doctorul care dansează, prietenul copiilor bolnavi

9 idei ca să folosești mierea în tratamentele de înfrumusețare

Dureri ciudate în timpul sarcinii care sunt total normale

9 alimente care au mai multă vitamina C decât portocalele

Cum să folosești oțetul de mere pentru piele frumoasă și păr strălucitor

Chinul din spatele cortinei: Lady Gaga are dureri cronice în fiecare zi

5 alimente care pot creşte riscul de cancer

Adio insomnie! Metoda secretă folosită de militarii americani care te ajută să adormi în două minute

Ce să faci dacă îți cad genele. Trucuri care le stimulează creșterea

Olivia Newton-John, diagnosticată cu cancer pentru a treia oară: „Cred că voi învinge“

Ce trebuie să mănânci pentru articulații sănătoase

De ce ar trebui să mănânci cât mai des afine

Miso - Ce beneficii are pentru sănătate această pastă

Ananas - Ce beneficii are pentru sănătate?

Robbie Williams, din nou tătic: Are o fetiță născută de o mamă surogat

Nucile - Ce beneficii au pentru sănătate?

8 sfaturi pentru a găti mai sănătos mâncarea marocană

Când cancerul nu mai e un capăt de drum: Încă o vedetă vorbește despre boala care i-a schimbat viața

Murele - Ce beneficii au pentru sănătate?

Keanu Reeves strânge bani pentru spitalele de copii. De ce nu vorbește despre asta

Cum vor arăta Meghan Markle și Kate Middleton la 60 de ani: Cu riduri și părul alb, dar tot frumoase!

Alimentația în timpul examenelor - Ce trebuie să mănânci pentru concentrare

10 cauze ascunse ale acneei şi modalităţi de a scăpa de ea

Păpușa vie: Fetița cu părul strălucitor cucerește lumea

Ce se întâmplă dacă te tunzi scurt? 7 beneficii neașteptate

Ce se întamplă de fapt atunci când îți trosnești degetele?