Cum să supraviețuiești unui zbor lung, potrivit unui terapeut

de Iulia Mirică, 23 Iunie 2019

Cât de comod ți se pare să zbori? Dar când ai de-a face cu un zbor lung? Stai într-un spațiu înghesuit, nu ai la îndemână foarte multe resurse, iar cotierele pot fi inconfortabile chiar și pentru persoanele obișnuite să călătorească.
Cu toate acestea, există câteva lucruri pe care le poți face pentru a împiedica toate acele dureri pe care le experimentezi după un zbor lung. Iată cum să supraviețuiești unui zbor lung!

Ce ar trebui să faci atunci când ai un zbor lung?


Cât de important este să te întinzi, să porți șosete speciale și să iei o pernă la tine în avion? Unii călători ar face orice pentru a evita o experiență dureroasă după zborul cu avionul. Mai ales dacă au deja dureri de spate sau de gât. Urmează aceste sfaturi care te ajută să supraviețuiești unui zbor lung!

Dacă te poți ridica, fă-o cât mai des posibil


De ce este atât de incomod să stai ore întregi într-un loc înghesuit? Este vorba despre incapacitatea corpului tău de a te mișca. Corpul tău are nevoie de mișcare. Atunci când stai într-o poziție pentru prea mult timp, acele țesuturi devin comprimate și există o lipsă de oxigen la nivelul lor. Fără oxigen, țesuturile intră într-o stare anaeorobă și începi să acumulezi acid lactic, simțind acea durere surdă care apare atunci când stai prea mult jos.

Este recomandat să te miști, să te întinzi și să te ridici ori de câte ori este posibil. Pentru a împiedica o parte din acea durere, încearcă să te miști cât de mult poți, să îți răsucești spatele, să îți întinzi picioarele. Unor persoane le este rușine, dar nu ar trebui să îți faci griji. Îndoaie, flexează și rotește coloana vertebrală. Acestea sunt modalități foarte bune de a ajuta lichidul să ajungă în discurile vertebrale și să pui sângele în mișcare. 

Dacă poți, fă un exercițiu, mai ales dacă ai dureri mari în partea inferioară a spatelui. Întinde-ți picioarele puțin și încearcă să atingi pantofii sau să pui mâinile pe podea.
Stai în acea poziție timp de 30-45 de secunde, respiră adânc și oferă mușchilor spatelui șansa să se relaxeze. Această poziție este sigură pentru cei mai mulți oameni.

Toate aceste indicații s-ar putea să te convingă să alegi scaunul de la culoar data viitoare când rezervi biletele de avion, mai ales dacă vrei să te ridici fără a-i deranja pe ceilalți. 

Dacă ești blocat pe scaun, apelează la alte strategii


Dacă cei de lângă tine au adormit și nu vrei să-i deranjezi, poți apela la câteva modalități simple pentru a evita durerile de după zbor. Încearcă să te întinzi cât este posibil fără a te ridica. În plus, ar trebui să folosești o pernă sau să pui un pulover în spatele gâtului și la spate, astfel încât corpul tău să stea într-o poziție neutră. De asemenea, ai putea să îți ajustezi și scaunul, astfel încât să ai mai mult loc de mișcare.

Ia la tine o pereche de șosete de compresie, mai ales dacă ești vulnerabil la apariția cheagurilor de sânge.
Arterele au niște mușchi mici care ajută la pomparea sângelui prin corp. Când sângele este trimis către sistemul venos, venele nu au acei mușchi, ci se bazează pe mișcarea corpului nostru și pe mușchii mai mari pentru a pompa sângele înapoi la inimă și pentru recirculație. Când stai jos în avion, duci lipsă de această mișcare ce pune în funcțiune fluxul sanguin. Ciorapii de compresie cresc presiunea și reduc spargerea vaselor de sânge la nivelul picioarelor.

Din păcate, nu există nicio modalitate de a evita complet disconfortul unui zbor lung. De aceea, este important să urmezi aceste sfaturi pentru a reduce experiențele neplăcute.

Recomandă acest articol:

Facebook Twitter gplus

Dacă ţi-a plăcut acest articol, te așteptăm și pe pagina noastră de Facebook!

 

Posteaza comentariu

Greu de citit? Regenerare cod
;