cafea

5 trucuri pentru a evita efectele secundare ale cafeinei, dezvăluite de experți

30 Octombrie 2020
Toți am trecut prin asta: o ceașcă de cafea în plus ne poate da peste cap. Evident, să renunți la ceașca suplimentară este primul pas, dar există și alte metode pentru a contracara efectul negativ al excesului de cafea.
Inainte de toate, este important sa-ti cunosti nivelul maxim de cafeina pe care il poti absorbi. Expertii dezvaluie cinci moduri in care poti evita simptomele nedorite in cazul in care bei prea multa cafea.

Din capul locului trebuie spus ca, totusi, cel mai bun mod de a evita excesul de cafeina este sa stai departe de ea, spune Bindiya Gandhi, doctor in medicina integrativa. Potrivit unui studiu, dureaza intre trei si zece ore pana cand cafeina iese din organism. Nu exista un mod de a grabi acest proces, insa poti evita simptomele excesului prin cateva masuri simple:

1.
Bea apa


Consumul excesiv de cafea poate duce la deshidratare. Urologul Vannita Simma-Chiang a explicat pentru Mind Body Green ca, pe langa efectul de diuretic natural, cafeaua este si un stimulent al vezicii. Daca nu bei apa, te vei deshidrata.

Ca sa vezi daca te deshidrateaza cafeaua nu trebuie neaparat sa observi culoarea urinei – verifica-ti buzele. Gastroenterologul Will Bulsiewicz spune ca buzele uscate sunt un semn ca trebuie sa bei apa. Efectul deshidratarii declansat de cafeina poate fi combatut simplu: bea apa, mananca fructe care te hidrateaza sau adauga electroliti.

2.
Fa miscare


„Daca ai timp, incearca sa faci miscare. Miscarea si arderea caloriilor ar putea fi de ajutor”, spune Gandhi. Un studiu asupra migrenelor a aratat ca miscarea poate ajuta la reducerea durerilor de cap, asa ca si o simpla plimbare sau o scurta sesiune de yoga pot fi de ajutor. Orice efort care iti consuma energia te ajuta sa nu mai resimti efectul cafeinei. Citeste continuarea pe andreearaicu.ro!
 

Posteaza comentariu

Greu de citit? Regenerare cod