De ce te obosește depresia


Dacă suferi de depresie, probabil că te simți și obosit destul de des. Depresia poate face dificilă rezolvarea sarcinilor zilnice și a responsabilităților din cauza fluxului constant de gânduri negative asociat cu sentimente de neputință și disperare.
Cu toate acestea, atunci când te confrunți cu această provocare, adu-ți aminte că milioane de alți oameni au aceleași gânduri și sentimente. Depresia rămâne principala cauză a dizabilității la nivel mondial și afectează peste 300 de milioane de persoane. Însă iată de ce te obosește depresia!

Care sunt motivele pentru care te obosește depresia?


În timp ce pacienții cu depresie se confruntă cu o multitudine de simptome, mulți dintre aceștia se simt obosiți tot timpul. Ei spun că acest lucru le împiedică foarte mult capacitatea de a funcționa normal. Obezitatea afectează peste 90% dintre pacienții cu tulburare depresivă majoră. Cauzele oboselii datorate acestei tulburări pot varia și includ lucruri cum ar fi stresul, dieta, calitatea somnului, medicamentele luate și lipsa exercițiilor fizice. 

Stresul


Nu este un secret faptul că persoanele care suferă de depresie reacționează de obicei mai puternic la stres și la factorii care îl produc. Acest lucru, la rândul său, agravează simptomele. Potrivit cercetării, persoanele cu depresie tind să aibă un nivel mai ridicat al cortizolului și un nivel mai scăzut de serotonină și dopamină. Încercarea de a avea o viață normală într-o lume din ce în ce mai stresantă, în timp ce te confrunți cu o tulburare mintală, poate fi epuizantă. 

Dieta


Dieta joacă un rol important în sănătatea mintală. În general, consumul de alimente precum carnea, laptele, nucile, semințele, fructele și legumele și reducerea sau eliminarea alimentelor procesate pot reduce simptomele depresiei. Organismul uman, inclusiv creierul, are nevoie de anumite substanțe nutritive pentru a funcționa corect. Fără acestea, sănătatea are de suferit. Încearcă să îți schimbi dieta pentru a vedea dacă obosești mai puțin.

Calitatea somnului


În general, persoanele cu depresie adorm mai greu și dorm mai prost decât cei fără tulburări psihice.
Chiar dacă o persoană doarme numărul recomandat de ore, s-ar putea să nu se simtă odihnită când se trezește. Acest lucru se datorează lipsei de somn de calitate. Depresia te face să adormi mult mai greu. Persoanele depresive ar putea să se foiască ore întregi înainte de a putea să adoarmă. De asemenea, se pot trezi de mai multe ori pe tot parcursul nopții sau prea devreme În plus, somnul profund nu este atât de prezent în cazul persoanelor deprimate. Cercetările arată că mulți oameni care suferă de depresie au insomnii sau hipersomnie. Dacă ai probleme cu somnul, încearcă să nu folosești tehnologia cu câteva ore înainte de culcare. De asemenea, creează un mediu relaxant înainte de somn și fă exercițiile fizice devreme în cursul zilei, nu seara.

Medicamentele


Unele medicamente cresc nivelul de oboseală al pacienților deprimați. Antidepresivele triciclice și alte medicamente au fost asociate cu rate mai mari de oboseală în rândul persoanelor cu depresie.
Dacă ai impresia că somnolența se datorează medicamentelor, vorbește cu medicul despre alternativele tale. 

Lipsa de exerciții 


Persoanele care suferă de depresie ar putea să nu facă mișcare suficientă sau chiar deloc. Este un ciclu vicios, deoarece exercițiile te vor obosi până când corpul tău se va obișnui, dar ai nevoie de mișcare pentru a funcționa corect. Cu toate acestea, depresia face dificilă îndeplinirea sarcinilor zilnice necesare. Chiar dacă ți se va părea greu la început, exercițiile fizice oferă multe beneficii, inclusiv un somn mai bun, o stare de spirit mai bună, mai multă energie etc. Lipsa exercițiilor poate provoca apariția depresiei, așa că asigură-te că faci cel puțin 20 de minute de exerciții de intensitate scăzută până la moderată pe zi.

Recomandă acest articol:

Facebook Twitter gplus

Dacă ţi-a plăcut acest articol, te așteptăm și pe pagina noastră de Facebook!

 

Posteaza comentariu

Greu de citit? Regenerare cod
;