Te doare gâtul după ce dormi? Iată ce poți face

de Iulia Mirică, 18 Mai 2019

Indiferent dacă durerile de gât de după somn sunt permanente sau trecătoare, există câteva lucruri pe care le poți face pentru a le ameliora și pentru a le preveni. Cum poți continua să îți trăiești viața dacă pur și simplu nu îți poți întoarce gâtul în mod corespunzător? Iată ce poți face dacă te doare gâtul după ce dormi!

Ce ar trebui să faci dacă te doare gâtul după ce dormi?


Tocmai te-ai trezit și îți dai seama imediat că simți durere între umeri și cap. Ai multe sarcini de făcut, te gândești la multe lucruri, pe măsură ce încerci să te deplasezi fără a agrava durerea de gât. Apelează la aceste corecții rapide dacă te doare gâtul după ce dormi!

1. Analizează-ți strategia de dat jos din pat


Pe măsură ce creierul te anunță că începe o nouă zi, corpul s-ar putea să fie încă somnoros. Nu vrei să crești nivelul de durere doar prin încercarea de a te da jos din pat. 

Poți face următorul lucru în schimb: întoarce-te cu fața spre marginea patului. Pune cotul care este cel mai aproape de marginea patului pe pat. Pune palmele împreună în fața ta și împinge-le împreună când te ridici în șezut. Ar trebui să împingi în cotul care este aproape de marginea patului atunci când apropii palmele. Acest lucru te va ajuta să elimini mușchii gâtului din ecuație în timp ce te dai jos din pat.

2. Fă un duș fierbinte


Lasă apa fierbinte să curgă pe mușchi gâtului, ajutându-i să se destindă, să se trezească și să se calmeze. Alege-ți uleiul esențial preferat și pune câteva picături în cadă sau pe o cârpă pe care o ții lângă tine la duș. Picăturile de ulei trebuie puse pe ceva absorbant, astfel încât să nu fie spălate direct de apă.

3. Analizează care mișcări cresc intensitatea durerii și care nu


Folosește aceste informații pentru a alege cum dormi, dacă vrei să previi durerile de gât. Asigură-te și că eviți mișcările bruște până în momentul în care dispare durerea. 

4. Planifică prima parte a zilei într-un mod care să îi permită corpului să se încălzească înainte de alte mișcări


Acest lucru poate însemna că trebuie să îți ajustezi programul.
Cu toate acestea, te poate ajuta să ameliorezi durerea sau să previi creșterea intensității durerii pe măsură ce trec orele din zi.

5. Ia în considerare problemele cu sinusurile și alte afecțiuni respiratorii


Încearcă să tratezi orice afecțiune asociată care ar fi putut duce la adoptarea unei poziții dificile de dormit. Dacă nu reușești să respiri bine atunci când dormi, există un risc mult mai mare să ajungi într-o poziție dificilă pe măsură ce corpul tău încearcă să compenseze. Este posibil să menții această tensiune dacă nu poți respira eficient în timpul zilei.

6. Pune o compresă caldă pe gât


Există anumite combinații de substanțe pe care să le pui pe o compresă atunci când vrei să ameliorezi durerile de gât.
Printre acestea se numără și:

- săruri Epsom combinate cu apă caldă
- oțet de mere
- apă caldă (dar nu prea fierbinte la atingere)
- ulei esențial de mentă pe o cârpă caldă

7. Relaxează-te


Acest lucru poate părea evident. Cu toate acestea, atunci când apare durerea, uneori ne tensionăm sperând că vom reuși astfel să evităm durerile suplimentare. Însă nu vei face decât să induci un stres inutil mușchilor și articulațiilor. Iar acest lucru nu va face decât să crească nivelul durerii. Relaxează-te și respiră profund. Relaxează fiecare parte a corpului tău treptat. În acest fel, vei induce un sentiment de calm la nivelul gâtului și coloanei vertebrale, ajutând astfel la reducerea tensiunii fizice.

Recomandă acest articol:

Facebook Twitter gplus

Dacă ţi-a plăcut acest articol, te așteptăm și pe pagina noastră de Facebook!

 

Posteaza comentariu

Greu de citit? Regenerare cod
;