Cum previi problemele cu tenul la sală?

de Amalia Skelton, 12 Aprilie 2019

Medicii și nutriționiștii îți recomandă adesea că faci exerciții fizice pentru a te menține în formă, dar cum îți protejezi tenul când mergi la sală? Precis nu vrei să fii slabă, dar să ai tenul afectat de acnee din cauza transpirației și bacteriilor.
De fiecare dată când mergi la sală trebuie să respecți o rutină care previne problemele dermatologice. Cu siguranță kilogramele în plus sunt deranjante, dar nu are sens să înlocuiești această problemă cu un ten afectat de acnee sau să agravezi rozaceea ori alte afecțiuni dermatologice. Sala de sport este un mediu propice pentru proliferarea bacteriilor care îți pot pune în pericol tenul, așa că este indicat să fii foarte atentă la toate gesturile și obiceiurile pe care ți le formezi când te antrenezi.
Bacteriile, fungii și virușii se dezvoltă rapid în mediile cu un grad ridicat de umiditate și cu o temperatură de peste 20 de grade, cum este de exemplu camera în care te schimbi. De asemenea, hainele umede din cauza transpirației reprezintă un mediu propice și trebuie să eviți contaminarea lor și efectele negative asupra tenului. 

 
Iată ce măsuri poți lua pentru a avea un ten frumos chiar dacă mergi des la sală:

 
1. Evită hainele mulate

Nu te ajută deloc să alegi haine care nu te lasă să respiri și care favorizează transpirația. Nu este nevoie nici de haine prea largi care îți vor incomoda mișcările. Important este să fie confortabile și să-ți permită să realizezi exercițiile. 

 
2. Alege materialele care absorb umezeala

Este foarte important să alegi bluze, tricouri sau pantaloni din materiale speciale, care absorb umezeala și se usucă rapid. Nu numai că îți vei proteja pielea, dar vei preveni și răceala cauzată de combinația dintre aerul condiționat și hainele umezite. Te vei simți mult mai bine dacă ai hainele uscate și vei fi motivată să continui antrenamentul pentru a obține cele mai bune rezultate.

 
3. Poartă întodeauna pantofi în vestiar

Vei evita în acest fel contactul cu bacteriile dăunătoare care pot periclita aspectul pielii și al unghiilor.

 
4.
Poartă șlapi lângă piscine

În acest fel nu vei avea probleme din cauza ciupercilor de piele sau a bacteriilor care pot favoriza iritațiile și înroșirea pielii.

 
5. Nu intra la duș în picioarele goale

Poți opta pentru șlapii de tip flip-flop sau chiar pentru balerinii transparenți din cauciuc pentru a-ți proteja pielea.

 
6. Curăță cu atenție tăieturile și acoperă-le cu un bandaj sau plasture

În niciun caz nu este recomandat să lași tăieturile libere pentru a se vindeca atunci când te antrenezi. În jurul tău sunt foarte mulți viruși, iar riscul de infecție va fi mult mai mare decât de obicei. Poți lăsa tăietura liberă numai când ești acasă, departe de sursele de praf și alți factori iritanți.

 
7. Dezinfectează echipamentele înainte și după ce le folosești

Nu începe direct să exersezi pe bicicletă sau stepper, ci șterge-le mai întâi cu un șervețel dezinfectant.
În acest fel eviți transferul de bacterii de la persoana care a utilizat aparatele înaintea ta și previi îmbolnăvirile și problemele dermatologice. După ce termini antrenamentul dezinfectează din nou toate aparatele sau echipamentele pe care le-ai utilizat.

 
8. Spală-te pe mâine la finalul antrenamentului

Este un gest foarte important pentru a evita contactul cu virușii care favorizează îmbolnăvirile sau cu bacteriile care pot agrava acneea.

 
9. Fă un duș după ce ai terminat exercițiile 

În acest mod vei elimina bacteriile de pe toată suprafața corpului și eviți infecțiile pe care le poate provoca transpirația.

 
10. Îmbracă-te cu haine curate și uscate

La sfârșit pune-ți haine uscate și folosește energia pe care o ai după exercițiile efectuate.

Recomandă acest articol:

Facebook Twitter gplus

Dacă ţi-a plăcut acest articol, te așteptăm și pe pagina noastră de Facebook!

 

Posteaza comentariu

Greu de citit? Regenerare cod