Relatiile de lunga durata = Relatii fericite?

Motivele sunt mii si se pot "hrani" in timp: uitati sa va mai dedicati timp unul altuia, uitati sa va mai alintati, sa va iubiti, relatia transformandu-se in rutina. La un moment dat, multe cupluri trec prin acest stadiu, dar important este sa realizeze cand ceva nu mai este in regula si sa ia masuri. Dragostea trebuie intretinuta, iar problemele care apar nu trebuie ignorate niciodata.

De aceea, timpul (luni, ani, zeci de ani) nu are valoare in relatie daca nu stim noi cum sa il valorificam. "Nu mai fac sex cu Adi de cateva luni bune, iar acest lucru ma deranjeaza enorm, pentru ca atitudinea lui nu ma face sa ma simt femeie, nu ma face sa ma simt iubita", spune Alina. "Am trecut prin multe, suntem impreuna de cinci ani si nu ma pot desparti de el. Material, sunt perfect si oricum m-am obisnuit cu indiferenta lui. Ma pot duce sa fac sex cu altii, pot avea aventuri la birou, dar tot la el ma intorc, pentru ca nu pot arunca, pur si simplu, la gunoi cei cinci ani de relatie", concluzioneaza Alina.

Nu durata conteaza, ci intensitatea


Iubirea pentru care partenerii unui cuplu lupta, se "asaza" in fiecare zi, putin cate putin, si ajuta la cladirea ei ca relatie. Daca este adevarata, iubirea nu se pierde. Insa, pentru asta, este nevoie de efortul si de implicarea ambilor parteneri, de dorinta lor de a-l face pe cel de langa fericit. Trebuie sa existe dorinta de a rezolva problemele impreuna, de a coopera.

"Noi ne-am cunoscut, ne-am placut, ne-am iubit (si ne iubim) si dupa doua luni ne-am casatorit. Asa am simtit si asa am facut! Am sarit peste cei cativa ani de tatonari, de cunoastere in profunzime, pentru ca la noi totul a fost pe repede inainte. Nimic planificat, totul 'live, in direct'", spune Anca. Ea si Dragos sunt casatoriti de un an si jumatate si, dupa cum glumeste ea, "rudele si anumiti 'prieteni' inca mai spera sa ne despartim, pentru ca au pus pariuri ca nu vom rezista mult timp impreuna. Eh, noi suntem fericiti si nimic nu mai conteaza!", spune Anca, asta dupa ce a avut o relatie de cinci ani, care s-a pierdut ca un fum... "Timpul  are valoare in relatie doar pentru cei care nu fac altceva decat rapoarte si calcule, care nu pun accent pe 'cum' petrec acel timp. Dragostea, fericirea nu au la baza un interval de timp", spune Anca.

Laura este de parere ca intr-o relatie de lunga durata dragostea se transforma in obisnuinta si obisnuinta in dragoste: "Atunci cand am inceput relatia actuala, am crezut ca voi simti fiorii in stomac si peste 20 de ani. Insa, treptat am ajuns sa inteleg ca dragostea vulcanica de la inceput se transforma treptat intr-o dragoste profunda, de o cu totul si cu totul alta calitate, net superioara. Important este ca fiecare dintre noi sa realizam si sa intelegem acest lucru si sa nu ne speriem si sa dam bir cu fugitii atunci cand dispare pasiunea. Da, cred ca o relatie de lunga durata poate fi una fericita daca stii cum sa o gestionezi, fara sa aduni frustrari care sa o distruga".

Pentru fericire? Orice sacrificiu


Ma intristez cand o aud pe Alina cum imi vorbeste despre relatia ei de cinci ani, ca si cum viata ei se rezuma la aceasta perioada de timp, cand aud despre casnicii legate cu un fir firav de ata "de dragul copiilor", dar ma bucur enorm cand aud ca mai exista si cupluri fericite, pline de viata, care isi construiesc neincetat, fara a obosi, relatia de iubire. In definitiv, fericirea voastra este cea mai importanta, cea care merita orice sacrificiu!  
 

Comentarii (16)

POSTEAZA COMENTARIU
Afiseaza:Cele mai recente|Cronologic

  • tatiana pe 4 Iun 2012, 17:48
    pentru autoarea articolului

    e foarte adevarat ce spui,si eu sint in aceeasi situatie,dar e greu sa incepi de la capat totul,daca nu ai nici un ajutor din partea cuiva e greu.eu accept situatia asa cum e,dar nu sfatuiesc pe nimeni sa faca asa

    0
    0

  • tatiana pe 2 Iun 2012, 13:56
    relatii de lunga durata

    eu sint casatorita de 13 ani ,relatia nu mai este ca la inceput,nu mai dragoste din partea mea,el zice ca ma iubeste mai mult ca la inceput,poate ca ,din cauza ca i-am zis ca vreau sa divortam,am o relatie extraconjugala cu un barbat mai mare ca mine,nu astept sa se desparta de sotie,dar ma uimeste faptul ca dupa 18 ani de casnicie cu nevasta spune ca inca o iubeste si ca in relatia de cuplu e fericit,si pe plan sexual ar face dragoste aproape in fiecare zi,pe mine zice ca ma iubeste foarte mult,intreb si eu poate imi spune cineva,cum poti iubi 2 femei in acelasi timp,si daca ti-e bine cu sotia,nu ai probleme financiare,nu e lipsa de sex in cuplu,dragoste e,de ce cauta in alta parte,si banuiesc ca nu sint numai eu si cu sotia in viata lui,mai sint si altele.,ptr ca stiu ca tine legatura cu alte iubite .poate sa imi zica cineva?

    0
    0

  • pepy pe 3 Mar 2011, 09:34
    relatii de lunga durata

    ai fost vreodata despartita de cineva drag? nu cred,numai atunci poti sa sti cum este de greu.Asa ca nu mai da sfaturi tine pentru tine

    0
    0

  • pepy pe 3 Mar 2011, 09:30
    relatii de lunga durata

    se vede de la o posta ca esti foarte frustata,parerea mea este ca tu nu esti in masura sa dai indicatii,se pare ca tu nu ai iubit niciodata.iubesti placerile de moment si te gandesti numai la tine esti mai rau ca anim,alele,nu tii con ca atunci cand intri intr-o relatie intri in numele iubiri

    0
    0

  • cosmina.columbeanu pe 12 Feb 2011, 15:45
    ajutati-ma

    eu sunt cu un baiat de 1 an si 8 luni ,il iubesc din tot sufletul si chiar daca as vrea sa ma despart de el nu pot.nu sunt fericita deloc si nu stiu ce sa fac.ii spun ca nu mai vreu sa fiu cu nel dar tot eu ma intorc la el.simt ca nu mai are rost viata mea fara el .poate ca am devenit obsedata de el sau poate nu pot sa ma despart de el pentru ca m-am obijnuit cu el.certurile vin din unei fete care nu mai avea unde sa stea si s-a mutat cu el si cu bunica lui si mie nu imi convine asta si devin nervoasa.voi ce ziceti?ce sa fac? fete care nu mai avea unde sa steie si sta acum cu el bun

    1
    0

  • mishela pe 3 Nov 2010, 20:28
    relatii de lunga durata

    ..vb din propia experienta am o relatie de aproape 6 ani de zile si ultimi 3 ani vreau sa zik k relatia e fff schimbata intre noi ,sincer sa spun is foarte confuza pe sentimentele mele nu stiu ce sa fc ...dar se simte k a intervenit"moarte pasiuni"obisnuinta asta nu ma lasa sa fc pasul de a lasa totul in urma si sa o iau de la capat...nu pot vb despre fericire pt k nu m-ai sunt cum eram in primi 3 ani...daca aveti vreun sfat va rog mult ...

    1
    0

  • mamarutza pe 3 Nov 2010, 08:16
    pt alina

    te-ai uitat prea mult la telenovele draga mea!!!

    0
    0

  • ssamara20 pe 8 Iul 2010, 18:36
    ...

    Nu sfatuiesc nici o femeie sa se casatoreasca de tanara sau sa faca copii , de abea pe la 30 de ani realizezi cum ti-ai dori sa fie barbatul de langa tine si ce iti doresti cu adevarat de la viata. Sunt total de acord cu relatiile de lunga durata ce femie si-ar dori sa isi schimbe partenerii odata la cateva lunii doar ptr ca a disparut aceea "scanteie"? Problema este ca multi asociaza gresit cuvantul rutina = neintelegere , irosirea vietii etc . dar rutina se rezuma doar la obisnuita nimic mai mult . Atunci cand apar certuri si neintelegeri acolo nu mai poate fi vorba de rutina si doar pentru ca te-ai obisnuit sa traiesti asa zi de zi, acele probleme nu sunt cauzate de rutina insa pot deveni o rutina daca nu faci nimic in privinta lucrurilor care te deranjeaza si te fac nefericita. Cred ca rutina (obisnuinta) apare in fiecare relatie si nu poate sa dauneze unei relatii daca sentimentele nu sunt aceleasi in fiecare zi! doar ptr ca faci aceleas lucruri zi de zi si mergi la servici sau acasa asta nu inseamna ca sentimentele raman identice in fiecare zi , tocmai asta nu inteleg multi atunci cand dispare pasinea de ce trebuie sa faci schimbari pe plan sentimental si nu schimbari de "decor" daca servesti cina in alt restaurant sau iti programezi in alt loc vacanta asta nu inseamna ca iti rezolvi si problemele in cuplu si nu schimba nimic pe plan sentimental, o sa te simti la fel oriunde ai merge cu acea persoana indiferent de ce schimbari ai face.Ceea ce numesc cu adevarat rutina vine din interior si nu din obisnuita lucrurilor pe care le facem zi de zi si mai intai trebuie schimbat ceva pe plan sentimental ca sa ajungi sa iti doresti pasiunea!

    0
    0

  • Anca pe 30 Iun 2010, 20:49
    relatii

    Parerea mea e ce articolul este foarte bun, totul este foarte adevarat si eu niciodata nu m-as minti pe mine, nu mi-as crea o lume perfecta in care sa traiesc daca de fapt lumea reala in care eu traiesc e atat de imperfecta si perechea mea care ar trebui sa ma faca fericita ma face sa ajung intr-o stare de tristete pentru ca sentimentele s-au pierdut pe drum. Nu m-as sacrifica nici macar pentru copii mei pentru ca asta ar inseamna sa-mi bat joc de ei, de viitorul lor, educandu-i cum eu nu am fost educata

    0
    0

  • anna pe 30 Iun 2010, 14:15
    Pai e si nu e asa

    Cand ai un copil nu poti sa arunci totul la gunoi, copilul e pe primul plan. Daca e vb de o casnicie cu certuri mari si violente atunci si doar atunci , este mai bine pt copil, ca parintii sa se separe. Insa daca casnicia e doar monotona, fara pasiune si afectiune intre cei doi parteneri, iar in rest e bine... cum sa sacrifici copilaria prorpiului tau copil, pt a fi tu fericit(a). NU se face asa......poti sa gasesti momente de placere in escapade...asta e...nu le poti avea pe toate. In viata unei mame copilul e pe primul loc, ea cauta sa se simta femeie in afara casei pt cateva clipe, de dragul copilului. Sunt multe astfel de cazuri....si pt cine a scris mai devreme " daca stiai ca nu ai sa fii fericita, nu faci un copil" parca asa era, nu e asa, cum poti ghici inainte ca iubirea mareee se va duce si va ramane doar un fel de "parteneriat", nu poti. Si de aceea intalnim la tot pasul astfel de cazuri.

    1
    0

  • Lilia pe 26 Iun 2010, 17:30
    e greu sa dai sfaturi

    Citind articolul, ma tot gindeam la relatia mea sufocanta care dureaza deja 13 ani. Ce vad cind gasesc curaj sa privesc inapoi? nimic... SI IMI RAMINE ACEL GUST AMAR CA AM IROSIT VIATA, sperind ca cel de linga mine sa isi dea seama ca l-am iubit.In concluzie as vrea sa spun ca nu merita efortul si sacrificiul, DACA NU E 100 LA 100 RECIPROC.

    0
    0

  • ioana pe 22 Iun 2010, 08:30
    pt. alina

    nu inteleg nimic...tot ce pot sa zic e ca relatile intre oameni sant foarte complicate...

    0
    0

  • elisa pe 21 Iun 2010, 10:46
    pt.alina

    habar nu ai ce vorbesti

    0
    0

  • alina pe 20 Iun 2010, 18:36
    nu sunt de acord

    daca sti ca nu o sa fi fericita nu face copii .... ca atunci cand o sa iti dai seama ca nu esti fericita si o sa vrei sa o iei de la capat sa nu te gandesti la copi si daca ai copii sacrificate ptr ei macar pana cand implinesc si ei cei 16-17 ani ca sa inteleaga nu ii face sa sufere.... si o spun din ezperiienta,... iubitul meu a avut o iubita au facut un copiil dupa ani ma intalnit pe mn viatzalui era un cosmar langa femeia aceea dar era copilu, tinea la el si totusi sa despartit... au trecut 2 ani si exa lui nu il lasa sa isi vada copilu acum a ajuns sa planga de dorul lui ... noi femeile cand uram un barbat ne razbunam fara sa vrem pe copii, nu ne dam seama ca asa cum are placerea sa ne vada pe noi ca mame are nevoie sa il vada si pe el ca tata mai ales daca e baiat si luam decizi pripite si gresite... credem ca e cel mai bn asa si peste ani copilu creste si daca noi cand era mic lam mintit crezand ca asa e cel mai bn si am vb rau despre tatal lui cand creste afla adevarul si ajunge sa ne urasca sa ne dipretuiasca ptr ca nu am gandit de 10 ori inainte sa luam o decizie... si majoriatea mamelor zicem " am crezut ca e cel mai bn te-am mintit ca sa te protejez" si abia atunci ne dam seama ca am gresit si ca nu am facut bn dar deja o sa fie prea tarziu... asa ca ganditi de 15 ori inainte de a face un copil ... si daca lai facut gandestete la copil nu la tine ca pentru casa iti fi tie bn acum sufera copilu si mai tarziu tu....

    1
    0

  • ioana pe 20 Iun 2010, 12:46
    pt Diana

    Draga Diana,eu cred ca tu esti frustrata,nu iti cunosc povestea,dar autoarea articolului are mare dreptate asa se intampla intr-un cuplu dupa ani de zile de casnicie unde de fapt nu exista iubire...si foarte multe femei nu accepta adevarul pt ca e greu sa accepti adevarul. Femeile aleg todeauna calea cea mai usoara in mintea lor,dar daca ar incerca sa aleaga calea cea mai grea adica" despartirea" si-ar da seama de fapt ca asta ar fi calea cea mai usoara....Eu mai cred ca o femeie trebuie sa se gandeasca la ea insasi pt ca nimeni nu o v-a face in locul ei...sa se gandeasca ce ar putea sa o faca fericita si sa incerce sa fie fericita,pt ca daca ea e fericita toata lumea in jurul eu v-a fi fericita...

    1
    0

  • Diana pe 16 Iun 2010, 22:50
    pt autoarea articolului

    Parerea mea este ca esti putin frustrata. Unele lucruri spuse aici sunt adevarate dar ar fi frumos sa fii putin mai asertiva.

    1
    0

Posteaza comentariu

Greu de citit? Regenerare cod