Sunt usturoiul și ceapa alegeri alimentare sănătoase?


Usturoiul și ceapa sunt ingrediente alese de mulți bucătari. Dar ce beneficii aduc aceste plante pentru sănătate în preparatele tale? Sau sunt folosite pur și simplu pentru aromă?

Cât de sănătoase sunt usturoiul și ceapa?


Oamenii încearcă să mănânce fructe și legume pentru a beneficia de o gamă largă de vitamine și minerale. Însă se crede că alimentele precum usturoiul și ceapa nu oferă multe substanțe nutritive. Deși s-ar putea să nu arate ca o forță nutrițională, experții spun că usturoiul și ceapa sunt. 

Ceapa de toate culorile reprezintă o sursă bună de vitamina C, vitamina B6, potasiu și acid folic, în timp ce usturoiul are un conținut bogat de vitamina C, vitamina B6, tiamină, potasiu, calciu, fosfor, cupru și mangan. În plus, ceapa și usturoiul reprezintă o modalitate perfectă de a da aromă preparatelor fără a apela la ingrediente precum untul și sarea.

Includerea usturoiului și a cepei în dieta ta zilnică reprezintă o idee bună pentru proprietățile lor benefice pentru sănătate. De asemenea, vei face preparate mai gustoase, care te vor face să te entuziasmezi mai mult când vine vorba de consumul de alimente nutritive. Usturoiul și ceapa, care fac parte din familia allium, împreună cu prazul și arpagicul, au atât de multe proprietăți benefice pentru sănătate, încât sunt adesea considerate a fi alimente medicinale, în special când vine vorba de Ayurveda.

Legumele din familia allium au un conținut bogat de compuși organo-sulfurici, care pot fi benefici pentru scăderea colesterolului și a tensiunii arteriale, precum și pentru prevenirea afecțiunilor cronice, inclusiv cancerul și bolile cardiovasculare. Dar nu este clar cât de bine utilizează organismul acești compuși după consum, mai ales dacă alimentele sunt gătite înainte de a le mânca. Unele cercetări sugerează că usturoiul crud poate oferi cele mai multe beneficii pentru sănătate, așa că unii oameni de știință recomandă să lași usturoiul crud zdrobit sau tăiat timp de cel puțin 10 minute înainte de gătire, pentru a le permite reacțiilor de catalizare a enzimelor să apară înainte de preparare.

De asemenea, legumele din această familie conțin fitochimicale sau compuși din plante care pot influența procesele corporale.
Cercetările sugerează că fitochimicalele, inclusiv cele din legumele allium, pot îmbunătăți imunitatea și pot reduce riscul de apariție a cancerului prin prevenirea inflamației, daunelor celulare și daunelor asupra ADN-ului. Studiile au sugerat, de asemenea, că usturoiul și ceapa au proprietăți antibacteriene și antivirale.

Ceea ce este clar este că usturoiul și ceapa sunt în general bune pentru sănătatea intestinului. Acest lucru este datorat faptului că acestea conțin prebiotice, adică acei compuși care alimentează microorganismele din alimentele fermentate (probiotice) și ajută la menținerea unui biom intestinal sănătos. O cercetare din 2018 a constatat că fibrele prebiotice, precum cele din usturoi și ceapă, pot fi chiar mai bune pentru intestin decât fibrele din unele fructe, legume și cereale integrale. 

Însă ceapa și usturoiul conțin o cantitate mare de carbohidrați cu legătură scurtă, care nu sunt absorbiți bine de toate persoanele.
Aceștia pot provoca tulburări gastrointestinale în cazul persoanelor cu tractul gastrointestinal sensibil sau care suferă de afecțiuni cum ar fi sindromul intestinului iritabil și refluxul de acid, având ca rezultat simptome ca gazele, balonarea, diareea și constiația. 

Dacă observi un disconfort gastrointestinal după ce ai consumat ceapă sau usturoi, ar putea fi util să consulți un dietetician, pentru a vedea dacă problema vine din ceea ce conține ceapa sau usturoul. În cazul persoanelor care nu tolerează bine alimentele din această familie, se poate recomanda un ulei de măsline infuzat cu usturoi.

În caz contrar, nu există niciun motiv pentru a limita consumul de ustoroi sau ceapă din punct de vedere nutrițional. Dacă nu te grăbești la vreo întâlnire romantică sau de business, nu ar trebui să mănânci mai puțin ustoroi sau ceapă.

Recomandă acest articol:

Facebook Twitter gplus

Dacă ţi-a plăcut acest articol, te așteptăm și pe pagina noastră de Facebook!

 

Posteaza comentariu

Greu de citit? Regenerare cod

5 legume pe care le poți crește în interior, indiferent de vreme

Cum reacționează corpul tău la un atac de anxietate

De ce e bine să-ți faci patul în fiecare zi

6 probleme fizice pe care ți le cauzează stresul

Intoxicație alimentară sau gripă - Care sunt diferențele?

6 semne care arată că suferi de astm sever

5 moduri în care să-ți stimulezi metabolismul imediat după ce te trezești

De ce răcești mai des decât alții

De ce ar trebui să poarte boxeri bărbații

4 pași ca să reduci petele și ridurile provocate de soare

„Explozie“ de cancer în toată lumea: Extinderea bolii este alarmantă

Cancerul capului și gâtului, o afecțiune mai puțin cunoscută, omoară jumătate dintre pacienții diagnosticați în stadii avansate

Magicianul din spital: Doctorul care dansează, prietenul copiilor bolnavi

Dureri ciudate în timpul sarcinii care sunt total normale

Asta înseamnă curaj: O familie cu patru copii și-a vândut casa și străbat țara cu o rulotă

Chinul din spatele cortinei: Lady Gaga are dureri cronice în fiecare zi

Greșeli pe care le faci la cumpărături și care îți distrug dieta

5 alimente care pot creşte riscul de cancer

Laptele de cocos - Ce beneficii are pentru sănătate?

Cum să rămâi energică dacă ești o mamă care lucrează

Mâncarea franțuzească: 7 sfaturi ca să gătești sănătos

Efectele unei sarcini cu tripleți asupra corpului. Imaginile incredibile postate de o mamă din Danemarca

Studiu. Lipsa somnului îți afectează sănătatea mai mult decât crezi

Adio insomnie! Metoda secretă folosită de militarii americani care te ajută să adormi în două minute

Cum să folosești ce ți-a rămas dintr-un pui - Economie în bucătărie

Modalități de ars calorii pentru leneși

7 sfaturi pentru a găti mai sănătos mâncarea thailandeză

Quinoa - Ce beneficii are pentru sănătate

Ce trebuie să mănânci pentru articulații sănătoase

Cum să faci un smoothie sănătos și delicios de fiecare dată