Postul Crăciunului: 5 reţete delicioase pentru o cină rapidă şi uşoară

O salată cu fasole verde, porumb şi ceapă roşie este delicioasă, se prepară foarte repede şi poate să fie asociată cu diverse cereale pentru un plus de saţietate.

Masa de seară trebuie să conţină alimente simple, care să nu îngreuneze digestia, dar să confere totuşi saţietate. Cu atât mai mult cu cât ţii post şi prin urmare ai eliminat din dietă produsele de origine animală. Salatele calde combinate cu diverse cereale (bulgur, orez, quinoa, mei), leguminoase (năut, linte, fasole boabe, mazăre) sau paste integrale pot să constituie o soluţie rapidă pentru cină.

Iată 5 reţete rapide şi gustoase pentru cină


1. Salată de fasole verde, porumb, roşii, măsline şi ceapă roşie


Fasolea verde o poţi cumpăra congelată, deoarece ai nevoie de 10 minute pentru a o fierbe. După ce ai strecurat-o, amestecă fasolea verde cu porumbul, roşioarele, câteva măsline, ceapă roşie, ulei de măsline, sare, piper şi puţină zeamă de lămâie.

 

 

2. Tofu afumat în salate


Foloseşte cubuleţe de tofu afumat şi pus pe grill în salatele tale pentru a le face mai consistente. Amestecă pătrunjel verde, frunze de spanac, ardei, sparanghel, fasole verde, ceapă roşie, sfeclă roşie şi morcov pentru a avea o varietate de legume colorate şi cu nutrienţi valoroşi.



3. Hummus (pastă de năut) cu salată de crudităţi


Foloseşte o conservă de năut pentru a prepara hummusul. Pune boabele de năut în robotul de bucătărie, împreună cu puţină apă, sare, piper, ulei de măsline, pastă de susan (tahina), zeamă de lămâie şi un căţel de usturoi.
Se mixează până obţii o pastă cremoasă peste care se toarnă ulei de măsline şi se presară pătrunjel proaspăt.

Se consumă alături de o salată de crudităţi (castraveţi, ceapă, ardei, roşii) sau o salată din rucola (rucola, sare, piper, ulei, oţet balsamic) sau murături (varză murată, sfecşă roşie, castraveţi, conopidă, gogoşari, gogonele).



Foto: Ioana Maroşan

4. Burrito vegetarian cu fasole, salsa şi guacamole


Ai nevoie de lipii în care să pui salată de fasole boabe (fasole, ulei, ceapă roşie), guacamole sau pastă de avocado (avocado pisat şi amestecat cu zeamă de lămâie, sare, piper, busuioc şi ardei iute) şi salsa (roşii mărunţite şi amestecate cu ceapă, pătrunjel, ulei, zeamă de lămâie, coriandru boabe, sare, piper).




Foto: Ioana Maroşan

5. Supă cremă de mazăre


Mazărea congelată se fierbe 10 minute, după care se amestecă în blender cu un avocado, usturoi, zeamă de lămâie, sare, piper, ulei de măsline, ardei iute (opţional), puţin curry şi apă caldă, în funcţie de consistenţa dorită. Se poate consuma cu crutoane şi mărar proaspăt tocat.
 

Comentarii (1)

POSTEAZA COMENTARIU
Afiseaza:Cele mai recente|Cronologic

  • Ionica pe 5 Dec 2013, 08:49
    comment

    imi plac ideile voastre !

    2
    0

Posteaza comentariu

Greu de citit? Regenerare cod

5 legume pe care le poți crește în interior, indiferent de vreme

Cum reacționează corpul tău la un atac de anxietate

De ce e bine să-ți faci patul în fiecare zi

6 probleme fizice pe care ți le cauzează stresul

Intoxicație alimentară sau gripă - Care sunt diferențele?

6 semne care arată că suferi de astm sever

5 moduri în care să-ți stimulezi metabolismul imediat după ce te trezești

De ce răcești mai des decât alții

De ce ar trebui să poarte boxeri bărbații

4 pași ca să reduci petele și ridurile provocate de soare

„Explozie“ de cancer în toată lumea: Extinderea bolii este alarmantă

Cancerul capului și gâtului, o afecțiune mai puțin cunoscută, omoară jumătate dintre pacienții diagnosticați în stadii avansate

Magicianul din spital: Doctorul care dansează, prietenul copiilor bolnavi

Dureri ciudate în timpul sarcinii care sunt total normale

Asta înseamnă curaj: O familie cu patru copii și-a vândut casa și străbat țara cu o rulotă

Chinul din spatele cortinei: Lady Gaga are dureri cronice în fiecare zi

Greșeli pe care le faci la cumpărături și care îți distrug dieta

5 alimente care pot creşte riscul de cancer

Laptele de cocos - Ce beneficii are pentru sănătate?

Cum să rămâi energică dacă ești o mamă care lucrează

Mâncarea franțuzească: 7 sfaturi ca să gătești sănătos

Efectele unei sarcini cu tripleți asupra corpului. Imaginile incredibile postate de o mamă din Danemarca

Studiu. Lipsa somnului îți afectează sănătatea mai mult decât crezi

Adio insomnie! Metoda secretă folosită de militarii americani care te ajută să adormi în două minute

Cum să folosești ce ți-a rămas dintr-un pui - Economie în bucătărie

Modalități de ars calorii pentru leneși

7 sfaturi pentru a găti mai sănătos mâncarea thailandeză

Quinoa - Ce beneficii are pentru sănătate

Ce trebuie să mănânci pentru articulații sănătoase

Cum să faci un smoothie sănătos și delicios de fiecare dată