Merișoarele: 7 beneficii pentru sănătate

Deși sunt promovate în speciale pentru beneficiile legate de infecțiile urinare, merișoarele au multe alte efecte pozitive asupra organismului. Află de ce ar trebui să le consumi mai des.
Cu siguranță ai întâlnit merișoarele în mixurile de nuci, stafide, migdale și semințe de floarea soarelui. Au un gust dulce, aromat și te ajută să reduci caloriile consumate, dar beneficiile lor nu se limitează doar la favorizarea eliminării kilogramelor în plus. Deși studiile de specialitate au demonstrat că merișoarele nu au un efect decisiv în vindecarea sau prevenirea infecțiilor urinare, sunt multe alte motive pentru care merișoarele ar trebui să devină o gustare zilnică pentru tine.

 
Iată de ce este indicat să consumi merișoare cât mai des:

 
1. Previn balonarea și constipația

Digestia lentă sau durerile abdominale pot fi un obstacol important atunci când încerci să slăbești. Eliminarea eficientă a toxinelor și normalizarea digestiei te vor ajuta să te simți în formă și să fii motivată pentru a avea un stil de viață sănătos. Conținutul de fibre din merișoare te ajută să rărești numărul de gustări, în timp ce îți reconturezi silueta. De asemenea, merișoarele previn fluctuațiile glicemiei, astfel încât nu vei avea stări de somnolență sau amețeală pe parcursul zilei. Fibrele din merișoare sunt de tip prebiotic și mențin sănătatea aparatului digestiv, însă trebuie să ții cont că nu vei beneficia de fibre decât dacă alegi merișoarele confiate. Sucul de merișoare conține vitamine și minerale, însă nu are deloc fibre.

 
2. Țin glicemia sub control

Merișoarele previn fluctuațiile glicemiei, astfel încât nu vei avea stări de somnolență sau amețeală pe parcursul zilei.
Se numără printre fructele cu cel mai redus conținut de zahăr (doar 4g la 200g) și au mangan, un mineral esențial pentru stabilizarea glicemiei. Potrivit studiilor de specialitate, un pahar de suc de merișoare consumat în fiecare dimineață poate preveni fluctuațiile glicemiei la persoanele diagnosticate cu diabet de tip 2. 
Cu toate acestea, trebuie să fii atentă la produsul pe care îl alegi. Merișoarele confiate, precum și sucul, pot avea zahăr adăugat. De aceea trebuie neapărat să citești etichetele și să ocolești produsele care conțin un exces de zahăr.

 
3. Previn răcelile

Se apropie toamna și în curând vei avea de-a face cu gripa sau răceala de sezon. Dacă vrei să nu mai strănuți de fiecare dată când cineva din jurul tău este răcit, ar fi bine să consumi niște merișoare la gustarea de după-amiază. Sunt o sursă importantă de vitamina C și fortifică organismul împotriva atacului virusurilor.
Chiar dacă te-ai îmbolnăvit deja, este indicat să incluzi merișoarele în dietă pentru a-ți reveni mai repede. Durerile de cap, nasul înfundat, tusea și lăcrimatul ochilor se vor atenua și în scurt timp vei respira mai ușor și te vei putea implica în activitățile tale preferate.

 
4. Scad nivelul colesterolului

Dacă ai probleme cu nivelul crescut al colesterolului, merișoarele te pot ajuta să revii la normal fără să renunți la plăcerea gustului.
Au un conținut ridicat de antocianine, prevenind afecțiunile cardiovasculare și depunerile de colesterol pe pereții arterelor. De asemenea, protejează vasele de sânge și stimulează circulația sângelui spre creier.

 
5. Luptă împotriva gingivitei

Consumul frevent de merișoare te ajută și să ai un zâmbet mai frumos. Nu permit bacteriilor să se fixeze pe suprafața dinților, reducând riscul de infecții și inflamare a gingiilor, însă aceste beneficii apar numai dacă vei consuma sucul sau fructele fără zahăr adăugat.  În caz contrar, vor favoriza depunerea tartrulu, iar riscul de carii va crește considerabil. 

 
6. Previn aparița cancerului

Datorită conținutului ridicat de antioxidanți, merișoarele sunt un remediu eficient pentru reducerea riscului de cancer. Potrivit studiilor de specialitate, un pahar de suc de merișoare consumat zilnic sau 50g de merișoare confiate reduc semnificativ riscul apariției cancerului la sân, a cancerului ovarian, precum și a cancerului de colon. 

 
7. Îți protejează vederea

Aromatele merișoare sunt și un aliat de nădejde pentru o privire luminoasă și odihnită. Antioxidanții din componența merișoarelor au drept efect protecția ochilor în zilele în care petreci foarte multe ore în fața calculatorului, iar dacă le consumi frecvent, vei reduce și riscul de cataractă. 
 

Posteaza comentariu

Greu de citit? Regenerare cod

5 legume pe care le poți crește în interior, indiferent de vreme

Cum reacționează corpul tău la un atac de anxietate

De ce e bine să-ți faci patul în fiecare zi

6 probleme fizice pe care ți le cauzează stresul

Intoxicație alimentară sau gripă - Care sunt diferențele?

6 semne care arată că suferi de astm sever

5 moduri în care să-ți stimulezi metabolismul imediat după ce te trezești

De ce răcești mai des decât alții

De ce ar trebui să poarte boxeri bărbații

4 pași ca să reduci petele și ridurile provocate de soare

„Explozie“ de cancer în toată lumea: Extinderea bolii este alarmantă

Cancerul capului și gâtului, o afecțiune mai puțin cunoscută, omoară jumătate dintre pacienții diagnosticați în stadii avansate

Magicianul din spital: Doctorul care dansează, prietenul copiilor bolnavi

Dureri ciudate în timpul sarcinii care sunt total normale

Asta înseamnă curaj: O familie cu patru copii și-a vândut casa și străbat țara cu o rulotă

Chinul din spatele cortinei: Lady Gaga are dureri cronice în fiecare zi

Greșeli pe care le faci la cumpărături și care îți distrug dieta

5 alimente care pot creşte riscul de cancer

Laptele de cocos - Ce beneficii are pentru sănătate?

Cum să rămâi energică dacă ești o mamă care lucrează

Mâncarea franțuzească: 7 sfaturi ca să gătești sănătos

Efectele unei sarcini cu tripleți asupra corpului. Imaginile incredibile postate de o mamă din Danemarca

Studiu. Lipsa somnului îți afectează sănătatea mai mult decât crezi

Adio insomnie! Metoda secretă folosită de militarii americani care te ajută să adormi în două minute

Cum să folosești ce ți-a rămas dintr-un pui - Economie în bucătărie

Modalități de ars calorii pentru leneși

7 sfaturi pentru a găti mai sănătos mâncarea thailandeză

Quinoa - Ce beneficii are pentru sănătate

Ce trebuie să mănânci pentru articulații sănătoase

Cum să faci un smoothie sănătos și delicios de fiecare dată