Dietă: Trucuri simple care te ajută să determini ce înseamnă o porţie

Ca să nu exagerezi cu carnea, compară bucata cu dimensiunea palmei tale, însă fără să iei în considerare degetele.
Cum aproximezi ce înseamnă o porţie normală de paste pentru a ştii cu siguranţă că nu exagerezi cu mâncarea? Foloseşte acest ghid util care te ajută să determini foarte uşor şi rapid ce înseamnă o porţie de paste, carne, lactate, fructe sau orice alt preparat pe care-l consumi. Mâinile tale sunt cel mai bun indicator al porţiilor de mâncare pe care este bine să le consumi.
Vezi cum te poţi ajuta de aceste trucuri simple!


1. Palma îţi spune câtă carne să mănânci


O porţie normală de carne are 250 de grame. Ca să o măsori repede din priviri, priveşte-ţi palma şi ia în considerare dimensiunea palmei, fără degete. Cât de mare ai palma, atât de multă carne poţi să consumi ca să te limitezi la o porţie.


2. Pumnul îţi spune câte paste să mănânci


Ca să-ţi dai seama ce înseamnă o porţie normală de paste, trebuie să le măsori în funcţie de pumnul tău. Astfel că pastele, orezul sau alte cereale pe care le pui în farfurie trebuie să fie de dimensiunea pumnului tău ca să ştii că ai o porţie normală.



3. Degetul mare îţi spune câtă brânză şi grăsimi să mănânci


O porţie de brânză se determină ţinând cont de dimensiunea degetului mare.
De asemenea, o porţie de unt, maioneză, ulei, unt de arahide se determină ţinând cont de vârful degetului mare.
O porţie obişnuită nu trebuie să depăşească dimensiunea vârfului de deget, care înseamnă aproximativ o linguriţă.


4. O gustare = o mână plină


Gustările le poţi măsura în funcţie de cât încape în mâna ta. O mână de migdale înseamnă o porţie, de exemplu.



5. O porţie de fructe = o minge de tenis


Este recomandat să consumi zilnic între 2 şi 4 porţii de fructe. Ca să nu mănânci prea multe fructe fără să-ţi dai seama, ţine cont că o porţie de fructe are dimensiunea unei mingi de tenis. Aşadar, un măr sau o portocală de dimensiuni mai mici înseamnă o porţie.

 

Posteaza comentariu

Greu de citit? Regenerare cod

5 legume pe care le poți crește în interior, indiferent de vreme

Cum reacționează corpul tău la un atac de anxietate

De ce e bine să-ți faci patul în fiecare zi

6 probleme fizice pe care ți le cauzează stresul

Intoxicație alimentară sau gripă - Care sunt diferențele?

6 semne care arată că suferi de astm sever

5 moduri în care să-ți stimulezi metabolismul imediat după ce te trezești

De ce răcești mai des decât alții

De ce ar trebui să poarte boxeri bărbații

4 pași ca să reduci petele și ridurile provocate de soare

„Explozie“ de cancer în toată lumea: Extinderea bolii este alarmantă

Cancerul capului și gâtului, o afecțiune mai puțin cunoscută, omoară jumătate dintre pacienții diagnosticați în stadii avansate

Magicianul din spital: Doctorul care dansează, prietenul copiilor bolnavi

Dureri ciudate în timpul sarcinii care sunt total normale

Asta înseamnă curaj: O familie cu patru copii și-a vândut casa și străbat țara cu o rulotă

Chinul din spatele cortinei: Lady Gaga are dureri cronice în fiecare zi

Greșeli pe care le faci la cumpărături și care îți distrug dieta

5 alimente care pot creşte riscul de cancer

Laptele de cocos - Ce beneficii are pentru sănătate?

Cum să rămâi energică dacă ești o mamă care lucrează

Mâncarea franțuzească: 7 sfaturi ca să gătești sănătos

Efectele unei sarcini cu tripleți asupra corpului. Imaginile incredibile postate de o mamă din Danemarca

Studiu. Lipsa somnului îți afectează sănătatea mai mult decât crezi

Adio insomnie! Metoda secretă folosită de militarii americani care te ajută să adormi în două minute

Cum să folosești ce ți-a rămas dintr-un pui - Economie în bucătărie

Modalități de ars calorii pentru leneși

7 sfaturi pentru a găti mai sănătos mâncarea thailandeză

Quinoa - Ce beneficii are pentru sănătate

Ce trebuie să mănânci pentru articulații sănătoase

Cum să faci un smoothie sănătos și delicios de fiecare dată