Ce este vitamina U?

E o bucurie pentru mine să scriu! Îmi place să scriu zilnic despre despre diete, stil de viață sănătos, călătorii, flori, cărți, copii sau deco.
E o bucurie pentru mine să scriu! Îmi place să scriu zilnic despre despre diete, stil de viață sănătos, călătorii, flori, cărți, copii sau deco.
Vitamina U este numele dat în 1952 unei substanțe identificate în sucul de varză de Dr. Garnett Cheney. Deși vei găsi la vânzare pastile etichetate în acest mod, nu există încă un consens între nutriționiști și biochimiști cu privire la ce este vitamina U.
Deși nu se neagă faptul că un pahar cu suc de varză pe zi este un remediu excelent pentru ulcerul peptic, identitatea ingredientului „magic” care asigură efectul curativ este încă subiectul controverselor. Printre ipoteze se remarcă prezența alantoinei, care a fost utilizată timp îndelungat în cadrul medicinei tradiționale atât intern, cât și extern, dar majoritatea opiniilor de specialitate sunt direcționate spre aminoacidul L-metionă. Indexul Merck listează vitamina U sub denumirea de clorură de metil-metionină-sulfoniu. Cercetările efectuate în Rusia au demonstrat că atunci când se administrează o doză mare din această substanță cu o oră înainte de a se lua aspirină stomacul va fi protejat de riscul crescut de ulcer asociat cu aspirina.
În cadrul dicționarului online din Wikipedia vitamina U este listată cu denumirea și mai simplă de S-metilmetionină.
În cazul în care te-ai întrebat și tu ce este vitamina U după ce ai văzut pastile în farmacii sau în diferite magazine specializate, să știi că deocamdată face parte dintr-un grup secundar de vitamine pentru că nu a fost recunoscută oficial de toți nutriționiștii. Există multe vitamine care au pornit de la un astfel de statut secundar pentru a deveni ulterior nutrienți esențiali pentru organism. 
Acest lucru s-a întâmplat cu „vitamina M”, care este folicina, o formă de acid folic și cu „vitamina H”, care acum este binecunoscuta biotină. De asemenea, bioflavonoidele ca grup sunt în continuare clasificate sub denumirea de „vitamina P” pentru că există foarte multe variante și toate au efecte similare la nivel biologic, însă ar fi foarte complicat să individualizezi o singură substanță din acest grup pentru a-i da această denumire.

 
Care sunt sursele de vitamina U?

Vitamina U, S-metilmetionina, clorura de metil-metionină-sulfoniu sau factorul anti-ulcer se regăsește în cantități ridicate în alimente cum sunt:
- sfecla roșie;
- varza;
- mazărea;
- varza de Bruxelles;
- spanacul;
- roșiile;
- sparanghelul;
- țelina;
- broccoli;
- laptele.

 
Ce efecte pozitive are vitamina U?

Vitamina U este singurul element retras de medici din grupul substanțelor clasificate drept vitamine. Cu toate acestea, nutrientul are proprietăți unice deoarece poate vindeca ulcerul gastric și duodenal.
A fost denumit vitamina U de la cuvântul pentru ulcer din limba latină, ulcus.
Recomandarea oficială pentru necesarul zilnic al unui adult este de 200mg.

 
Cum afectează vitamina U tot corpul?

Cea mai importantă proprietate a vitaminei U este efectul antihistaminic. În plus, acest nutrient are și următoarele efecte pozitive:
- previne ateroscleroza;
- normalizează aciditatea de la nivelul stomacului;
- orice exces de vitamina U este eliminat de organism în mod natural.
În cadrul studiilor realizate nu s-au observat efecte adverse asupra sănătății când s-a depășit doza zilnică recomandată.

 
Deficitul și surplusul

Până în prezent oamenii de știință nu au identificat semne vizibile care să indice lipsa de vitamina U sau prezența unei cantități prea ridicate în organismul uman.

 
Ce factori pot afecta conținutul de vitamina U din alimentele consumate?

Vitamina U devine instabilă dacă este expusă la temperaturi ridicate. Astfel, dacă varza este gătită timp de 10 minute cantitatea disponibilă de vitamina U va scădea cu 4%.
Dacă este gătită timp de o oră se va distruge 13% din totalul de vitamina U, după 3 ore vei pierde 40% din acest nutrient, iar în cazul alimentelor procesate vitamina U este complet distrusă.
Congelarea nu afectează negativ cantitatea disponibilă de vitamina U, ci îi păstrează calitățile.
 

Posteaza comentariu

Greu de citit? Regenerare cod

5 legume pe care le poți crește în interior, indiferent de vreme

Cum reacționează corpul tău la un atac de anxietate

De ce e bine să-ți faci patul în fiecare zi

6 probleme fizice pe care ți le cauzează stresul

Intoxicație alimentară sau gripă - Care sunt diferențele?

6 semne care arată că suferi de astm sever

5 moduri în care să-ți stimulezi metabolismul imediat după ce te trezești

De ce răcești mai des decât alții

De ce ar trebui să poarte boxeri bărbații

4 pași ca să reduci petele și ridurile provocate de soare

„Explozie“ de cancer în toată lumea: Extinderea bolii este alarmantă

Cancerul capului și gâtului, o afecțiune mai puțin cunoscută, omoară jumătate dintre pacienții diagnosticați în stadii avansate

Magicianul din spital: Doctorul care dansează, prietenul copiilor bolnavi

Dureri ciudate în timpul sarcinii care sunt total normale

Asta înseamnă curaj: O familie cu patru copii și-a vândut casa și străbat țara cu o rulotă

Chinul din spatele cortinei: Lady Gaga are dureri cronice în fiecare zi

Greșeli pe care le faci la cumpărături și care îți distrug dieta

5 alimente care pot creşte riscul de cancer

Laptele de cocos - Ce beneficii are pentru sănătate?

Cum să rămâi energică dacă ești o mamă care lucrează

Mâncarea franțuzească: 7 sfaturi ca să gătești sănătos

Efectele unei sarcini cu tripleți asupra corpului. Imaginile incredibile postate de o mamă din Danemarca

Studiu. Lipsa somnului îți afectează sănătatea mai mult decât crezi

Adio insomnie! Metoda secretă folosită de militarii americani care te ajută să adormi în două minute

Cum să folosești ce ți-a rămas dintr-un pui - Economie în bucătărie

Modalități de ars calorii pentru leneși

7 sfaturi pentru a găti mai sănătos mâncarea thailandeză

Quinoa - Ce beneficii are pentru sănătate

Ce trebuie să mănânci pentru articulații sănătoase

Cum să faci un smoothie sănătos și delicios de fiecare dată