11 alimente pentru fluidizarea sângelui care previn cheagurile și accidentul vascular cerebral

E o bucurie pentru mine să scriu! Îmi place să scriu zilnic despre despre diete, stil de viață sănătos, călătorii, flori, cărți, copii sau deco.
E o bucurie pentru mine să scriu! Îmi place să scriu zilnic despre despre diete, stil de viață sănătos, călătorii, flori, cărți, copii sau deco.
Coagularea sângelui este un proces complex care stopează hemoragiile, dar există și riscul formării unor cheaguri de sânge la nivelul inimii, plămânilor sau creierului care pot cauza complicații severe. Un meniu care conține alimente pentru fluidizarea sângelui stimulează circulația normală și previne îmbolnăvirile.
Știai că nu doar medicamentele pot combate problemele legate de circulația sângelui? Dacă alegi corect alimentele consumate poți preveni formarea cheagurilor de sânge și vei preveni bolile cardiace. 

 
Ce este coagularea sângelui și cum afectează organismul?

Prin coagularea sângelui este prevenită sângerarea în urma accidentărilor, dar există și situații în care cheagurile de sânge formate la nivelul organelor vitale sau pe artere și vene pot cauza probleme grave de sănătate. Dacă aceste cheaguri se sparg și intră în circulația sângelui, ritmul normal de funcționare a organismului va fi decalat, iar cantitatea diferită de sânge care ajunge la plămâni, inimă sau creier poate determina declanșarea unui accident vascular cerebral.
Pentru reducerea riscurilor la care te expui în fiecare zi contează să monitorizezi atent nu numai medicamentele luate, ci și ceea ce mănânci. Dacă alegi principalele alimente pentru fluidizarea sângelui vei evita complicațiile și îți vei fortifica organismul din interior.
Nu trebuie nici să crezi că vei fi obligat să consumi numai feluri de mâncare fără gust pentru că variantele sănătoase sunt delicioase, uneori cu o aromă mai interesantă decât cele procesate, cu mulți conservanți și coloranți.

 
Iată ce alimente pentru fluidizarea sângelui trebuie să se regăsească în farfuria ta:

 
1. Peștele gras

Somonul, tonul, heringul și macroul sunt surse excelente de acizi grași de tip Omega-3, care au un rol esențial în prevenirea formării cheagurilor de sânge și reducerea nivelului de colesterol.

 
2. Vinul roșu

În cadrul studiilor realizate s-a demonstrat că un pahar de vin roșu băut în fiecare zi previne afecțiunile cardiovasculare prin efectul de fluidizare a sângelui și prevenirea depunerii de grăsimi pe pereții arterelor. Cu toate acestea, nu trebuie să exagerezi pentru că de îndată ce se depășește această cantitate crește rapid riscul de accident vascular cerebral pe fond de hemoragie.

 
3. Scorțișoara

Este un anticoagulant cu efect puternic. Condimentul parfumat reduce nivelul tensiunii arteriale, scade colesterolul și combate inflamațiile din organism.
Folosește scorțișoară la aluaturile pentru prăjituri, dar și la preparatele specifice bucătăriei thailandeze sau indiene.

 
4. Migdalele

Crocante și cu o savoare aparte, migdalele sunt o sursă foarte bună de vitamina E. Acest nutrient are un rol esențial în prevenirea formării cheagurilor de sânge și acționează constant pentru fluidizarea sângelui. Folosește migdalele pentru porția de cereale de la micul dejun, adaugă-le la paste, salate, feluri de mâncare cu orez sau creează un nou topping pentru pizza din migdale, roșii uscate, busuioc, vinete și parmezan.

 
5. Ardeiul iute

Datorită conținutului ridicat de salicilați, ardeiul iute poate deveni principalul tău aliat pentru prevenirea cheagurilor de sânge. Un consum zilnic reduce nivelul tensiunii și stimulează circulația normală a sângelui.

 
6. Turmericul

Este un condiment utilizat în foarte multe preparate din jurul lumii, devenind din ce în ce mai popular datorită culorii intense și a gustului special pe care îl dă mâncării. Studiile realizate au demonstrat că turmericul previne formarea cheagurilor de sânge, așa că nu ezita să cauți mai multe rețete care pornesc de la acest ingredient care te vindecă.

 
7. Usturoiul

Ingredient de bază în bucătărie, usturoiul nu salvează numai aroma finală a multor feluri de mâncare, ci reduce și riscul de formare a cheagurilor de sânge. Previne puseurile de tensiune și echilibrează fluxul de sânge care ajunge la organele vitale.

 
8. Ghimbirul

Conține salicilați și are un efect puternic pentru prevenirea accidentului vascular cerebral. Poți consuma ceai preparat din rădăcină de ghimbir sau poți adăuga direct rădăcina rasă fin la salate, piureuri, supe, ciorbe, omlete, terci de ovăz, biscuiți sau brioșe.

 
9. Ananasul

Acest fruct tropical conține enzima numită bromelaină, care protejează organismul împotriva formării cristalelor de acid uric care cauzează pietrele la rinichi și guta. Bromelaina acționează și ca un agent anticoagulant, protejând organele vitale și ameliorând circulația sângelui.

 
10. Ceaiul de mușețel

Iată o băutură care subțiază sângele și poate fi consumată la orice oră. Bucură-te de aroma liniștitoare și vei fi protejat tot timpul zilei.

 
11. Uleiul de măsline

Este o sursă excelentă de antioxidanți, care neutralizează inflamațiile și radicalii liberi, contribuind în mod decisiv la fluidizarea sângelui. Folosește uleiul de măsline extravirgin de fiecare dată când gătești sau la salatele de crudități.
 

Posteaza comentariu

Greu de citit? Regenerare cod