Cum devii o angajata indispensabila?

Angajatul indispensabil este implicat, da dovada de responsabilitate in modul de abordare a diferitelor sarcini, iar productivitatea lui e una pe masura. Se bucura de o...
Angajatul indispensabil este implicat, da dovada de responsabilitate in modul de abordare a diferitelor sarcini, iar productivitatea lui e una pe masura. Se bucura de o incredere mare din partea sefului, colegilor si clientilor, oferind garantia ca pe el se poate conta oricand.

De asemenea, exista si angajati care au o inteligenta deosebita, putere analitica sau pricepere de a lucra cu oamenii. Insa atributul cel mai important, prin care un astfel de angajat isi castiga acest statut, este urmatorul: cu greu poate fi inlocuit de altcineva la serviciu, pentru proiectele existente sau pentru dezvoltarea companiei.
Desigur, pana la proba contrarie, nimeni nu este de neinlocuit.

Metode eficiente pentru a deveni „de neinlocuit”


Foarte pragmatic, unii angajati stiu sau invata sa scurteze perioada in care reusesc sa ajunga indispensabili. Combina competentele reale si rezultatele obiective cu abordari de impresionare a angajatorului. Iata care sunt si cum procedeaza ei:

  • Angajatii care vin primii la serviciu si pleaca ultimii; pentru a depasi recomandarea neetica de a apela la “politici de luat ochii sefului”, in tot acest timp trebuie sa munceasca in mod real, cu folos, nu doar sa para ocupat.
  • Angajatii care accepta sarcini pe care altii nu doresc sa le faca, motivati de provocari si de dorinta de perfectionare.
  • Angajatii carora le pasa in mod real de companie, colegi si echipa si sunt gata oricand sa ajute.
  • Angajatii proactivi, care au idei de imbunatatire, nu numai pentru jobul lor, ci si pentru alte aspecte pe care le observa si pentru care au competente.
  • Angajatii loiali, care refuza sa se implice in micile bisericute care se formeaza inevitabil la serviciu, care nu sar din post in post si care sunt alaturi de companie atat in momentele bune, cat si in perioadele mai dificile.

Pentru a ajunge la o astfel de performanta, un angajat indispensabil trebuie sa inteleaga foarte bine cultura organizationala, sa stie ce are de facut si sa nu se complaca in mediocritate, pe principiul ”merge si asa”.
Deopotriva adevarat, acesta ar trebui sa fie tratat pe masura, sa i se arate ca este apreciat de manager, pentru ca un om astfel construit va sti cum sa raspunda la ce i se ofera.
 

Comentarii (11)

POSTEAZA COMENTARIU
Afiseaza:Cele mai recente|Cronologic

  • innocent bystander pe 18 Sep 2009, 17:02
    activeaza..

    culmea e ca activeaza in PR ... ROTFLOL

    0
    0

  • anonim pe 15 Sep 2009, 16:20
    comentariu

    uau, am citit ce au scris oamenii pe "despre firme". Hahaha, i-ai suparat atat de rau pe cativa din fostii angajati ma mir ca nu te-a si caftit cineva pana acum. Din cum relatau lucrurile toti pareau resemnati si cu bun-simt, probabil ca de-aia ai scapat. Very very bad pentru PR. In ce domeniu spuneai ca activezi?

    0
    0

  • train the trainer pe 15 Sep 2009, 15:51
    Dl Apetrei

    Stimate domn, Nu am avut "placerea" de a lucra cu/pentru dvs DAR din cum ati raspuns acuzatiilor de mai sus (fie ele fondate sau false) pot doar sa va recomand sa participati rapid la un curs de managementul conflictelor, daca doriti pe viitor sa va mai numiti trainer, pentru ca de "manager" nici nu se pune problema...Puteti sa va numiti cel mult "patron". Dupa cum probabil stiti din carti, acesti doi termeni se confunda prea des in Romania postdecembrista. In speranta ca celalalt/ceilalti managing partner(i) din compania dvs aplica mai bine teoria in practica, va urez mult succes in continuare.

    0
    0

  • Raluca Gedö pe 10 Sep 2009, 14:27
    @ Nereida

    Iti multumim mult, Nereida, pentru informatii. Dupa cum mentionam intr-un mesaj anterior, suntem in curs de deschidere a procesului pentru recuperarea datoriei, asadar colaboram deja de catva timp cu o doamna avocat. :)

    0
    0

  • Nereida pe 10 Sep 2009, 14:15
    Viorel Apetrei

    nenea Apetrei din cate vaz eu ai cam imbulinat-o Oamenii astia vorbesc de parca ar sti foarte bine ce zic..si sincera sa fiu, nu esti matale primul om care profita de angajati. De aceea, ca sa imi urmez instinctele si sa fiu de partea oamenilor care sunt corecti si cinstiti, las aici niste date de contact ale unui avocat pentru domnii Gedo (oricum ati face va doresc sa il puneti la punct pe dl Apetrei) - Alexandru Radu, 0726.654.322, eugenalexandruradu@yahoo.com (tarifele sunt de bun simt iar domnul avocat este serios si are vechime de peste 5 ani in Baroul Bucuresti).

    0
    0

  • Claudiu Gedo pe 10 Sep 2009, 12:29
    Atitudine neprofesionista

    Stimate domnule Viorel Apetrei, Ar fi bine sa va cantariti cu atentie cuvintele atunci faceti declaratii publice. Pentru ca asa cum ma amenintati dvs cu o plangere penala pentru calomnie pot sa fac si eu acelasi lucru. Este total neprofesionist sa afiramti despre mine ca am fost un angajat scandalagiu atata timp cat am avut o conduita civilizata pe tot parcursul colaborarii mele cu Headline, in ciuda tuturor mizeriilor pe care vi le-ati permis in relatia cu mine. De asemenea in ceea ce priveste lipsa mea de performanta declaratia dumneavoastra este mincinoasa atata timp cat calitatea muncii mele a fost apreciata de catre toti clientii Headline si pot dovedi in orice moment ca acolo unde a depins de mine rezultatele au fost peste cele planificate. Prin urmare sfatul meu este sa va abtineti de la comentarii injurioase si mincinoase la adresa mea si a muncii mele prestate in cadrul Headline, deoarece chiar si rabdarea mea are o limita.

    0
    0

  • Raluca Gedö pe 10 Sep 2009, 11:45
    raspuns

    Cu siguranta vom demonstra cu fapte, deoarece si noi, la randul nostru, suntem dupa cum stiti in cursul deschiderii unui proces pentru recuperarea banilor despre care vorbim.

    0
    0

  • Raluca Gedö pe 10 Sep 2009, 11:42
    PS

    Pentru eventualitatea in care ar avea cineva nelamuriri cu privire la comportamentul Dlui Viorel Apetrei vis-a-vis de angajatii sai, va invit sa cititi si parerile altor fosti angajati pe subiectul asta: http://www.desprefirme.com/companyForum.php?id=6292&topic=4767

    0
    0

  • Viorel Apetrei pe 10 Sep 2009, 11:42
    lipsa de performanta

    Doamna Gedo, ceea ce spuneam mai sus este valabil pentru angajatii performanti, nu pentru cei care lipsesc de la serviciu si nu-si fac treaba, ca sotul dvs. De altfel, orice angajator se fereste de astfel de angajati neperformanti si scandalagii. Cit despre ceea ce spuneti, veti avea ocazia sa demonstrati cu fapte, pentru ca voi face plingere penala pentru calomnie.

    0
    0

  • Raluca Gedö pe 10 Sep 2009, 11:24
    Vorbe, vorbe...

    E foarte adevarat ce spuneti, domnule Apetrei. Fara sa-mi propun acest lucru, numai prin simplul fapt ca-mi place cu adevarat meseria pe care o practic, am devenit o astfel de angajata in compania in care lucrez. Acum, in timpul concediului de ingrijire a copilului, sunt deja cativa clienti care intreaba insistent cand ma intorc la birou; de asemenea, firma imi plateste conexiunea la internet, pentru a ma conecta de acasa sa-i asist - chiar daca si numai pentru o ora-doua pe saptamana. La fel de implicat este si sotul meu in orice activitate pe care o intreprinde - e vorba de fostul dvs. angajat, Claudiu Gedö - caruia, drept multumire pentru eforturile sustinute in cadrul Headline, i-ati furat din salariul promis niste mii de euro in total.

    0
    0

  • johnny pe 10 Sep 2009, 09:59
    recompensa... da' recpmpensa cat e?

    E frumos asa cand vorbesti din carti si te dai mare ca stii sa apreciezi si sa identifici un angajat valoros, domnule viorel apetrei. Dar de ce nu invateti si cum se recompenseaza un astfel de comportament "indispensabil" al angajatului?

    0
    0

Posteaza comentariu

Greu de citit? Regenerare cod