Inca 600 de plangeri sosite la Ministerul Sanatatii

Conform statisticilor, in perioada 23 februarie – 11 martie au fost transmise Ministerului Sanatatii aproximativ 600 de mesaje telefonice si e-mail-uri prin intermediul Liniei Verzi si al adresei de e-mail "Ce Te Doare?".
"Linia de comunicare «Ce Te Doare?» nu are doar rolul de a semnala probleme punctuale, ci este importanta pentru ca poate oferi permanent pulsul sistemului, ghidandu-ne astfel in procesul de reformare a acestuia", a declarat dr. Ion Bazac, Ministrul Sanatatii.

In ultima luna cele mai multe sesizari (aproximativ 25%) au vizat sectorul sanatatii publice si au ridicat probleme precum comportamentul medicilor de familie (refuzul eliberarii de prescriptii gratuite, acceptarea cadourilor in schimbul serviciilor medicale prestate, nerespectarea programului de lucru, comercializarea de medicamente prin intermediul cabinetelor medicale proprii).
De asemenea, 20% dintre mesaje reclama starea precara de curatenie din anumite unitati sanitare, precum si timpul lung de asteptare pentru tratament in centre de recuperare sau de sanatate.

Restul mesajelor au vizat sectorul legislativ si al asigurarilor de sanatate (nemultumiri legate de rezolvarea contestatiilor inaintate comisiilor de evaluare a persoanelor adulte cu handicap, solicitarea de informatii privind costurile anumitor servicii medicale, eliberarea anumitor acte), pe cel al resurselor umane (lipsa posturilor de incadrare a medicilor rezidenti conform specialitatii absolvite, neacordarea anumitor drepturi salariale, lipsa medicilor specialisti din anumite localitati) sau aspecte care nu tin de competenta Ministerului Sanatatii.

Au fost receptionate si mesaje de multumire, adresate anumitor cadre medicale, pentru comportamentul medical si uman de exceptie (din cadrul Spitalului de Boli Infectioase Calarasi, Spitalului nr.
1 Craiova, Spitalului de Recuperare Neurologica Piatra Neamt, Spitalului Elias Bucuresti).

Linia Verde "Ce te Doare?" a fost infiintata din ordinul Ministrului Sanatatii pentru a inregistra deficientele semnalate de catre pacienti in asigurarea asistentei medicale si problemele medicilor in exercitarea profesiei.
 

Posteaza comentariu

Greu de citit? Regenerare cod