2400 de mesaje au fost transmise Ministerului Sanatatii

Conform primelor statistici, in perioada 29 ianuarie – 20 februarie au fost transmise Ministerului Sanatatii aproximativ 2000 de mesaje telefonice si 400 de e-mail-uri prin intermediul Liniei Verzi si al adresei de e-mail "Ce Te Doare?".
Aproximativ 60% dintre acestea se refera la probleme intampinate de catre pacienti, legate de acordarea asistentei medicale in general, in timp ce sesizarile cadrelor medicale vizeaza in principal lipsa oportunitatilor de exercitare a profesiei.

Toate sesizarile au fost inregistrate si fie solutionate telefonic, in cazul in care acest lucru a fost posibil, fie directionate catre compartimentele specializate din cadrul Ministerului Sanatatii, in vederea derularii investigatiilor necesare sau a integrarii in masuri si programe de imbunatatire a sistemului de sanatate.


"Doresc sa le multumesc tuturor celor care au luat legatura cu noi prin intermediul liniei "Ce Te Doare?" pentru ca, datorita lor, radiografia sistemului de sanatate este acum mai clara. Incurajez in continuare atat pacientii, cat si cadrele medicale sa sune sau sa ne scrie la "Ce Te Doare?". In felul acesta vom putea ajusta permanent agenda noastra, astfel incat aceasta sa se suprapuna cat mai bine nevoilor reale ale sistemului", a declarat Ministrul Sanatatii, Dr.
Ion Bazac.

In urma centralizarii, mesajele pot fi clasificate astfel:

  • 61% se refera la deficiente in asigurarea asistentei medicale in spitale (intarziere ambulante, echipamente nefunctionale, prezumtive cazuri de malpraxis, conduita medicilor, lipsa supravegherii bolnavilor aflati sub tratament in spitale, lipsa medicamentelor in spitale etc.);
  • 14% semnaleaza deficiente in asigurarea asistentei medicale ambulatorii (lipsa medicilor de familie, practici ale medicilor de familie, prescrierea de medicamente, programul medicilor de familie);
  • 13% vizeaza probleme ale medicilor (lipsa posturilor, dotari insuficiente, relatia cu superiorii, salarii mici, sumele pe care medicii le primesc de la CNAS);
  • 7% se refera la probleme legate de medicamente (lipsa medicamentelor in anumite judete, compensarea, solicitari de reintroducere a unor medicamente in lista de compensate);
  • 3% reprezinta recomandari pentru functionarea sistemului de sanatate (asigurari medicale, fluxuri in spitale);
  • 2% semnaleaza probleme care tin de responsabilitatea CNAS (contributia pentru asigurarea de sanatate a persoanelor fizice fara venituri, modul de achizitionare a dispozitivelor medicale, lipsa sau intarzieri ale raspunsurilor la interogari in scris etc).
 

Posteaza comentariu

Greu de citit? Regenerare cod